Jump to content

"Allround krutt" .308?


Torstein

Recommended Posts

Heisann

 

Skal begynne å lade .308 og i den forbindelse lurer jeg på om dere har et tips til et "allroundkrutt".

Med de kruttprisene det er nå til dags ender jeg nesten opp med å blakke meg helt hvis jeg skal ha mange forskjellige sorter. Jeg er helt åpen for forskjellige produsenter, ingen prefererte.

 

Litt data:

Løpet mitt er 20"

twist 1/12"

Satser på å lade 150 grn til max 180 grn kuler.

 

Hva ville dere gått for?

 

 

Mvh

 

Torstein

Link to comment
Share on other sites

For kulevekter fra 150 og opp så er faktisk N150 et veldig bra krutt. Veldig mange sverger til N140 i alle ladninger, men prismessig så mener jeg at både N140, N150 og muligens N160 går under det som kalles "skytterlagskrutt" i Vithavari-serien og altså er rimeligere en de andre i serien. De koster også det samme.

 

Norma N11 er et rent skytterlagskrutt som er tilnærmet lik N-150.

 

Her må man vite hva man gjør når man ladder. Skal du prøve deg på dette så sørg for at du får deg noen bokser som har samme lot. Om ikke du gjør det, så kan du ikke stole på ladningene dine når du bytter boks!!!

 

Nå er jo selfølgelig ladningen som står på boksen ok, men dette er bare for Sierra MK.

 

Gå for N-150!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...