Jump to content

Avtrekksdeler tuning til S&W 586?


vingemutteren

Recommended Posts

Å tune avtrekket på S&W 586-2, krever noen nye fjærer etc. Hva anbefales å bytte, og hvem selger deler til dette i Norge?

Jeg vil bytte også deler av reseten i avtrekk (har vært rotet med av tidligere eiere), samme spørsmål som oven.

 

P.s. Tuning, beste beskrivelsen av tuning av avtrekket til S&W 586/686, og hvor finnes den eventuelt, hvem selger den.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:wink: Skiftet akkurat nå 'rebound spring' i min 686.. Hele jobben tok vel 15 minutter.... Skal du i tillegg skifte 'mainspring' bruker du neppe mer enn 20 minutter. Eneste verktøy du trenger er en skrutrekker. Et fjærsett (4 stk) fra Wolff kommer på rundt 170,- ink frakt.

 

Shooter's Pak with a TYPE-2 reduced power mainspring.

Stock No. 17121.....$15.00

http://www.gunsprings.com/Revolver/SmithWesson_RvNF.html

 

Les gjerne denne: http://arne.nohlberg.com/artikel_s&w_32.htm

Link to comment
Share on other sites

Skal du i tillegg skifte 'mainspring' bruker du neppe mer enn 20 minutter. Eneste verktøy du trenger er en skrutrekker.

 

hvis du vet hvordan... ikke fjern sideplaten ved å bende den løs, bank på grepsramma med skaftet på trekkeren slik at sideplaten spretter opp. dessuten bør trekkeren slipes for å passe sideplateskruene, så du ikke skader dem.

 

et "rebound spring comression tool" er fint å ha for å ta ut returfjæra, men det kan gjøres uten, selvom faren for at deler spretter blir litt større.

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt ny rebound slide hos winge, og wolf Matchfjærer hod P.I,Jacobsen.

 

Rebound sliden tar jeg foreløpigt ut ganske så greit (klipt fjær tenker jeg :? ) Og den Biltema tanga ligger faktisk på mekke bordet.

 

Ett litt tungt mykt skrutrekker skaft er fint for å knakke opp sideplaten ja.

 

Men jeg har oppdaget noe nå, som gjør meg en smule urolig.

Hammer nosen, som er flett ny, mangler fjæren sin. Denne er det vel ikke mulig å montere uten å ta av nosen?

 

Hvilken vei presser fjæren nosen?

 

I tillegg ser jeg det har kommet hakk i øverste delen av nosen, og jeg synes å skimte noe tilsvarende oppe "gangen" inn til nose foringen.

 

Og hullet i noesforingen er på vei til å bli ovalt (noesforingen er også flett ny), i overkant av nosen når den står gjennom foringen.

 

Triste greier , når det tross alt ikke er skutt mer enn 100 skudd med den etter rep. :(

 

P.s Brynte litt på sidene av rebound sliden, og det var nok til at den resettet selv igjen etter at jeg øket trykket på hanne fjæra (bare en fin liten puss av toppene).

Link to comment
Share on other sites

Men jeg har oppdaget noe nå, som gjør meg en smule urolig.

Hammer nosen, som er flett ny, mangler fjæren sin. Denne er det vel ikke mulig å montere uten å ta av nosen?

 

er ikke alle smither som har fjær der, tror det varierer med generasjon eller ettellerannet.

Link to comment
Share on other sites

Tørr klikk? S&W med tenn nål i hanen, slår opp gods rundt bushing åpningen i rekylskjoldet. Fører til subbing. Den typen mekanisme bør ikke klikkes med uten klikk patroner. Men det høres ut som problemet kan være litt mer enn dette da du også synes å få noe skade på tenn nåla, mulig noen grader?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...