Jump to content

Skal kjøpe 22LR.


Emilio

Recommended Posts

Tusen takk!

 

Må si jeg ble skuffet over å lese at det er dårlig samling på den. Kommer nok desverre å gå for noe annet - takk for hjelpen!

 

Så, da endrer jeg tråden da browningen var en stor nedtur. Noen som kan komme med med noen gode forslag om en bra 22lr?

Skal legge litt penger i børsa, så gjør ikke noe om prisen er stiv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo en Brno/CZ mann, når det gjelder salon (boltrifler). Anshutz er jo heller ikke helt feil. :wink:

 

Men det synes å være 1/2auto du er ute etter, og der har det vært Ruger 10/22 som har vært enerådene nå i noen år. Dette grunnet en skog av ettermarkeds tilbehør. Men en 10/22 er i utgangspunktet heller ingen superpresis rifle (enhver CZ bolt, burde skyte ring er rund ett standard eksemplar av en 10/22).

 

Men der er jo også TC Arms R55 i sine (3) forskjellige utgaver. Denne har stål kasse, med løpet skrudd i kassa.

 

Kansje den er av interesse?

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si det ikke hadde vært deilig å dele salongen i to, for og så putte den i sekken. Men setter presisjon forran dette..

Jeg står ganske åpen for hva jeg eventuelt kommer å handle - halvauto,boltrifle osv..

Så kom gjerne med forslag! Hva er fordelen/ulempen med heldempa? Og hvor mange skudd går en slik en?

Link to comment
Share on other sites

Heldempet CZ er kort, og en kan skru av fremste delen av demperen, så blir den veldig kort (bare husk å skru den på igjen før bruk, ellers så er den ulovlig).

 

En fordel/bakdel, er at rifla blir enda lettere med kort løp.

 

Bakdel er at man ikke får særlig mye igjen for å skyte high power amo i en heldempet salong, dette da den har gass portinger borret i løpet, for å hindre standard amo i å gå overlyd. Så i motsettning av å velge t.d. en A-Tec CMM rimfire, som man kan skyte hva man vill gjennom (opptil 22Hornet), men som bygger på våpenlengden, så er heldempet ett valg man tar i forhold til amo og jaktavstand.

Link to comment
Share on other sites

Ja takk, begge deler!

CZ Varmint (Sølvmedalje i NM Metalsilhuett, Fin rifle 2008)

Ruger 10/22 Alms dempet til jakt og morro

 

Trenger nok en 10/22 til men da i Nordic components kasse... til trening.

Eller kanksje en .22 topp til AR15...

 

Det eneste jeg egentlig savner er ei salng rifle med "normal" størrelse... Fins det noe som kunne passe inn i en sauer 202?

Link to comment
Share on other sites

http://www.rafdal-vapen.no/Hva_bygges_n ... tml&show=5

Nederst på denne siden er det et bilde av en delt stokk.

Denne rifla står i mitt skap. Samler under 3cm på 100 m med Eley sport. Går glatt ned i sekken.

Og med en alm demper uten perforert løp, har jeg såvidt over sub hastigheter.

Har hatt en sako finnfire med almdemper montert hos alm. Det er en god del hastighets tap når det bores 8(?).

 

Det er med andre ord en Anshütz du skal ha. Mange sier at en ikke bør kappe løp på ei anshütz pipa. Men med mitt våpen hadde det ingenting å si at pipa ble kuttet fra 58cm til alm "heldemper" lengde. Ble som vanlig bedre.

Men når en skal være ærlig er det kun avtrekket du får igjen for mot å gjøre det samme med en CZ.

Men avtrekket er i verdens klasse!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...