Jump to content

Norma og kvalitetskontroll...?


Hunter1977

Recommended Posts

Er dere sikre på at ikke Jenny, Siri Martinsen og andre likesinnede har fått en fot innom på Norma? :D

 

Eller kanskje det er en form for "tilfeldig fredning" - noen patroner kan ikke brukes? :?:

 

På en lørdagskveld, uten elgjakt, kommer jeg på ei tilsvarende historie - fra ei udefinert framtid:

 

WTO-forhandlingene brøt sammen, det ble 50.000 % toll på Kina-varer, og en måtte bygge opp igjen all industrien som var lagt ned her i landet. Stortingets industrikomite var på befaring på en nyåpnet gummivarefabrikk:

 

Først var de i ei avdeling som produserte tåtesmokker. Der var det ei stor maskin som sa "plopp-plopp-plopp-plopp-plopp"

 

Så kom de til ei avdeling som produserte kondomer. Maskina der sa "plopp-plopp-ploppiiiip-plopp-plopp-ploppiiip-plopp-plopp-ploppiiip"

 

"Hva er grunnen til denne underlige låta?", ville lederen for komiteen vite.

 

"Jo, du skjønner det", sa direktøren, "vi stikker hull på hver tredje kondom for å få litt mer omsetning av tåtesmokker!"

 

GOD HELG!!! ("Ja, det kan DE si, det", som Wesenlund sa :mrgreen: .)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vært på omvisning på norma fabrikken og jeg blei utrolig imponert over deres kvalitetskontroll.Jeg husker ikke hvor mange ganger di blei sjekka men det var utrolig mange. Nesten utrolig hvordan en sånn patron har kommet mellom,men det er mennesker som kontrollerer så da kan jo ting smette imellom.

Link to comment
Share on other sites

Har full tiltro til Kenneths stab på Norma, har selv vært der og sett på hele prosessen. Vil nesten gå så langt som å si at en slik patron som her vist hører hjemme i en samling..

En nevnte at en slik patron hadde vært mindre heldi å få som andre skudd under et bamse-angrep, men til det vil jeg si at ingen patroner, fabrikk-eller egenladde havner i mine våpen uten en siste visuell inspeksjon, en vane sikkert mange andre også har?

 

 

It takes but one shot...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...