Jump to content

Ny bruktrifle


Truls

Recommended Posts

En kompis på jaktlaget har hatt et par dårlige erfaringer med våpenet sitt, og nå vil han ha ny rigg. Han fikk prøve en CZ 550 Magnum, og syntes den satt som en kule, så å si. Men egentlig har han mest lyst på en Mauser. Han har jo allerede våpentilatelse til 30-06, så da må det bli en Mauser i det kaliberet da, kanskje.

Og et kikkertsikte til 4000-5000 kroner.

 

Dette er en ganske stor kar.

 

Noen som har et tips?

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi vil gjerne ha tips om våpen som er til salgs. Og om det er noe spesielt vi må være oppmerksom på hvis vi skal se på en Mauser, og kanskje litt om prisleie og sånt. Jeg har kikket litt her og der, og ser annonser der Mauser M98 (hva nå det måtte være) selges rimelig, men så står det samtidig noe om de er ombygd eller ikke, og at hevarm og sikring er ombygd eler ikke. Hva betyr det?

Og hva er forskjellene på de forskjellige Mauser-modellene - f.eks. M98 og M96 - er det noen som klart peker seg ut som bedre enn andre osv., osv.

Link to comment
Share on other sites

:shock::shock::shock::shock::shock:

 

Finnes det jegere som ikke vet hva en Mauser M98 er fornoe? Hva har dere bruk til jakt da? Muskedunder med flintlås fra 1700 og noe? Eller er dere slike snobber som skal ha rifle til 50000kr og oppover?

 

Men tilbake til det som ble spurt om hva en mauser er.

 

Dette er ett militært våpen som er brukt i mange land, 2 verdenskriger og mange andre kriger siden 1898. Derav M98(model 98)

 

Hvis den ikke er ombygd er den da en militær rifle som ikke er egnet til kikkertsikte uten ombygginga av hevarmen og sikringa.

 

Søk på Mauser M98 på nettet og du skal lære mye :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipsene.

Nei, jeg var ikke sikker på hva M98 var for en modell før jeg undersøkte litt. Såpass ruglete greier har nok litt for høy traktorfaktor for jaktlaget mitt. Sånn er det bare, vi kan jo ikke noe for at vi er født på solsiden :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Mauser M/98 er ein modell av låsekasse som vart teke i bruk i 1898. Dette er den vanlegaste Mauser-kassa, som tallause andre land har kopiert og som fleire fabrikantar har kopiert eller lånt mykje frå. Ymse børser under namn som "DFS-Mauser", "HV-Mauser", "skyttarlagsmauser", "KV-Mauser", "M/67", med fleire, brukar denne mekanismen. Mauser M96 er ein moderne rifle lansert i 1996 som er ein rettrekkar, på same måte som Blaser sin R93; det er ein heilt annan mekanisme enn M/98 - men M/96 (merk skråstrek) er noko heilt anna att: det er den svenske rifla som vart teke i bruk i 1896, for å skyta "unionspatronen" 6,5x55 (som me her i Noreg skaut frå Krag-Jørgensen M/1894). M/96 (svenskerifla) er svært gode rifler, men dei er altså forskjellige frå M/98 på fleire detaljar, sjølv om den grunnleggjande mekanismen er identisk.

 

Forvirra? Det er ikkje til å unngå.

 

Hevarmen på ein Mauser M/98 er heilt rett. Dette gjer at ein ikkje kan montera optikk utan litt dillemikk, sidan hevarmen vil ta i eit kikkertsikte montert midt på låskassa. Sikringa på ein M/98 er ein spake som står bakerst på sluttstykket og som ein kan setta ut til sidene og rett opp; denne tek òg borti eit kikkertsikte. For å bøta på dette, smir ein om hevarmen slik at den vert kurva. Den går då klar av kikkertsiktet. Sikringa kan ein erstatta med ein Winchester M70-sikring, denne har dei same tre posisjonane som ein M/98-sikring, men den går horisontalt i staden for vertikalt, slik at den går klar. Andre ombyggingar er òg moglege.

 

Ein "HV-Mauser" (eigentleg vart dei nytta av alle forsvarsgreinane i nokon grad, men HV brukte dei så klart lengst) kan ein få frå Landrø til ein tusenlapp. For ein betre stokk, og klargjering for kikkertmontasje, skal dei ha tre laken eller så. Ein M/67, som er ein Kongsberg-ombygga M98 med tung, kraftig banestokk, dioptersikte, betre avtrekk (kanskje til og med eit "Danskeavtrekk", som er særs gode, stillbare konkurranseavtrekk produsert av Schultz & Larsen i Danmark) og tungt løp, kan ein venta å legga ut 3-5000.

 

Ein M/67 med kikkert montert (ein må få ein børsemakar til å skru i kikkertmontasje) og kanskje kappa løp nokre centimeter (for å spara vekt, baneløp er ofte unaudsamt lange for å få lengre siktelinje) vil ofte vera ein kapabel elgbørse til ein kraftig plugg som likar børser med "god häft". Desse finn ein ikkje alt for sjeldan til sals brukt. Dei brukar skyta særs bra. Dei vart laga i 7,62x51 og 6,5x55, og både to er kapable elgpatronar; førstnemnde er kanskje hakket kvassare om oksen vert grov (men dette er ein religiøs diskusjon for somme, så trå varleg). Eit alternativ er M/59, som var den tidlegare versjonen av M/67. Desse er sjeldnare, og kjem i .30-06 utan noko meir mekk.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg var ikke sikker på hva M98 var for en modell før jeg undersøkte litt. Såpass ruglete greier har nok litt for høy traktorfaktor for jaktlaget mitt. Sånn er det bare, vi kan jo ikke noe for at vi er født på solsiden

Det må jammen være litt av en solside, siden en ny Mauser M98 koster over kr. 80.000,-.

 

(jadda, jeg skjønte at du mente råtne gamle krigsmausere. :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...