Jump to content

Jaktdepotet Howapakke 1000 kr opp...


CanadaJeger

Recommended Posts

Har kjøpt en Howa Hogue i 308W med en Nikko Nighteater 3-9X42 hos Jaktdepotet nå nylig og betalte nå 7000.- for denne pakka.

Fant det ikke ut før dagen etterpå at jeg hadde betalt 1000 mer enn det som står i katalogen og ringte tilbake for å sjekke.

 

Da fikk jeg høre at de ikke lenger selger pakka som står oppført i katalogen, men noe tilsvarende med bedre motasje. Jeg har fått Leupold montasje på rifla mi. Vet ikke hva 5990 pakka hadde av montasje, noen som vet?

 

Tenkte bare jeg skulle informere andre som har tenkt å kjøpe denne pakka til høsten at den nå har gått opp i pris i forhold til hva som står i Jaktdepotet katalogen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte for en tid tilbake en mail til jaktdepoet angående priser anno 2009, å fikk til svar at prisene som stod i den katalogen som ligger ute nå, ikke er gjeldene. Katalog med priser for 2009 er underveis.

Mener å huske at fjorårets katalog(den som ligger ute nå) kom til jakt og fiskedagene på Elverum?

Link to comment
Share on other sites

Dette var jo virkelig ikke hyggelig lesing. Utrivvelig om kunder i etterkant angrer eller nesten føler seg lurt. Sånn skal det ikke være

Siden det var 2 av dere er jeg ikke sikker på hvem av av dere som var innom jeg pratet med. Men vedkommende jeg pratet med ble slik jeg forstod det godt informert om prisoppgangen på varene, og minst en av dere fikk jo se på kassen alt som var slått inn,prisene og rabatten på totalen før varen ble betalt. Så vi håper da virkelig ikke at noen føler seg lurt. Om så er finner vi nok helt sikkert en løsning. På den ene pakken ble også prisforskjellen fra i år til ifjor delt i 2 for at ikke forskjellen skulle bli for stor siden jeg forstod dere begge hadde kikket dere ut en pakke fra katalogen. Når en får våpen og deler for ca 10 000 rabattert med over 2000,- er jo det vanligvis en veldig hyggelig rabatt :wink:

 

Howa Houge/Nikko pakken fås ikke lenger komplett direkte fra Legacy og alt må derfor settes sammen i deler kjøpt løst og ja dessverre blir den da 1500,- dyrere. Endel av grunnen er at vi benytter Leupold montasje i stål på dem vi setter sammen selv, ikke Leupold rifleman som egentlig følger med(weaver alu) resten av forskjellen og egentlig mye,mye mer til er rett og slett at NOK er fra en god del til VELDIG mye mindre verdt iforhold til verdens valutaene. Japanske Yen var i mai 2008 ca 4,75, i mai 2009 ca 7,3. Det gjør susen på prisene. Fabrikken, Legacy og importørene tar det meste av den smellen og derfor er prisøkningen iår kun ca 15% mot de 40% det egentlig skulle vært om avansen skulle vært lik i 2009 mot i 2008.

 

At prisene fyker i været i 2009 kontra 2008 er vel ingen nyhet lenger. Det gjelder så vidt vi kan se over hele fjøla og alle merker. En ruger 10/22 går opp med 25%, En Remington 870 opp nesten 35%, Leupold sikter opp ca 20%, Sauer opp 15%, Steyr Mannlicher det samme osv osv.

US produkter stiger vesentlig mer enn EU produkter noe som selvfølgelig har bakgrunn i Euro/Nok vs Usd/Nok kursforskjellene siste 12 mnd. Euro + 12%, $ + 30%

 

Som Hansen DL skriver det er en svært vektig grunn til at alle har med en klausul om prisøkninger grunnet endringer i forhold en ikke rår over. Valuta og leverandørers priser kan en ikke annet enn forholde seg til og gjøre det beste utad når det skjer.

 

Men igjen om Canadajeger ønsker det skal vi selvfølgelig bytte kikkert og montasje slik at prisen kommer nesten helt ned i det du opprinnelig ønsket deg. Misfornøyde Howa kunder skal vi definitivt ikke ha!

Link to comment
Share on other sites

Kan bare understreke at jeg ikke er noen misfornoyd Howa kunde. :o

 

Men jeg vet at det er mange som meg som er lei av aa laane vaapen i jakta og som har heller magre budsjett. For meg som har gjort en del research paa nett virket dette som det klart beste alternativet paa det norske markedet for meg. Og for mange andre som oensker aa gjoere sin foerste riflehandel maa ogsaa dette tilbudet virke best.

Jeg hadde mest lyst paa en Weaver kikkert paa rifla mi, men foelete at jeg ikke helt hadde raad til den kikkerten og ville holde det saa billig som mulig, og heller kjoepe en bedre kikkert siden.

 

Jeg trodde pakkeprisen var 5990 naar jeg gikk inn i butikken, (Jeg hadde kontaktet JD paa forhaand over epost og spurt om vi kunne presse litt mer paa prisen for vi var i utgangspunktet tre stk. som skulle kjoepe vaapen, og ble ringt tilbake og infomert om at de ikke kunne presse noe mer paa prisen, men de skulle klare aa holde pakkeprisene) og naar jeg gikk ut var jeg for fornoeyd til aa tenke noe som helst. Paa kvitteringen min staar det oeverst Howa Hogue riflepakke 5990.- og saa under pris paa kikkert og montering, ogsaa et avslag i pris. Jeg trodde pga. kvitteringen foerst at jeg hadde kjoept ei pakke til 5990.- Jeg har snakket med noen paa jaktdepotet i dag og fikk forklart sammenhengene rundt at prisen var hoeyere enn i katalogen, og jeg har ingenting aa si paa det, bare at jeg foelte at jeg fikk litt lite informasjon rundt det at prisen naa er hoeyere, og at kvitteringen min er litt misvisende ettersom det foerste som staar paa den er Riflepakke 5990.-

 

Vil bare informere om at prisen for denne pakka naa ligger litt dyrere enn i katalogen og det stemmer jo... Men jeg synes fremdeles at jeg har gjort et veldig godt kjoep. Har klikka masse og kost med rifla og er godt fornoeyd med kikkerten og spesielt hogue stokken, foeles solid.

 

Servicen var og god og har ingen klager paa Jaktdepotet annet enn at jeg ikke ble godt nok forklart at pakkeprisen Howa + Nikko Nighteater hadde gaatt opp.

 

Jeg fikk 500 kroner avslag saa vidt jeg kan se paa kvitteringen og synes det er greit. Andre mann som kjoepte vaapen fikk et litt stoerre avslag, men saa kjoepte han ogsaa mer; dyrere kikkert, samt demper + arbeid.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Eg var innom JD i vår og såg på ei liknande pakke i .223.

Eg vart i alle fall grundig informert om at eg måtte rekne med prisstigning på desse pakkane utover året. Og at eg derfor måtte ta prisane i katalogen med ei klype salt.

So i mitt tilfelle synest eg det var ryddig og bra service, samt ein veldig hyggeleg børseprat hos JD!

(Spørs om det ikkje blir ei Hogue i 223 når eg får skrapa saman finansar :D

Link to comment
Share on other sites

Skrev ikke inlegget for aa kritisere jaktdepotet eller deres kundeservice... :?

 

Den pakken er bare ikke den billigste riflepakken paa det norske markedet lenger. Hadde jeg vaert klar over at det ble 7000 og ikke 5990 naar jeg leverte vaapensoeknad hadde jeg nok gaatt for Weatherby pakken til XXL.

 

Men naa naar jeg har Howaen i hus synes jeg den er verdt mellomlegget. Har klepet i Weatherbyen ogsaa og liker Howaen bedre, samt at den kommer veldig godt ut i tester. Og naar jeg er ferdig med studier og faar bedre raad vil jeg nok handle mer i Drammen!

 

Men er du i omtrent samme situasjon som meg og skal kjoepe ny og billig rifle med kikkert til hoesten og leser dette vet du naa i hvertfall at prisen har gaatt opp paa denne pakken hos JD og er klar over det.

Link to comment
Share on other sites

Eg var innom JD i vår og såg på ei liknande pakke i .223.

Eg vart i alle fall grundig informert om at eg måtte rekne med prisstigning på desse pakkane utover året. Og at eg derfor måtte ta prisane i katalogen med ei klype salt.

So i mitt tilfelle synest eg det var ryddig og bra service, samt ein veldig hyggeleg børseprat hos JD!

(Spørs om det ikkje blir ei Hogue i 223 når eg får skrapa saman finansar :D

 

Visst det er tilfelle at det er mye pris feil ute og går burde jo kansje det vert noe og tenke på for JD.

Helst få rettet opp i prisene da dette skaffer jo en del omtale som de sikkert ikke ser seg tjent med. Selv om folk skriver at det er kjempe fornøyd så synest eg jo at det ligger litt "ikke positiv" omtale i denne tråden. Ser va folk skriver, men det er helst følelsen en får av tråden som sikkert ikke er i JD`s interesse.

Har en erindring om at det har vert litt utgåtte priser på den hjemmesida lenge no....

Negativ/ikke positiv omtale er vel ikke i noens interesse vil eg tro :wink:

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

@Crazy-John

 

Eg ser at du siterar mitt innlegg. Eg skjønnar ikkje korleis du kan tolke det som "ikkje-positiv" omtale av JD...?

Som sagt, eg fekk god informasjon om at dei forventa prisstigning på desse riflepakkane utover året, grunna høgare prisar inn til dei. Det syns eg var ryddig og god informasjon, og det er slik åpenheit eg ønsker hos ein forhandlar.

