Jump to content

Tips, luftpistol til rundt 1000 lapp


store bjørn

Recommended Posts

Eneste jeg ville ha kjøp av luftpistol til omkring 1000 lappen er en Crosman, muligens du finner disse i en eller annen cal .177 utgave her i Norge til nærmere 1.500,- kr

 

Alt det andre ville jeg skydd som pesten.

Særlig disse Umarex, kopier og billige Gamo utgaver.

 

Har en gammel Gamo Centre, den er ikke så gæern, men det ble betydelig mere liv i den da jeg monterte ny fjær, stempelpakning og limte button på stemplet.

Den rekylerte mere, men har ganske bra presisjon.

 

HW og Diana er sikker bra, men noe / mye dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Walther/Umarex CP99 og den er grei til hermetikk-plinking.

 

For meg ble den imidlertid en kostbar affære, da jeg omsider "måtte" ha noe som treffer akkurat der jeg hadde tenkt til. Og det ble til at jeg nå har kjøpt en "Izzy" (Baikal IZH 46M) som er en helt annerledes luftpistol, men som føltes veldig nødvendig etter å ha innsett at det er enda morsommere med luftpistol når de viser seg å være presise også. :)

 

Jeg tror (uten å ha prøvd en i mer enn noen minutter) at en Weihrauch HW40 (som anbefalt litt lenger oppe i tråden) er et knalltips!

 

Med mindre du "bare" vil ha en plinker da. Da er CO2-kopiene skikkelig morsomme. Og med S&W revolverene (Co2, .177) får du visst et behagelig avtrekk også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...