Jump to content

http://www.airgunworld.org/ - "forsvunnet"...


MacRoee

Recommended Posts

Hallo luffere,

 

Det ser ut som om vårt forum har blitt kidnappet i dag (27.7) :evil: !

 

Inntil videre er det et forslag om at vi bruker "kammeret.no" som en kommunikasjonskanal inntil ting har blitt normalisert.

 

Dette som en start på en info-tråd for medlemmene på "http://www.airgunworld.org/" .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har anmodet LR om en redegjørelse for hva som har skjedd. Kl 1835 i dag forsvant forumet, og et søk på "WhoIs" forteller at domenenavnet nå er eiet av en eller annen i Toronto. Ved nærmere sjekk av hans web.adresse viser det seg at det tilhører et firma som driver med nettopp dette, - å anonymisere folk som stjeler andres domenenavn..... :evil:

 

Regner med at LR eller Glenn kommer med en forklaring snart....... :wink:

 

Dett er en trist sak........ :(

Link to comment
Share on other sites

Fikk nettopp email fra SOLA på AGW. Han fikk fortsatt (kl 2000) opp forumet på sin maskin..... :lol:

Dette er veeeeldig rart.... :?

Noen som har gode forslag ??? :D

Merkelig - surfer han i gamle internett cache-filer lagret på sin maskin :?: - på mine Mac ( :wink: )-maskiner er nettsiden vår "forsvunnet"...

Hvem er webhotell/"ISP" for forumet? - og hvem er formell eier av domenenavnet.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at noen fremdeles har tilgang på forumet er nok at de kjører via en DNS som ikke har blitt oppdatert enda. Når den blir oppdatert blir de også rutet til den nye serveren.

 

En midlertidig løsning kan være å legge ut IP-adressa til deres server her, da får man fremdeles tilgang. For det er ikke snakk om at noen har kapret selve serveren, de har kun kapret domenenavnet så all trafikk til det rutes om til en annen server.

 

Sola: Kjør "ping www.airgunworld.org" fra kommandolinja og se hvilken adresse som kommer opp.

Link to comment
Share on other sites

Surfer i cache du lissom :lol:

 

... er vel lov å tenke sånn :wink: - er det oss som bruker Telenor som sliter? Finner ingen driftsmeldinger/-avvik hos de, men de kan være noe ustabile i det skjulte :) . Hvilken ISP bruker i BingoBingo?

Må innrømme at jeg er usikker på hvordan jeg pinger med Mac (NÅ skulle jeg hatt bootet opp en PC)... Satser på at ting (DNS-server(ne)) ordner seg snart 8) - HVIS de er problemet.

Link to comment
Share on other sites

Enda godt at dama på airgunworld er såpass fin da. Grei nok pauseunderholdning.

 

Sitter forresten å bestiller diverse fra pyramydair nå. Noen som skal ha noe på samme ordre?

Bestillingen går i morgen kveld klokka 22.00.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Sola,

 

Kan du gi beskjed til alle på AGW at det er her vi møtes hvis også de andre skulle falle ut ? Please .....

 

Better safe than sorry !!! :D

 

Og hvis det er slik at noen har glemt å fornye noe, - kan det faktisk bli vanskelig (i verste fall) å få domenenavnet tilbake...

 

I så fall må det tenkes kreativt........

 

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Sola,

 

Kan du gi beskjed til alle på AGW at det er her vi møtes hvis også de andre skulle falle ut ? Please .....

 

La ut et lite vink. Tipper det ordner seg for dere innen kort tid når DNS'en er oppdatert. Om ikke så vil jeg også miste tilgang innen like kort tid :D

Link to comment
Share on other sites

Heisan alle AGW'ere.

Jeg oppdaget dette først sent i kveld, så jeg har enda ikke mottat noe svar.

 

Når deg gjelder det å peke direkte til IP i stedet for domene navnet, så funker det like dårlig. :( uvisst av hvilken grunn.

 

Som sagt, mail er sendt, og domenet er betalt. Så vi krysser fingrene for at vi snart er online igjen.

Og skulle det vise seg at domenet av en eller annen grunn har blitt kapret, og vi ikke klarer å få det tilbake, ja da lager vi et nytt! :-D

Og som LR skrev, vi har jo alt liggende på en server i Panama, så ingenting er tapt!

 

Glenn

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Og som LR skrev, vi har jo alt liggende på en server i Panama, så ingenting er tapt!

 

av en eller annen grunn er ikke "en server i panama" den mest betryggende setningen jeg har hørt...

 

uansett, det hadde vært fint med et norskt navn, hva med NLVF?

Link to comment
Share on other sites

Ellers likte jeg Norsk LuftVåpen Forbund, kanskje noe vi kan diskutere fremover nå i disse søketider der onkel ikke forstå!

 

DET synes jeg er en MEEEGET god idé..... !!! :lol:

 

Det er åpenbart at det finnes en masse luftskyttere omkring som ikke helt har funnet "en plass å være", - en interesseorganisasjon som ivaretar deres interesser. En organisasjon som f.eks. kan være høringsmotpart ved forslag om nye lover og regler.....

 

Om vi skal ta diskusjonen her,- eller på AGW eller begge steder, - vet jeg ikke helt.

 

Men kanskje vi starter på AGW ???? :D

Link to comment
Share on other sites

Det var da aldeles godt å høre! Ellers likte jeg Norsk LuftVåpen Forbund, kanskje noe vi kan diskutere fremover nå i disse søketider der onkel ikke forstå!

 

Da er min forbindelse til AGW oppe og står :mrgreen: ! Og jeg støtter en diskusjon om dette. Men domenenavnet NLVF.no er allerede registrert på "NORSK LIVVAKT FORENING" - kanskje ikke helt det samme som det vi driver med... :) .

 

Foreslår at tråden fortsetter hjemme på AGW :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 11 months later...

Det var noe problemer med tilgang i går også, og fortsatt i dag.

Det skyldes en RAM feil på en av serverene som står i USA og det jobbes nå med å rette feilen.

 

Siste oppdatering på saken var tidlig i dag morges. Så i løpet av dagen bør det være oppe å gå.

 

Ingen fare for at data er borte, da det kjøres RAID løsninger og det tas backup daglig.

Og siden dette "kun" var en RAM feil, så er det lite sansynlig at noe er forsvunnet fra AGW.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...