Jump to content

Henter dachs tispe på fredag, trenger navn. HJÆLP!


T3 sniper

Recommended Posts

Gaia har vært litt oppe til vurdering, men da tror jeg ene jaktkameraten min blir noe snurt, han skal hente basset om tre uker som skal hete det, så jeg tar ikke sjangsen. Forøvrig var min bedre halvdel (som ville ha dverg pincer :shock: ) veldig for att "udyret" skulle ha det klingende navnet Magda :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser vel ikke på meg selv som en veldig sjenert type. Men og stå ett sted med folk rundt meg å rope på Guri eller Magda, for så og hente inn en liten dachs blir litt vel :lol:

 

Hvorfor det, min første dachs hette Dag, den andre Otto, og min siste Malvin.

Min kommende TJT tror jeg blir hetene Viggo. Navnet skjemmer ingen vet du :lol:

 

Edit: Stort sett kaller jeg opp bikkjene etter venner, naboer eller kjente. Har ikke sans for typiske hundenavn, bikkja blir ikke tøffere av den grunn :wink:

 

Edit 2: Lykke til med valpetispa :D

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det her minner litt om en episode hvor jeg og en kompis skulle koble fox terrieren hans etter att det var en los uten resultat inne i en hage hos en eldre dame. Dama satt inne i stua og så på terrieren som hadde en grotesk los rundt grunnmuren på huset hennes da jeg kom diltende oppover jordet og ropte på Fredd villhelm. Jeg fikk etter noen kjappe runder i joggetempo kobla bikkja, for så og bli skjellt ut grundig. Ikke for levenet bikkja hadde holdt en lang stund, men for det " stygge " navnet på hunden. Synes navnet var litt små sjarmerende jeg da men :roll:

Link to comment
Share on other sites

Embla er et fint navn fra norrøn mytlogi. Yngste tispa mi heter det. Eneste som er litt irriterende er når folk spør: "er det etter lottomaskinen he he" :evil:

 

Embla var ett navn som jeg fallt veldig for. Får høre med fruen i huset om hun også mener det passer (ikke det att jeg hadde prøvd og finne ett nytt om det ikke faller i smak) :P

Link to comment
Share on other sites

Har min bedre halvdel sittende ved siden av meg nå. Og når jeg luftet forslaget om Helga for å se reaksjonen, fikk jeg bare slengt tilbake " Hæh?! Nå har jeg liksom gitt opp drømmen om dverg pincher for en kortbeint piperenser ved navn Helga? ikke aktuelt what so ever"

 

Piperenser a gitt :roll: Tror jeg snart vurdere hvem av bikkjene i huset her som må sove i hundesenga gitt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem med dyret for 30 min siden. Skulle være hos selgeren klokka tre, men fikk grini meg til og hente du klokka to i stede. Bilturen gikk supert,hu satt helt rolig og titta ut av vinduet :) i skrivende stund ligger hun og sover på teppet hun fikk med seg. Har vært mange inntrykk og få med seg i løpet av siste timen:)

Navnet ble Hera, enkelt og greit :)

 

Skal prøve og sommle meg til og ta noen bilder og slenge ut i en egen tråd i løpet av helga :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da er første losen notert, :P Katten kom sigendes inn i stua langs veggene. Hera kasta seg opp på alle fire og satte i en hæ*****s los på 15-20 sekunder før katten satt oppe på toppen av ei hylle og lurte på hva i all verden jeg hadde dratt i hus nå :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...