Jump to content

Kråkelyder på pc?


dalla

Recommended Posts

Hei. Jeg ville heller spart noen kroner og kj;pt en brukt cd spiller på loppemarked etc. Det er viktig at den spiller høyt nok. i tillegg kan du ikke ha en lysende skjerm stående oppe (ja du kan sikkert lukke skjermen også mens lydene spilles). Mange cd spillere spiller også for lavt.

 

har inntrykk av at de som har 8 store batteri, spiller høyere enn de med de mindre typene (sikkert en logisk sammenheng her). Det er helt avgjørende for en vellykket jakt at spilleren spiller høyt nok. (til en viss grad)

Link to comment
Share on other sites

takk for svar:)

 

jakta kråke med hubro og lyd fra pc i tre dager med snø og masse vind, helt umulig, ikke no fugl!

Hva med store forsterkere da, med bass forsterker osv, haha. hører d brøler kråke fra skogen da, lurer på hva folk ville trodd da :P

Link to comment
Share on other sites

Dalla, snø er ikke de beste forholdene for lokkejakt. De ser deg nesten uansett. Dette kan du lese mer om i kråkejakttråden. jeg har opplevd gode dager med snø på bakken, men som regel finner jeg på andre ting på vinteren...

 

Ville gjort som vereide, og kjøpt boomblaster. disse finner du helt sikkert brukt på finn.no eller andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Min erfaring med kråkejakt er at kråkefløyten crow-call er mye bedre enn kråkelyder spillt inn på pc. Lyden bærer lengre, og man kan endre litt på hvor lenge og intensivt man lokker. Jeg har ikke gått ut av huset med crow-callen en eneste gang uten å komme hjem med minst ti kråker:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er ganske vanlig at nettbutikker bruker feil bilde på produkter.

 

Tilbake på topic så har jeg brukt PC-høytalere fra stuevinduet (har åte 60 meter unna) til å lokke inn endel skjere, i alle fall. Har aldri prøvd å lokke kråke fra noe annet sted, men har tenkt å ordne meg et skikkelig skjul til våren og da er kanskje den fløyta verdt en tanke.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 10 months later...

ei jeg var ute i dag og lokket kråke i dag jeg brukte en nordik crow sammen med crying bird og hareskrik først kom en ønse auk etter noen minuter og etter på kom en diger! flokk med kråker rett over meg så jeg la meg på ryggen men ble litt langt. men nordik crow og crying bird eller hareskrik er veldig effektivt :) super morsomt!! ANBEFALES

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...