Jump to content

Går det an å trene en 1åring til ettersøksprøven?


Negzanto

Recommended Posts

Jeg fikk en 1 åring NEG i gave ifjor. men har prøvd han på blodspor å han går fint, men trur dere at han kommer til å bli like vill hele tiden når vi går på spor? har prøvd på ferskspor og d trur jeg skal gå fint :) har dere noen tips til hvordan jeg kan trene han til å bli en real jakthund? han skal bli bandhund...

Link to comment
Share on other sites

Dette vil gå fint.

Syns du hunden er litt vill når du går spor?

Gå helst ein lang tur først med hunden, gjerne 1 - 2 timar, før hunden må jobbe med sporet.

 

Legg lett og korte blodspor i starten. 50 - 100 meter lange på ein stad der det ikkje går klovvilt. Ver påpasseleg med at sporet ligg med vinden.

Gi hunden mykje ros ved enden av sporet og "premie", klauv - tennisball - pølse - ?

Gå mange, gå ofte -lett spor. Utvid gradvis lengden og vanskegraden.

Arbeid berre med blodsporet og ikkje preg hunden på ferske klovviltspor.

 

God sommar og lukke til.

Link to comment
Share on other sites

Gå seint når du sporar. Ikkje la hunden trekke opp tempoet.

 

Eit vanleg tips er å ta hunden av sporet dersom den er for ivrig og går for fort. Be den legge seg og la den ligge i 2-3 min. Gjenta dette gang på ganmg heilt til hunden lærer seg å gå roleg.

 

Ellers er 1 år ein veldig fin alder å starte trening på blodspor.

 

Andre tips:

- La hunden bli godt vandt med å ferdast i skog og mark før ein begynner å trene spor. Ellers blir det veeeldig mykje nytt å spennande på ein gong. (Eg reknar med denne hunden på 1 år allereie er over denne fasen)

- Unngå bevisst sporing på ferskspor før blodsporprøva er i boks. Ellers blir fort ferskspor veldig mykje meir spennande enn blod og hunden slår lett over. Då kan det vere vanskeleg å klare blodsporprøva, då den går på reint blodspor.

- Begynn med enkle korte spor med mykje blod og auke vansklighetsgraden etterkvart.

 

Lukke til!

 

PS: Flott hund! Rette rasen! :D

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for komentarer:) Da jeg fikk den var den lengste turen som var gått med han var til postkassa!! og jeg tenkte at kanskje det er bare å gi opp dette her, den var jo fullt av energi. hadd den med på turer sommeren 08. så begynte jakta. og fikk blod fra vilt. han gikk fint på spor, men gikk jeg bare 50 meter :lol: har kjøpt seler å div :)

Men lurer på om jeg skal vente til 2010 med å TA prøven. er det noen som vet om jeg skal prøve han iår??

Link to comment
Share on other sites

Like vill sier du.. hva slags aktivitet får han da? Hunder trenger å få bruke seg til noe både for å få ut fysisk energi og ikke minst psykisk stimuli. En ettåring er dessuten midt i ungdomstida og skal ha mye energi :)

 

Du kan ikke finne på å levere ham tilbake bare fordi han har guts; det er en del av gamet med å ha hund det. Du må tilby ham aktiviteter slik at han får brukt seg og blir sliten - fysisk og mentalt. Spor, turer, dressur osv.

 

Dersom du satser på å få hunden ettersøksgodkjent så er det bare en ting å gjøre: trene. Ikke bare gå et eller tre spor - men trene.

Jeg vil nok si at du bør vente til neste år med å godkjenne ham; høsten er her snart og du må som sagt legge en del arbeid ned i ham og jeg tror dere trenger tiden.

 

Lykke til med ei flott bikkje :)

Link to comment
Share on other sites

Like vill sier du.. hva slags aktivitet får han da? Hunder trenger å få bruke seg til noe både for å få ut fysisk energi og ikke minst psykisk stimuli. En ettåring er dessuten midt i ungdomstida og skal ha mye energi :)

 

Du kan ikke finne på å levere ham tilbake bare fordi han har guts; det er en del av gamet med å ha hund det. Du må tilby ham aktiviteter slik at han får brukt seg og blir sliten - fysisk og mentalt. Spor, turer, dressur osv.

 

Dersom du satser på å få hunden ettersøksgodkjent så er det bare en ting å gjøre: trene. Ikke bare gå et eller tre spor - men trene.

