slektning Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Har en 870 med standard løp som jeg kunne tenke meg å bytte til et mye lengre løp (gåsejakt) Noen som vet om det er mulig å få tak i løp som er mer enn 30 tommer? Tenker også i den forbindelse på om det er mulig å kappe det eksisterende løpet så den akuratt er lovelig? Ønsker å ha mulighet for choke i dette løpet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
300 win mag Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Vet ikke om det selges løp over 30" men du kan jo søke rundt på nettet så finner du sikkert de alternativene som finnes. Å kappe løp og deretter gjenge på nytt for choker går an. Snakk med børsemaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=832774 En slik kan skrus på det eksisterende løpet som forlenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynxhunter Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Har en 870 med standard løp som jeg kunne tenke meg å bytte til et mye lengre løp (gåsejakt)Noen som vet om det er mulig å få tak i løp som er mer enn 30 tommer? Tenker også i den forbindelse på om det er mulig å kappe det eksisterende løpet så den akuratt er lovelig? Ønsker å ha mulighet for choke i dette løpet. Hei! Drister meg til å spørre hvorfor du skal ha langt løp til gåsejakt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slektning Posted September 3, 2009 Author Share Posted September 3, 2009 ønsker lengre løp for å få høyere utgangshastighet med påfølgende økt rekkevidde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slektning Posted September 3, 2009 Author Share Posted September 3, 2009 med den 32 tommers forlengeren så får jeg et løp som er 60tommer Snakker om boforskanon!!!!!! Noen som har erfaringer med denne? Burde jo gi en hinsides utgangshastighet over standard 28 tommers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hostesaft Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 ønsker lengre løp for å få høyere utgangshastighet ..... Tull og tøys. Alt kruttet er brent opp lenge før det når munningen på normale løpslengder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilAR Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 I så fall så har man ingen stikkflammer ut av løpet heller. Så det er jo lett å ta rede på, spes dersom man skyter noen skudd med den aktuelle ammoen i mørket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trombone Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Det er ikke nødvendigvis riktig. selv om kruttet har brent opp, er gassen svært varm og vil gi noe munningsglimt. selvfølgelig langt mindre enn uforbrent krutt, men likevel. vanlige haglepatroner er laget for en løpslengde på rundt 65-70 cm så vidt jeg vet, om du for eksempel skulle få tak i et 90cm løp tror jeg neppe du vil få noe særlig mer fart på sakene. med lengre løp vil du også ha mer friksjon, så om alt kruttet brenner opp vil du begynne å miste hastighet igjen. tror nok du har mer å hente på å prøve forskjellige patroner og kronografere dem.. du får mye ammo for prisen på et løp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Olav Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Jeg har gjort noen tester på dette med kronograf. Testet flere typer patroner. I en Benelli Super 90 som jeg hadde tidligere med 52cm pipe og en Browning Ultra Sporting med 71cm pipe var forskjellen i hastighet minimal. Ofte mindre en 10m/s, et par typer ga hele 2m/s høyere hastighet i Browningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilAR Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Det er ikke nødvendigvis riktig. selv om kruttet har brent opp, er gassen svært varm og vil gi noe munningsglimt. selvfølgelig langt mindre enn uforbrent krutt, men likevel. Så du mener at stikkflammer og "munningsglimt" fra varmegasser er det samme? Skal ikke argumentere med deg jeg, men stå ut til siden for en hagle med kort løp som skyter i mørket, og så en med langt løp. Så ser du ørliten bitteliten nesten umerkbar (les:ironi) forskjell i front av løpet. Prøv dette, så kan du poste her i tråden hvilke erfaringer du gjør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slektning Posted September 4, 2009 Author Share Posted September 4, 2009 så marlin goosegun er bare tøys det da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lynxhunter Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 så marlin goosegun er bare tøys det da? Nei, forsåvidt ikke. Den gangen denne kom på markedet ( ei god stund siden), hadde kruttet betraktelig lengre forbrenningtid. Da kunne det være en fordel med lang løp, for å nyttegjøre effekten av kruttet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mS Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 så marlin goosegun er bare tøys det da? I forhold til hastighet er det bare tull ja (har aldri giddet å måle, men vil faktisk tippe så lange løp reduserer hastigheten), men det laage løpet (91 cm på min) har en rekke andre fordeler: en mye mer behagelig sving/balanse som kommer godt med på lange hold på raske fugler. Lite/ingen muningsglimt. Noe mindre smell (for skytteren). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
6x47 Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 http://www.ballisticproducts.com/prodin ... number=212 Hvordan få et slikt løp til landet kan jeg ikke hjelpe deg med, skulle gjerne hatt et slikt løp sjøl. Men hvis du hvirkelig ØNSKER å skyte på litt lengere hold bør du begynne å lade sjøl. Kammer medlemmet HS-Presisjon har lagd tidenes tråd om lading av hagle ammo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts