Jump to content

Teleskopisk demper til 22 LR?


jerognal

Recommended Posts

Det har jeg ikke sett, men det ville vært et spennende alternativ til integrert demper (heldemper) Har hatt feberfantasier om Browningen og integrert demper selv, men foreløpig går det i 10/22 og den vanlige fantasiløse "ettertankedemperen" de aller fleste har.

Noe forbannet tull egentlig, børsa blir lang og uelegant, jeg er konstant bekymret for å slå skjev dempeen, og skulle den løsne bare litt går treffpunktet rett sør.

Skremte klyster på ei kråke i høst på den måten, demperen hadde løsnet mens børsa lå på dekk av kajakken og skuddet gikk 10cm under innkutt treffpunkt på 40 meters hold.

 

Bedre er selvfølgelig en integrert demper ala ALM, men det koster jo en grei salong alene...

Tror absolutt en god teleskopisk demper og litt snilt gjengelim hadde løst mange mageknuter for oss stille salongjegere :P

Link to comment
Share on other sites

For å oppnå det som etterlyses her i tråden, er det ingen fornuftig vei utenom. Kjøp heldempetbørse med alm, eller få montert deres heldemper.

 

Om jeg ikke husker helt feil, så blir alms heldemper montert kun på løpet til 10/22, slik at man kan bytte løp som man vill (forskjellen er bare løpskanalen som blir litt stor).

 

Dette er i det minste en løsning som både fungerer, og er godkjent i kongeriket Norge.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er i det minste en løsning som både fungerer, og er godkjent i kongeriket Norge.

 

Og hvorfor skulle ikke en teleskopdemper funke på 22?

Og hvorfor skulle det eventuelt ikke være lovlig? :?

 

Kan jo sef. gjenge den med samme gjenger som 6,5'en og bruke den demperen, men det blir jo stort og tungt.

En lett teleskopisk demper spesielt laget for 22 LR burde jo bli atskillig lettere og mindre fortung..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...