Jump to content

Restriksjon på ladeutstyr fra statene?


lipitor

Recommended Posts

Fått svar fra 3 nettbutikker i statene vedrørende shipping av ladeutstyr til Norge.

 

Cabelas kom med ett for meg overaskende svar:

 

"most reloading items are restricted from being shipped out of the US. It is not just Cabela's that will not send this item out of the US.."

 

Svarte dem nettopp at jeg har 2 andre tilbud og avventer ett tredje, men de påstår hardnakket at ladeutstyr har restriksjoner for alle.

 

Dette har ikke vært noe problem før. Noen andre som har opplevd det samme? Kanskje Obama som roter det til?

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsøkt å kjøpe ladeutstyr og kikkert fra Cabelas..

Først direkte hjem til meg, hvilket medførte automatisk stopp i betalingsbiten når adressen ble skrevet inn.

Den andre gangen bestilte jge til en privat adresse i statene. Fikk betalt, men sendingen ble aldri sendt. Dette fordi, iflg. Cabelas, at de kun trengte mistanke om at varene skulle ut av landet til slutt.

 

Det skal sies at jeg fikk bestilt alle varene i en annen nettbutikk, direkte til meg selv.

Tydelig at det er mistolking av regelverket i statene. Om det er Cabelas eller de andre som tolker feil, det vet jeg ikke.

 

Uansett, jeg er sikker på at du finner en nettbutikk som vl sende deg varene. :-)

Link to comment
Share on other sites

Fått svar fra 3 nettbutikker i statene vedrørende shipping av ladeutstyr til Norge.

 

Cabelas kom med ett for meg overaskende svar:

 

Cabelas er vel å regne som den mest hysteriske butikken av dem alle. Min erfaring er at det varierer sterkt hvilken varer de forskjellige butikkene tolker som såkalt restricted.

 

Sender deg en PM.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt har jeg tilbud fra 2 andre, det er ikke problemet. Undrer meg bare over at Cabelas tilsynelatende følger selvpålagte restriksjoner.

 

Hadde det virkelig vært restriksjoner fra sentrale hold tror jeg ingen hadde turt å sende så mye som en tomhylse til en privat adresse i europa.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det har skjedd noe i forhold til restriksjoner. Tror heller Cabelas i dette tilfelle klødde seg i hue, ble usikre og valgte å hevde at det fantes restriksjoner så slapp de å tenke hardere.

 

Avventer ytterligere en mail derfra med en offisiel uttale angående shipping til europa. Tipper de tenker hardt nå.

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Skulle bestille ladeutstyr fra Cabela's før i høst jeg og. Var ingen restriksjoner på graderingsverktøy og en ting til jeg ikke husker hva var, men så... Hylsesmøreterroristsettet fra RCBS var nok i meste laget, og handelen strandet der... Er nok akkurat dette settet Bin Laden bruker når han skal lade til Kalashnikoven sin... Latterlig... :roll:

 

Skal litt til for at jeg gidder å handle fra det landet der fremover. Koster ikke så ille mye mer her i landet for småtterier likevel. Mulig jeg ryker på en smell på Ebay om jeg kommer over et godt tilbud og de sender ut av sitt gudegitte overherredømme av et land.

 

RCBS-settet kjøpte jeg for øvrig hos hjemmelading.no. Fikk det i posten omtrent dagen før jeg bestilte det, så der var det god service. Kostet litt mer, javel, men god og rask service teller det og! :) Og Stoltenberg & Co har enda ikke lagt restriksjoner på å sende sånne terrorbørster og terrorsmøreputer i posten utenbys...

Link to comment
Share on other sites

har ei bestilling jeg tenkte jeg skulle sende til optikzone, noen som vet om det har skjedd noe på optikk

 

Jeg bestilte der for en drøy uke siden. I går var pakken på gardermoen, så alt er nok i orden.

 

Når det kommer til hylser og kuler ut fra USA så er jeg usikker, men ta for all del ikke med 5.56, 7.62 eller 12.7x99 da dette er definert som militære kalibre. Blir du tatt kan du faktisk bli dømt for våpensmugling. Var en artikkel om dette i Shotgunnews for litt siden.

Link to comment
Share on other sites

har ei bestilling jeg tenkte jeg skulle sende til optikzone, noen som vet om det har skjedd noe på optikk

 

Jeg bestilte der for en drøy uke siden. I går var pakken på gardermoen, så alt er nok i orden.

Med mindre det er stor forstørrelse og retikkel som egner seg til avstandsbedømmelse. Mildot + 24x var vist regnet som et 'taktisk sikte' og kunne ikke eksporteres fra us grunnet restriksjoner.

Men jeg tror det er mye bulls... blandt leverandørene, og at de bruker den unskyldningen fordi de selv er usikre og ikke tar sjansen på å bryte noen restriksjoner.

De får vel en bot på minimum 100.000 us dollars for brudd på eksport restriksjonene tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...