Jump to content

Ryddeglad mamma kastet AG-3 på søppeldynga


ktm250sx

Recommended Posts

Nå er det faktisk 15år siden rutinen ang. oppbevaring av mob. våpen ble gjort om.

Det er nå og har vært de siste 15 år underbeslaget som skal adskilles fra våpnet og oppbevares separat.

Så denne HV soldaten har atså ikke forholdt seg til gjeldende regler ang. oppbevaring.

Link to comment
Share on other sites

Det står ikke ett ord om sluttstykket på VG nett. Derimot står det at tennstempelet var fjernet. Og det skal visstnok være relativt lett å få tak i. Ellers var det i alle fall slik da jeg var i HV at underbeslaget skulle oppbevares separat. Ikke bare det, men på siste oppstilling skulle befalet påse at mannskapene tok av underbeslaget og la det i sekken.

Link to comment
Share on other sites

Vel, slik går det med plastvåpen... :lol:

 

Spøk til side - vil ikkje stole på VG når det gjeld akkurat kva del av våpenet som er fjerna. Som både HV og onkel Blå seier, så vil etterforskninga vise om våpenet var oppbevart forskriftsmessig eller ikkje... og om ikkje - stakkars gutt.

Link to comment
Share on other sites

Lite oppegående mor som kaster en ag3! Leker kan se passelig ekte ut, ja, men dette skal ikke være mulig...

Om du finner noe slikt hos sønnen din synes i alle fall jeg at en liten telefon for å høre om børsa skal kastes eller ikke er på sin plass! Det er i alle fall en enkel måte å unngå noe såpass alvorlig som å kaste et av forsvarets våpen i søpla!

Når det gjelder våpen er det jo greit å være sikker.

 

Jeg hadde forstått henne om sønnen var yngre og dermed ikke hadde kunnet ha ekte våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...