Jeg vil nok si at du bør vente til neste år med å godkjenne ham; høsten er her snart og du må som sagt legge en del arbeid ned i ham og jeg tror dere trenger tiden.

 

Lykke til med ei flott bikkje :)

 

 

Hunden var omplassert og de gikk bare til postkassen med han. jeg fikk han 3.aug ifjor nå er han to år, og jeg har trenet mange ganger med han. jeg har gått 4mils turer å syklet 2mil å gått etter elg og gått blodspor. men han er like urolig noen timer etter...

 

 

Sjekk nettsiden min. http://norskspisshund.piczo.com

Link to comment
Share on other sites

Gå helst ein lang tur først med hunden, gjerne 1 - 2 timar, før hunden må jobbe med sporet.

 

 

Meiner du dette seriøst?

 

Skal du vere avhengig av å gå tur i eit par timer før hunden har akseptabelt tempo på sporet så er det noko feil med treniongsmetodane dine!

Kjenner til ein som gjorde dette med sin labrador, starta med ein lang tur for å ende opp med ein sykkeltur i god fart for å få hunden rolegare på sporet. Dette resulterte i ein hund som hadde god kondisjon og trekte som ei traktor på sporet når den ikkje vart sykla med først.

 

Gjekk kun som sporleggar eit par ganger for denne ekvipasjen. Men kjenner nokre av jaktkameratane hans, som fortalde korleis den gjekk i skogen. Du kjenner sikkert til eigaren og kansje hunden og, dette var på slutten av nittitalet. Om eg ikkje tek feil så er/var de i samme ettersøksring.

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som har elghund der du bur sånn at du kan snakke med dei og få praktiske råd?

 

Ellers kan du kontakte http://www.stehk.no/Default.aspx?d=0&m1=0&m2=0&n=0&a=0 som kanskje er den elghundklubben som er nærmast der du bur.

 

Vil tru at dei blir glad for ein forespørsel. Elghundfolk brukar å vera glade for å kunne hjelpe andre som har forespørsel om hund.

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som har elghund der du bur sånn at du kan snakke med dei og få praktiske råd?

 

Ellers kan du kontakte http://www.stehk.no/Default.aspx?d=0&m1=0&m2=0&n=0&a=0 som kanskje er den elghundklubben som er nærmast der du bur.

 

Vil tru at dei blir glad for ein forespørsel. Elghundfolk brukar å vera glade for å kunne hjelpe andre som har forespørsel om hund.

 

Hvor er det du bor da? hvordan viste du at jeg var nemest sør trøndelag elghundklubb..

 

 

HUNDEN ER TO ÅR NO :)

Link to comment
Share on other sites

hvordan viste du at jeg var nemest sør trøndelag elghundklubb..

 

 

HUNDEN ER TO ÅR NO :)

 

Ta en prat med sambygdingen din, Per Helge Pedersen. Han sitter i styret i STEHK. Han driver/kan mye med NEG.

 

Per helge er skytter treneren min :) han skal være dommer under prøven :P

Link to comment
Share on other sites

Eg bur nok dessverre altfor langt vekk til å hjelpe deg, i nabofylket under der du bur.

Bostedet står i jo profilen din. Snakk med skytter treneren din så skal du sjå at han kanskje kan hjelpe deg. Flott hund du har forresten :)

Link to comment
Share on other sites

Eg bur nok dessverre altfor langt vekk til å hjelpe deg, i nabofylket under der du bur.

Bostedet står i jo profilen din. Snakk med skytter treneren din så skal du sjå at han kanskje kan hjelpe deg. Flott hund du har forresten :)

 

Hvilken kommune? takk for at du synes hundene min er flott

:)

Link to comment
Share on other sites

Negzanto

Tolmod.

Gå, og då meiner eg gå til fots, ein til to timar kvar dag med hunden.

Snakk til hunden og øv på SITT, DEKK OG STÅ m.m. Korte øvingar.

Sykling er og fint om du har naturleg underlag og det er høveleg temperatur, gjerne under 15 grader. No i sommarvarmen er det godt for ein elghund å få seg eit godt bad i ferskvatn, eller i det minst bli dusja med hageslangen.

 

Trening

Øv med hunden inne i huset til å finne små pølsebitar du har gøymt.

Hunden får kommandoen: SITT!

