Jump to content

Pardini SP


Mag44

Recommended Posts

Ja det kommer du til å lure på ved flere anledninger.

Ofte hørt på banen: f-- jeg glemte å stille om til rullende/senter.

Nei hold fokuser på kornet og ta reine avtrekk, og ikke spekuler på om du har skrudd nok på siktene.

Nei gjør ting enkelt, sikt der du vil treffe både på bane og på felt, det funker hver gang.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Kommer vel anpå avstand, men på 25m er ett (1) knepp ca 1-1,2cm. Så hvis du sikter nede i "3" ringen på pressskiven snakker vi ca 18 knepp. Og sikter du i underkant av den sorte ringen ville jeg skrudd ca 10 og forsøkt :-)

 

Men spørsmålet ditt har du egentlig svar på selv. Så gå på skytebanen og prøv selv ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hei Takk for svar.

Har skutt aktivt i mange år og har et ambisjonsnivå som ligger høyere enn at jeg kan tillate meg å ikke stille siktene fra press til duell. Pardini er nytt for meg og søker derfor litt veiledning da instruksjonsboka sier lite om overnevnte tema :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg sikter midt i på alt fra luft til felt. Og jeg har også store ambisjoner 8)

Når det er sagt så har vel bromark egentlig gitt svaret, det er sånn ca 1 cm per knepp.

 

Hvor mye du må skru avhenger jo selvfølgelig av hvor langt ned i det hvite du sikter, de fleste jeg kjenner til har ca 15-25 knepp forskjell.

Link to comment
Share on other sites

Selv bruker jeg fra "senter" på skiven følgende:

 

Duell: + 3 knepp opp

Hurtig: + 3 knepp opp

Press: + 18 knepp opp

Felt: + 3 knepp opp

 

Hvorfor jeg skrur 3 knepp opp på felt, er pga å "se" mer av blinken (feks liggende striper og små figurer). På hurtig og Duell ligger jeg da "litt" under senter og vil da treffe ca der 10'ern er størst :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Takk for fine innspill.

Bruker å stille sikkte helt i bunn og så tilbake til antall knepp for ønsket siktestilling. Slik ungår jeg å lure på om hva jeg skjøt sist og ungår lettere å kneppe feil.

Kan man gjøre det samme på Pardini?

Link to comment
Share on other sites

Sikter veldig lavt. Skrur 18-21 knepp.

Hadde benelli før. Skrudde da ca. 35 knepp på papp og 40 knepp på elektroniske skiver.

Har dere opplevd at pardien er bortimot dobbelt så grove på kneppene i forhold til Benelli?

Når det er pappskiver, er det mindre hvitt under skiva, og da holder jeg automatisk

nærmere svarten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...