Jump to content

kuler som eksploderer da det treffer


chrissi504

Recommended Posts

er det noen som vet hvor jeg får tak i kuler som eksploderer da jeg treffer målet?

 

vet at det kan være sporlys og panserbrytene kuler men det er jo ikke til å få tak i nå til dag så er det noen som vet hvor jeg får tak i andre slike kuler?

 

hvis det er noen andre enn dem da?

Link to comment
Share on other sites

§ 8. Forbudt ammunisjon

 

Det er forbudt å erverve, eie eller inneha

 

a) panserbrytende ammunisjon,

b) brannstiftende ammunisjon,

c) eksplosiv ammunisjon, eller

d) ammunisjon og prosjektiler med ekspanderende effekt til pistol og revolver med sentertenning, med unntak av de tilfeller der dette brukes til øvelses- og konkurranseskyting.

 

Med panserbrytende ammunisjon menes patron som er utstyrt med et prosjektil som har en kjerne av hardmetall eller herdet stål, og som er konstruert for å kunne trenge gjennom lettpansrede objekter. Vanlige helmantlede prosjektiler med stålkjerne (miljøpatron) regnes ikke som panserbrytende.

 

Med brannstiftende ammunisjon menes patron som er utstyrt med et prosjektil som har et innhold av en lettantennelig substans, og som er konstruert for å antenne ved anslag.

 

Med eksplosiv ammunisjon menes patron som er utstyrt med et prosjektil som inneholder sprengstoff eller eksplosiv substans, og som er konstruert for å detonere eller eksplodere.

Link to comment
Share on other sites

Grenadekula er ikke så enkel å få til å samle så tett som f.eks blitzking og v-max. Ho er lang i forhold til vekt. 36 grs i 224. Har en neve kuler av grenade liggende. Får se om jeg moter meg opp og finner ei lading som går bedre enn hva de hittil har gjort. Visst så skjer, skal jeg prøve denne kula på kråke/rev.

Link to comment
Share on other sites

Han er nok på utkikk etter V-Max eller varmint grenade bare.

 

Eller ikke....

 

Trådstarter, hvis du leser paragrafen som ble lagt ut lengre opp i tråden så ser du hva som mener med forbudt ammunisjon og hva som ER forbudt ammuisjon :!::!: Der står det blandt annet sporlys og panserbrytende ammunisjon. Hvorfor spør du da om det er noen som selger det privat? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg satt også og bannet over det.. men jeg ser også at det tåpeligste innlegget er forduftet. Tror ikke det er moderert, tror faktisk han slettet det selv. Håper likevel hele tråden fordufter snart, temaene er uansett godt nok debattert annetsteds, både det temaet som her leses mellom linjene og temaet hurtigekspanderende jaktkuler.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...