Jump to content

Alfa bever grip vs Alfa bever Pro grip


helhog

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg trenger nye jaktstøvler, og har da sett på skoene til Alfa.

 

Har en kammerat som bruker bever Pro, og som er meget fornøyd med disse.

 

Jeg har sett at xxl her i kristiansand har bever på tilbud til ca 1300kr, mens jeg har fått tilbud om bever Pro til ca 2000kr.

Begge er selvfølgelig helt nye fra butikken.

 

Er Pro utgaven verdt de 700kr ekstra, og hva er egentlig foskjellen mellom disse to skoene?

 

Har litt trøblete ankler, så er avhengig av en sko som gir god støtte til anklene mine!

 

Så hvis dere har noen andre anbefalinger, så kom gjerne med de, men er først og fremt interessert i disse alfa skoene.

 

På forhånd takk for hjelpen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har begge støvlene. Alfa Bever Pro Grip er noe stivere å gå med da denne er forbered for folk som bærer litt tung ryggsekk. Denne er bedre å gå med når du går ned en steinrøys/berg når du har på deg ryggsekk på grunn av stivheten. Samt at den skal ha et kraftigere og mer slitesterk lær. Noe jeg forsåvidt ikke har merket enda. Til vanlige turer og jakt liker jeg best Alfa Bever Grip. Mer behagelig å ha på foten og støvelen er bedre å gå med og ikke fullt så stiv. Ellers kan jeg bare si at begge støvelene er meget bra og kvaliteten er god. Skal jeg sette fingeren på noe så må det være at begge typer modeller har litt for glatt såle i forhold til den gamle Alfa Bever modellen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har progrip-støvlene, og syntes også de hadde dårlig grep i starten. Etter ei tids bruk, og etterhvert som overflaten på sålen har blitt litt slitt ned, sitter de godt på de fleste underlag.

 

Ellers er jeg godt fornøyd med snøring, som kan strammes godt rundt foten og samtidig holdes litt løsere oppover leggen. De gir også god støtte rundt anklene.

 

For dere som har breie "norske" føtter, vil jeg tro at de kan føles trange. For meg som vanligvis opplever såkalt "nordisk lest" som for brei, er de ideelle. Den gamle typen var breiere i foten og passa meg dårligere.

Link to comment
Share on other sites

Kraftigere ankelstøtte og gummi hælkappe på Bever Pro er nevnt. Sålen er lik på begge støvlene. I tillegg

har Bever Pro GoreTex Ultimate-membranen, som er enda mer slitesterk enn den vanlige GoreTexen i Grip +.

Personlig tror jeg ikke det utgjør den helt store forskjellen. Har hatt et par Viking jaktstøvler med vanlig

GoreTex i 4-5 år, og først nå begynner de å bli så slitte at jeg bytter de - nettopp i Bever Grip + fra XXL.

Innbiller meg at de ble litt våtere enn vanlig den forrige helga på reinsjakt, men tror det er et sammensatt

problem: en søm på hælen er gått opp, læret har fått MYE juling og membranen kan begynne å bli sliten.

 

Min konklusjon er altså at såpass små forskjeller ikke rettferdiggjør prisforskjellen på 670,-. Med det du sparer er

du jo halvveis til et nytt par når disse blir utslitt om noen år. Et unntak kan være hvis du bruker støvlene veldig

mye, og derfor har spesielle krav til slitestyrke, eller har veldig behov for den ekstra støtten Pro'en kan gi.

Det avsluttende tipset må derfor være å prøve støvlene, G-sport fører også begge modellene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt bever pro grip i år og er veldig fornøyd. Broren min har bever grip og de er begge gode jaktstøvler, men sålen er glatt på steiner. Kjøp de som passer føttene dine best, begge støvlene har du fått en utrolig god pris på!

Link to comment
Share on other sites

Takker for mange gode svar.

 

Siden jeg har dårlige ankler som tråkkes over bare man ser stygt på de, gikk jeg like greit for pro utgaven..

Dette siden skoene satt som et skudd på føttene mine, og litt stivere rundt anklene. Hadde meg en rask 3 timers skogtur på søndag, og funket bra da, og blir vel enda bedre når de er litt inngått?!

 

Men uansett, takk for masse gode tips!

Det var helt supert!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...