Link to comment
Share on other sites

Når jaktdepotet som er en sånn stor aktør har en så uoversiktelig og dårlig oppdatert nettbutikk så skjønner jeg ikke at de klarer seg.

 

Kjøp våpen hos Jakt & friluft.

 

God service og bra priser.

 

Fin, oversiktlig og oppdatert nettside.

Link to comment
Share on other sites

Når jaktdepotet som er en sånn stor aktør har en så uoversiktelig og dårlig oppdatert nettbutikk så skjønner jeg ikke at de klarer seg.

 

Kjøp våpen hos Jakt & friluft.

 

God service og bra priser.

 

Fin, oversiktlig og oppdatert nettside.

 

Nå er det vel slikt at mange sliter med å holde sine sider oppdaterte.

Spesielt innen denne bransjen.

 

Du nevner her jakt og friluft.

De hadde feil pris på en riflepakke.

Jeg gav beskjed om dette og det tok 2 måneder før dette ble fikset.

Jeg sier ikke dette for å snakke stygt om jakt og friluft da jeg er storfornøyd med dem.

Det er bare et bevis på at jeg tror de fleste våpenforretninger sliter for tiden med å holde nettsidene oppdatert.

Dette er på ingen måte en negativ omtale av jakt og friluft men heller et generelt eksempel på at innen dette temaet tror jeg de fleste har litt å gå på.

 

Ellers går det jo an å ta en telefon selv om vi lever i en data og internett-verden

Link to comment
Share on other sites

Vi er ikke så veldig glade i "sutretråder"! Og det at man har gjort et godt kjøp en plass, betyr ikke nødvendigvis at alle andre er "bare rævva"!

 

Jaktdepotet har vel ikke oppdatert nettsidene sine på et par år, og da hjelper det lite å henvise til katalogen som også er veldig feilpriset.

Våpenforretninger er (mer eller mindre) gode på våpen - men de fleste av dem er ikke spesialister på data/heimesider. Disse tjenestene kjøper de gjerne hos andre - og hyppige oppdateringer koster, gjett hvem som i så tilfelle må betale det i siste instans?

 

Kataloger, som Schou - Intersport/G-sport - Jaktdepotet, legges gjerne ut i en eller annen "fotografert" (pdf?) versjon - da er det ikke lett for hvermansen å endre priser og andre spesifikasjoner. Derfor tar alle forretningsdrivende forbehold i salgsmateriell.

Ellers går det jo an å ta en telefon selv om vi lever i en data og internett-verden
Link to comment
Share on other sites

Heilt einig med Jegermeistern her.

 

Eg trur vi skal vere fornøgde om våpenforhandlarane prioriterar god service i butikken, oppfølging av telefonar og e-post, og solid arbeid på montering og eventuelt børsemakararbeid.

No kjenner eg ikkje bransjen so godt, men eg har inntrykk av at den ikkje er so lukrativ at ein kan tilsette eigne folk til å administrere nettsider.

Skulle dei prioritere dette, må nok den kostnaden hentast inn på auka prisar. Eg vil i alle fall helst sleppe å betale eksmepelvis 1000 kr ekstra for børsa for at prisen på nettet skal vere oppdatert til eikvar tid :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nå ble det kanskje litt "off topic" her.

 

Nei 1000,- kr pr. våpen vil heller ikke jeg betale for oppdaterte nettsider.

Men 25,- kr og kanskje en 50,- lapp.

 

Nå er det ikke alle som kan møte opp selv i jaktdepotets utsalg, og tlf, email tar også tid om man får svar.

Når selgere eller våpenforretninger har nettsider så er det for å få ett større kundegrunnlag.

Slike som meg som bor i grisgrendte strøk.

Jeg synes ikke noe om at jeg skal få ett dårligere tilbud av den grunn, når jeg betaler det samme for samme vare som en som har muligheten til å oppsøke butikken i egen person.

 

Hadde det ikke vært for denne nett/katalog/tlf gruppen av kjøpere, kunne det meget mulig ha vært slik at de som møte egenhendig opp hos jakt/våpenbutikker hadde måttet betale kr 1.000,- mer for ei rifle.

Derfor synes jeg at vi som ikke bor "rett over gata" bør få samme service og info som dem som kan møte opp ved døra egenhendig.

 

Men ved bare ett kjøp hos jektdepotet har jeg ikke noe å utsette på hos jaktdepotet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
@Crazy-John

 

Eg ser at du siterar mitt innlegg. Eg skjønnar ikkje korleis du kan tolke det som "ikkje-positiv" omtale av JD...?

Som sagt, eg fekk god informasjon om at dei forventa prisstigning på desse riflepakkane utover året, grunna høgare prisar inn til dei. Det syns eg var ryddig og god informasjon, og det er slik åpenheit eg ønsker hos ein forhandlar.

 

Tenker ikke spesifik på dit inlegg men hva inleggene har resultert i her inne, dette er jo allerede i ferd med og få "sutretråd" status.. :lol:

 

 

John

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...