Jump to content

WEB CUP 2008


jofla

Recommended Posts

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her bør jofla komme inn med en presisering.

 

Det er, som påpekt, skrevet forskjellige ting i hhv. tekst og reglement.

:?:? Og jeg som trodde at dette var forklart på en enkel og grei måte slik at alle kunne forstå - men så feil kan man ta :oops:

Peter, du sier at det "skrevet forskjellige ting i hhv. tekst og reglement". Kan du spesifisere nærmere hvor dette står - slik at jeg event. kan få rettet det?

 

Som det står i pkt. 4 i første innlegg

4. Minst to personer må delta på banen samtidig når tellende serier avvikles/skytes for å kunne rapporteres inn.

 

Med det menes at DU som Web Cup deltager ikke kan gå på skytebanen og skyte seriene alene - og på et senere tidspunkt finne en eller annen tilfeldig bekjent/kompis som signerer på skivene dine.

De resultater som den enkelte skytter sender inn til NBSF for kontrollmåling er basert fra vår side på tillit til at den enkeltre deltager skyter sine serier iht, regelverket i de respektive klasser i Cupen.

Det er ikke noe krav til at den personen som signerer på skivene også skal skyte Web Cup - eller er medlem i NBSF.

Vedkommende skal bare ha vært tilstede på skytebanen når seriene skytes - og det er den enkelte Web Cup deltagers ansvar å finne en person - før seriene skytes - og forklare "opplegget" - og at denne personen ved sin signatur på skivene bevitner at skivene som sendes inn til NBSF er skutt iht regelverket. (det er selvfølgelig ingen ulempe at du får "vitnet" til også å skyte Web Cup - jo flere jo bedre for denne aktiviteten)

Link to comment
Share on other sites

Grytidlig i dag blei det skutt web cup. Sir K og jeg fikk av gårde de 15 obligatoriske i en fei. Som vanlig blir det brukt alt for liten tid til dette på begynnelsen av sesongen, men sånn er det nå bare. Man må jo komme i gang med 1. runde. Sir fikk til brukbare serier, mens jeg sleit no innmari. Stokken min ser som tidligere nevnt ut som et akebrett --- godt jeg har noe å skylde på :mrgreen: , og derfor sliter jeg fortsatt veldig med likt rekylopptak for hvert skudd. Fint lite sidespredning.. men i høyden sprer det (logisk nok). Skal få gjort noe med stokkproblematikken.

 

Vår 1. runde går i posten i kveld.

 

2n6s16q.jpg

 

2znst48.jpg

Link to comment
Share on other sites

Peter, du sier at det "skrevet forskjellige ting i hhv. tekst og reglement". Kan du spesifisere nærmere hvor dette står - slik at jeg event. kan få rettet det?

 

 

4. Minst to personer må delta på banen samtidig når tellende serier avvikles/skytes for å kunne rapporteres inn.

 

 

I teksten har du forklart regelverket slik du forklarte det i posten over - altså at det er tilstrekkelig at det er en annen person til stedet når skytingen finner sted - uavhengig av om vedkommende er med i cupen eller ikke.

 

Det jeg da mener avviker fra denne forståelsen, er formuleringen i pkt. 4, hvor du bruker ordet delta. Personlig leste jeg det som at det er et krav om at to deltagere(underforstått påmeldt cupen) må være til stedet når skyting avholdes. Slik har jeg oppfattet det hele tiden, og det er hovedårsaken til at jeg ikke har meldt meg på. Foreslår du omskriver punktet til:

Uhildet person må være til stede på banen når tellende serier avvikles/skytes for å kunne rapporteres inn. Vedkommende skal bekrefte at korrekte serier sendes inn.

 

...eller noe lignende... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Peter, du sier at det "skrevet forskjellige ting i hhv. tekst og reglement". Kan du spesifisere nærmere hvor dette står - slik at jeg event. kan få rettet det?

 

 

Uhildet person må være til stede på banen når tellende serier avvikles/skytes for å kunne rapporteres inn. Vedkommende skal bekrefte at korrekte serier sendes inn.

