Jump to content

Har jeg gjort ett scoop? Arcteryx Alpha SV jakke


fredrik

Recommended Posts

Hei

Bestilte i dag en Arcteryx Alpha SV jakke på ebay. Fikk en kjempedeal til 350USD + 40USD i express shipping.. Dette ble jo da totalt med dagens kurs ca. 2500,- inkl. porto. Ser på f.eks UTE.no så går denne jakken til 5500,-

 

Ser på karakteren til selgeren (rundt 40 000 positive) at han ikke selger fake i allefall.. :) Så er dette ett skikkelig scoop, eller er det slikt man kan forvente fra statene?

 

Han skulle selvfølgelig skrive ned verdien og sende som gave (ba han ikke gjøre det, bare så det er sagt).. :roll: Så noe moms blir det heller ikke..

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er en originaljakke er det et veldig godt kjøp. Iallefall hvis du også får den uten mva. Selv med mva vil det være et godt kjøp. Jeg har en slik selv. Kjøpte den i USA våren 2007 til ca 2000,- .Da var prisen på Platou 5000,-

Denne jakken ble såvidt jeg husker en testvinner i Villmarksliv i 2007.

 

Jeg er veldig godt fornøyd med denne jakken. Jakken har blitt brukt mellom 30 og 40 dager på jakt hver høst. I tillegg har den blitt brukt på skiturer, både langrenn og alpint. Har hatt flere typer skalljakker (NorthFace og Missing Link). Arcteryx jakken er den desidert beste jeg har hatt.

 

P.s send meg gjerne tips om hvem som solgte deg denne på ebay.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok den er orginal, sett utifra karakterene hans.. Var vel 14 000 i karakter med 99,9% positiv :)

 

Han kaller seg frieco. Meget hyggelig, og kjapp og fin komunikasjon. Pluss at han tok ikke mer betalt for shipping enn hva det faktisk koster. Ebay-selgere har en tendens til å gjøre det.

 

Skal komme tilbake her om en uke med rapport om jakken var ekte eller ei, selv om jeg er 99.9% sikker :)

Link to comment
Share on other sites

5500,- for den jakka er på trynet, men han fikk den jo for ca. 2500,- og da blir det litt annerledes. Den så ihvertfall ålreit ut, men bilder juger. Han skulle uansett komme med en tilbakemld. på åssen jakka var, så det blir jo spennende.

 

Blir jo kjøpt og solgt kikkertsikter i 30 lappers klassen også......tviler på at dem er såååå mye bedre enn kikkerter til f.eks. 10 lapper jeg da men.

 

Så en Beretta O/U som det skulle produseres bare et visst antall av, og alle var nummererte. Kosta rundt 40 lapper. Den er neppe mer verdt/bedre enn ei til 10 lapper.....men man får vel ingen Beretta til så lite som 10 lapper kanskje ?? Da må det bare være at man absolutt vil ha den pga. at den blir produsert i et bestemt antall, så det blir noe ala Ferrari og Lamborghini da. Beretta er uansett ikke så bra, at det står til prisen, synes nå jeg da. Dette gjelder så klart for alle som mener at et vanlig våpen er verdt 15 lapper og oppover.

 

Uansett sprøtt. Men har man råd, og man har veeeldig lyst på noe sånt, så synes jeg man skal kjøpe det. Man lever bare 1 gang, og man trives så klart best med noe man virkelig har ønska seg mest av alt.

Link to comment
Share on other sites

At bilder juger er det ingen tvil om, men jeg var innom UTE å prøvde jakka før jeg bestilte den.. :) Hadde tenkt å kjøpe jakka på UTE, men sjekka internett for ordens skyld, og kjøper ikke en jakke i butikken for over det dobbelte av prisen når man kan få den for 2500,- på internett :)

 

Ser jakken har kommet til Norge nå, så har den vel om ett par dager.. :)

Link to comment
Share on other sites

kommer ikke noe annet enn tollgebyr pluss 25% mva på totalpris inkludert frakt.. å mva å moms er nok det samme ;) Kanskje du tenker på toll? blir ikke noe toll på denne pakken, det er svært få prosukter som har tollsatser i Norge idag

 

Har selv kjøpt 3 arcteryxprodukter fra Frieco, det er EKTE!! ;) Knallklær, uten sidestykke det suverent beste jeg noensinne har hatt av goretex (Norrøna x2, Hagløfs x2)

Link to comment
Share on other sites

5500,- for den jakka er på tryne.

 

Begrunnes med???

 

Har du noengang prøvd såpass dyre klær? Hvis ikke er kommentaren bare håpløs. Hvis du har det,og er så misfornøyd som starten av innlegget ditt tilsier,hadde det vært interressant å høre hvilke merker du har så dårlig erfaring med. Så kan jeg og mange andre få en pekepinn på hva man evt bør styre unna.

 

Hvis du er av typen som får noia av dyrt utstyr,kan du jo titte innom www.klattermusen.se :wink:

Ta f eks en titt på dunjakkene og soveposene.

Link to comment
Share on other sites

Da var jakka i hus, og jeg er intet mindre enn stofornøyd!! 8)

 

Selvfølgelig meldt utelukkende stor sol i trondheim nærmeste uka, så får jo ikke brukt den, litt surt :P Men jakka er bare helt nydelig, og til total pris 2500,- inkl. alt så er det jo knall :D

 

Er forøvrig ingen verdens tvil om at det er ekte.. :) Om det skulle være no tvil ute å gå

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...