Jump to content

Hvem fører Gerber-kniver?


Arne Vegar

Recommended Posts

Jeg har en Gerber Gator. Foldekniv med gummiholk. Veldig skarp og holdbar egg. Grei corduraslire, men de skulle droppa den dumme borrelåslukkinga og brukt trykkknappslukkking. borrelåsen blir fort loete og full av drit etter en del bruk.

 

Jeg har noen Gerbertool og synes kvaliteten var bedre før, altså 10-15 år siden. Jeg har en av de første toolene som kom og den er rimelig slitt, men ikke ødelagt etter ihvertfall 15 års bruk.

 

Nyere tool er for harde/dårlig i metallet og skrutrekkere etc brekker for lett. Er min mening.

 

alle disse har corduraslirer, men jeg har sett på trykkknappslåsing, mye bedre.

 

 

På toolsiden har jeg siste året brukt Leatherman New wave. aldri likt Leatherman, vært Gerberfan, men denne wave´n liker jeg veldig godt. skikkelig slire i lær og den holder etter mye brutal (men fornuftig) bruk, daglig.

 

Litt off topic ang toolene, sorry :)

 

Men Gerberknivene er skikkelig bra. På produsentens hjemmeside kan man "designe" sin egen utgave. Dog ikke spes billig :)

 

alle mine kniver slipes med Lansky slipesett. Det fortjener de :D

Link to comment
Share on other sites

Har en Gerber Magnum Folding Hunter som jeg ikke bruker. Er for såvidt nesten aldri brukt heller. Kjøpt tidlig på 80-tallet, da Gerber var Gerber (og ikke Fiskars) og var det nærmeste custom man kom i Norge. Kan skifte eier om prisen er rett? :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...