 

...eller noe lignende... :roll:

 

Ja - kjøper den.

Er rettet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde store planer om å få laga "et hull" i tre pappskiver til køppen her på fredagen som var. Dro av sted med bilen full av greier, men tror du ikke de hadde begynt med elektronikk på banen. Så der sto jeg da. Jeg forstår at standplassleder ser lysere på livet, men for meg er det komplett nedtur å miste muligheter for pausene, praten mellom seriene og papp. Jeg vil ha med pappen hjem for svarte.

 

Det blir vel flere muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde store planer om å få laga "et hull" i tre pappskiver til køppen her på fredagen som var. Dro av sted med bilen full av greier, men tror du ikke de hadde begynt med elektronikk på banen. Så der sto jeg da. Jeg forstår at standplassleder ser lysere på livet, men for meg er det komplett nedtur å miste muligheter for pausene, praten mellom seriene og papp. Jeg vil ha med pappen hjem for svarte.

 

Det blir vel flere muligheter.

Det har sin sjarm begge deler. Derfor jeg er med i forskjellige skytterlag :mrgreen:

 

For håpe du får hivd ut noen skiver til gjennomhulling, så du får skutt webcup`n da. :)

Link to comment
Share on other sites

Var på bana i dag med håp om å få skutt noen serier til Web Cupen. Både Sporteren og Hart'n er to eldre damer som må strykes medhårs for at de skal ta fram det beste i seg - og i dag var det Sporteren som ble behandlet penest :D Den har ikke vært helt blid på meg siden jeg fikk "The big fat lady" i hus, en ny Sweet-Hart ble litt dårlig mottatt :wink:

Sporter.jpg

 

Sånne grupper liker vi, og de to andre var ikke så mye dårligere - så jeg må nok ha gjort noe riktig i dag.

*kremt* hadde jeg bare skjønt HVA som var så riktig *host* :roll::wink:

Link to comment
Share on other sites

Nais!! Hvor lite var det hølet der da? Under fire?

Jeg fikk endelig brukt børsa på fredag. Desverre har elektronikken tatt over så det var ikke mulig å få hengt opp noe papp, men det var greit å få skutt litt alikevel. Jeg hadde jo glemt at børsa ikke er brukt siden 500m stevnet så det var litt å skru på kikkerten. Akkurat 100klikk ned så ble alt bra.

Jeg får vel satse på at jeg klarer å få skutt webkøpp for mai på lørdag. Det er omtrent de ambisjonene jeg har..

Link to comment
Share on other sites

DET VA NO SOM SVARTE!!!!!

Den børsa der gir meg svettetokter....... :evil:

Etter to år med Caine som skytter, hvor jeg har blitt slått med klar margin i web-cuppen, ser jeg klart for meg muligheten for å bli "gruset" av Nemi i år.... :cry: .

*artikalillfilter off*

 

Steike..........det derre der kaller jeg godt skutt Nemi, her ser det ut til at det meste stemmer. :wink:

*skavise* Huskelapp: Nå MÅ jeg sende mail til Borden..... :D, pluss kontakte Olympiatoppen og melde meg på kurset: "hvordan ta ett tap med fatning". :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Beklager 338boomerang. Men jeg kan love deg at resten av sesongen sikkert ikke blir like god, - trur eg. (Dessuten ligger jo denne rifla ute for salg :| ) Det var bortimot optimale skyteforhold i går og jeg brukte god tid til å "vente på vinden". Til de som tror det er enkelt å prestere sånne resultater i mesterskap - think again 8)

 

Å skyte innenfor en tidsfrist der man må ta hensyn til det vær&vind forholdet som tilfeldigvis råder der og da, er noe helt annet. Som vår nylig bortgåtte skyttervenn Kjell Kristian Rike sa; det er gode prestasjoner i mesterskap som gjør deg bedre! Så jeg har en lang vei å gå... :wink:

 

Under nevnte serier testet jeg også ut forskjellig skytemusikk. Jeg har til nå kommet fram til at Shine on You Crazy Diamond og Comfortly Numb av Pink Floyd fungerer bra. Rolig og avslappende musikk, som er behagelig for øre og sinn. MEN - den siste og beste gruppa ble skutt med Can I play with madness av Iron Maiden!! :mrgreen:say no more, say no more. Know wath I mean, ay?

