Hunter1977 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Trodde kvalitetskontrollen hos Norma var bedre enn dette.... Fler som har opplevd dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjell74 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Såg et likedan tilfelle på banen for noen uker siden. Det var også 30-06 hvis jeg husker rett. Det er sikkert greit å ta en visuel kontroll på patronen som skall brukes på Elgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Er dere sikre på at ikke Jenny, Siri Martinsen og andre likesinnede har fått en fot innom på Norma? Eller kanskje det er en form for "tilfeldig fredning" - noen patroner kan ikke brukes? På en lørdagskveld, uten elgjakt, kommer jeg på ei tilsvarende historie - fra ei udefinert framtid: WTO-forhandlingene brøt sammen, det ble 50.000 % toll på Kina-varer, og en måtte bygge opp igjen all industrien som var lagt ned her i landet. Stortingets industrikomite var på befaring på en nyåpnet gummivarefabrikk: Først var de i ei avdeling som produserte tåtesmokker. Der var det ei stor maskin som sa "plopp-plopp-plopp-plopp-plopp" Så kom de til ei avdeling som produserte kondomer. Maskina der sa "plopp-plopp-ploppiiiip-plopp-plopp-ploppiiip-plopp-plopp-ploppiiip" "Hva er grunnen til denne underlige låta?", ville lederen for komiteen vite. "Jo, du skjønner det", sa direktøren, "vi stikker hull på hver tredje kondom for å få litt mer omsetning av tåtesmokker!" GOD HELG!!! ("Ja, det kan DE si, det", som Wesenlund sa .) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy.A Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Jeg har vært på omvisning på norma fabrikken og jeg blei utrolig imponert over deres kvalitetskontroll.Jeg husker ikke hvor mange ganger di blei sjekka men det var utrolig mange. Nesten utrolig hvordan en sånn patron har kommet mellom,men det er mennesker som kontrollerer så da kan jo ting smette imellom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 har set tilvarende(eller værre, flatklemt hette satt sidelengs) i wolf .223 ammo. sa bare "piff" i børsa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Artig om ei sånn ei sniker seg inn som andre skuddet på bamsejakt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedsix Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Har full tiltro til Kenneths stab på Norma, har selv vært der og sett på hele prosessen. Vil nesten gå så langt som å si at en slik patron som her vist hører hjemme i en samling.. En nevnte at en slik patron hadde vært mindre heldi å få som andre skudd under et bamse-angrep, men til det vil jeg si at ingen patroner, fabrikk-eller egenladde havner i mine våpen uten en siste visuell inspeksjon, en vane sikkert mange andre også har? It takes but one shot... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 har og sett en slik patron fra norma om jeg ikke husker feil(kan og ha vært RA). det var skytterlagsammo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muflon Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Inspiserer hver patron før de tas med på jakt eller legges i magasinet, og sjekker anslaget på hver avfyrt hylse (kan gi forvarsel om problemer med stiften.) Grei rutine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts