Jump to content

Opprett et "Historiekammer"


gundergerson

Recommended Posts

Hei sjefer

 

To aktuelle tråder, "Våpentilstand 1940" og "Vietnam" har havnet på henholdsvis "rifle" og "off-topic", og begge burde egentlig vært plassert på et "Historiekammer". "Off-topic" kommer til å bli veldig stort og fullstendig uoversiktelig innen kort tid, og følgelig bør det opprettes temaer som kanskje ikke Kammeret var tenkt å omhandle i utgangspunktet, men som tydeligvis opptar mange folk.

 

Hilsen gg

Link to comment
Share on other sites

Husk at altfor mange kammer også gjør et uoversiktlig forum. Det er,etter min mening, bedre å ha en stor OT enn 10 småkammer der det er postet enkelte få poster på hvert.

Det er veldig lett å opprette mange avdelinger og underavdelinger og spesialavdelinger osv men da blir det også tildels problematisk hvor skal man plassere innlegget ?

Enkelte ting kan være greit å ha spesifikt og vil gjøre ting mer oversiktlig og enklere å finne frem på ..

Bare noen tanker omkring det.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor eier grunneieren viltet?

Har det vært hvalfangst i Oslofjorden?

Hvem lagde slepene over Hardangervidda?

Hvorfor har ikke HV-soldaten tennstemplene hjemme?

Hvorfor var Amundsen førstemann på sydpolen?

Hvorfor er ulvedebatten så uforsonelig?

Hvilken betydning hadde RFK og 12.7 mitr. for FN styrkene i Libanon

Er dagens jakthunder bedre enn gårsdagens?

 

Jeg er klar for et Historiekammer :D

Link to comment
Share on other sites

I den forbindelse ville det vært en fordel med et fildelingsprogram, slik at en kunne utveksle viktige dokumenter, jeg sitter på noen orginaler som kan være av interesse, og endel videoer som fortyjener å bli tatt hensyn til, når et tema kommer opp. Eller kanskje noen har en site å foreslå for slikt?

Link to comment
Share on other sites

fildelingsprogram

Fildeling? BitTorrent: http://en.wikipedia.org/wiki/BitTorrent_(protocol)

 

Webleseren Opera har forøvrig innebygget BitTorrent-klient :D

Dersom ønsket er å legge opp bilder og dokumenter . eventuelt videosnutter osv uten å være avhengig av å hoste dette online så er det også helt kurant å bruke rapidshare.com

Da blir det hostet eksternt og fritt til nedlasting via link.

Torrent så er det avhengig av at alle har torrentklienter og at den/de som hoster det er online under andres nedlasting.

Link to comment
Share on other sites

BitTorrent er en fantastisk protokoll for lovlig fildeling, dvs å dele filer man eier opphavsretten til, har innhentet tillatelse til å dele, eller som er så gamle at de er unntatt opphavsrett.

 

Jeg vil i så tilfelle anbefale enten Opera (allerede nevnt) for enkelhet, eller uTorrent for funksjon og minimal bruk av systemressurser. Dersom dere sitter bak en ruter kan det også være en hastighetsmessig god ide å åpne noen porter om dere ikke allerede har gjort det -- sjekk for eksempel http://www.portforward.com for instruksjoner.

 

Men vennligst sørg for at det dere diskuterer av fildeling her inne er lovlig.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

*bump* og BTT (Back To Topic):

 

Hvordan går det med historiekammeret? Kommer det noe slikt?

 

Jeg kunne også ønske meg et nytt underkammer under skattekammeret: Militære våpen og militaria (for sånt som er fra det 20. og 21. århundre). Kanskje det kunne kombineres med et historiekammer?

Link to comment
Share on other sites

*bump* og BTT (Back To Topic):

 

Hvordan går det med historiekammeret? Kommer det noe slikt?

 

Jeg kunne også ønske meg et nytt underkammer under skattekammeret: Militære våpen og militaria (for sånt som er fra det 20. og 21. århundre). Kanskje det kunne kombineres med et historiekammer?

 

Hør hør!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...