Link to comment
Share on other sites

Under nevnte serier testet jeg også ut forskjellig skytemusikk. Jeg har til nå kommet fram til at Shine on You Crazy Diamond og Comfortly Numb av Pink Floyd fungerer bra. Rolig og avslappende musikk, som er behagelig for øre og sinn. MEN - den siste og beste gruppa ble skutt med Can I play with madness av Iron Maiden!! :mrgreen:say no more, say no more. Know wath I mean, ay?

Jau tydligvis en oppskrift som funker... Supergrupper :D Grattis med flying start Nemi :shock:

 

Sir K og jeg satser litt fysisk trening (sykling - - - Team BR 50 winners) fremover i tillegg til reine mentale forberedelser før neste omgang, for å bli bedre i BR50 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Der meldte jeg meg AV Web-cupen igjen for i år.............. 8)

 

Jaja, det hadde vøri moro og vøri med, men...... :lol:

 

 

(Slapp av folkens, Nemi er steingod til å skyte, men hun er utrolig klønete i tillegg. Så det behøver ikke å være så farlig ser dere....) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det ble dessverre ikke noen fine grupper i mai. Det ble bare fæle spredninger, men jeg skal sende de inn så jeg i alle fall er med. Børsa skal inspiseres, og jeg tror det er håp om bedring til neste innlevering.

Jeg lurer på en ting. Disse blinkene jeg nå skal sende inn er fra stevne i NBSF’s regi, og da er de jo målt, og registrert. Kunne reglene gjøres slik at resultater fra stevner kan godtgjøres webcupen uten at man trenger å sende inn blinkene? Det vil jo bli mindre arbeide for alle uansett. Jeg skal alltids klare å sende de i posten, men har det noen hensikt?

Link to comment
Share on other sites

Disse blinkene jeg nå skal sende inn er fra stevne i NBSF’s regi, og da er de jo målt, og registrert. Kunne reglene gjøres slik at resultater fra stevner kan godtgjøres webcupen uten at man trenger å sende inn blinkene?

 

Enig, fint om noen kunne svare på dette! Har noen HV-resultater fra NM som jeg gjerne kunne tenkt meg å få registert i Web Cupen.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg kan tenke meg at du gjerne vil ha registrert de ja.. :wink:

Tillegg:JF regel nr 10, må det vel bli de tre første seriene på lørdag for mai, og de tre første seriene på søndag for juni? Det kan jo hende John, eller andre i styre og stell her har motargumenter jeg ikke kan se?

 

Jeg har klare planer om å levere noe som duger for juni, juli, og august slik at de haglemønsterene jeg leverte i helga kan glemmes så fort som mulig..

Link to comment
Share on other sites

At BR 50 er vanskeligt skal jeg skrive under på-- :(:(

Nå er jeg tilbake på hytten min og fikk plukket frem den blinken som jeg skjøt 2 pinse dag.

normal_DSC_0809.jpg

Og er er dagens beste resultat.normal_DSC_0810.jpg

Det å skyte med front rest og back rest er pokernta meg ikke lett.

Men det er bedre enn det jeg presterte i fjord.

Link to comment
Share on other sites

Håper snart det kommer resultater fra første runde. Og at jofla gir lyd om han trenger bistand av noe slag for å få dette gjort. :)

Sliter litt med motivasjonen til å komme igang med runde to, har veldig lyst til å se resultater og hvem som deltar først :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er som Nemi skriver her, er ikke veldig motiverende og ikke få noe resultater :roll:

Særlig etter det maset som kom om og bli med på dette.

Jasså - du oppfatter oppfordringen til å støtte opp om Web Cupen som "mas". Det er helt frivillig :mrgreen:

Er du fornøyd nå :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...