Du gøymer ein liten pølsebit. Hunden får kommanoen: SØK!

Gjer dette lett og enkelt i starten. Start i same rom som hunden er og utvide det til andre rom. Gå frå ein pølsebit til to - fleire. Prøv deg fram og gå gradvis.

Ei wienerpølse varer lenge.

Sportrening kan du og gjera inne. Dra pølsebiten etter golvet. Hent hunden.

Lat den få lufte på neven og sporstart.

Blodspor

Tren gjerne annankvar dag.

Det er viktig i starten med korte og enkle spor som hunden meistarar.

Dette er seriøst meint og treningsmetodane mine er gode.

 

Metodane mine er meget gode.

Dei er mykje betre enn å ikkje koma med eit råd,

men heller skriva nedsetjande om ting som eg ikkje har skrive, - synsingar.

 

Ein labrador som går som ein firehjulstraktor på sporet kjem seg fram og er vanskeleg å stoppa. Kanskje "beagle" veit noko om kor mange vellukka søk denne ekvipasjen gjorde?

Korleis held ein tråden og gir Negzanto postiv støtte "beagle"?

Link to comment
Share on other sites

Gode råd frå sevenr, men eg ville ikkje trena blod so ofte som annankvar dag.

Dette er det sikkert mange ulike oppfatningar om.

 

Men eg ville ikkje trena oftare enn maks 2 gongar i veka.

 

Blodspor kan vere, og skal vere, psykisk krevande for hunden. Ein må derfor ikkje "slite" den ut med trening.

Eg veit og om at fleire hundar har gått seg leie ved for hyppig trening.

Link to comment
Share on other sites

Negzanto

Tolmod.

Resten sletta av meg for ikkje å sitere så mykje.

 

Her kjem du med bedre og ikkje minst andre råd enn i ditt fyrste innlegg. Det er forskjel på å gå tur i 1-2t om dagen og på å gå 1-2t før du sporer. Kor mange spor ein kan gå for veka er individuelt. Det er ikkje alle hunder som kan gå annankvar dag.

 

Er hunden villter eller hard i lina når du går spor så stopp. Ikkje la hunden slippe framover i sporet før den roer seg ned og slutter å dra. Er du konsekvent på dette på eit par spor så er det stor sjangse for at hunden sluttar å dra hardt i lina.

 

Kor mange velykka ettersøk han hadde har eg anelse om. Men det burde vere ein del når ein veit kor mange påkøyrde dyr som vert søkt etter kvart år i din kommune.

 

Men ein hund som er hard i lina får tempoet opp på sporet. Og med eit høgare tempo vert det meir støy både fra hund og førar. Støy på sporet er meg bekjent ikkje ynskjeleg og kan føre til at dyret som ein leiter etter trekker unna. Noko som resulter i eit lenger søk.

Link to comment
Share on other sites

Negzanto

Tolmod.

Resten sletta av meg for ikkje å sitere så mykje.

 

Her kjem du med bedre og ikkje minst andre råd enn i ditt fyrste innlegg. Det er forskjel på å gå tur i 1-2t om dagen og på å gå 1-2t før du sporer. Kor mange spor ein kan gå for veka er individuelt. Det er ikkje alle hunder som kan gå annankvar dag.

 

Er hunden villter eller hard i lina når du går spor så stopp. Ikkje la hunden slippe framover i sporet før den roer seg ned og slutter å dra. Er du konsekvent på dette på eit par spor så er det stor sjangse for at hunden sluttar å dra hardt i lina.

 

Kor mange velykka ettersøk han hadde har eg anelse om. Men det burde vere ein del når ein veit kor mange påkøyrde dyr som vert søkt etter kvart år i din kommune.

 

Men ein hund som er hard i lina får tempoet opp på sporet. Og med eit høgare tempo vert det meir støy både fra hund og førar. Støy på sporet er meg bekjent ikkje ynskjeleg og kan føre til at dyret som ein leiter etter trekker unna. Noko som resulter i eit lenger søk.

 

 

Takk for tips alle sammen:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Me gjekk rett i fella med det der sist veka. Tok bikkja ut av bilen, og rett på sporet. Litt snusing, litt pissing, litt skiting, litt meir snusing, men då ville hunden heller leika.

 

Gjekk sjølvsagt mykje bedre når me på neste blodspor gjekk rundt med bikkja 15-20 minutter rundt om, og verkjelig gira han opp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...