Jump to content

WEB CUP 2009


jofla

Recommended Posts

OBS. NYTT FOR WEB CUP 2009 OBS.

Alle som melder seg på til Cupen - og betalt startkontingent til NBSF på kr. 150,- – og får registrert tre (3) tellende resultater i Cupen i løpet av perioden er med i loddtrekningen av en fin premie når resultatet etter siste konkurransen i Cupen foreligger.

 

Type premie som blir lagt ut for loddtrekning er avhengig av antall starer i Cupen.

 

OBS: Er det 40 starter – eller flere – vil det legges ut for loddtrekning en Rem. 700 VTR i valgfri standard kaliber som denne riflen leveres i.

Denne riflen sponses av K-H Precision og Benkeskytterforbundet. Riflen leveres av K-H Precision.

 

Blir det færre enn 40 deltagere som melder seg på i cupen vil det bli lagt ut diverse Ladeutstyr i ”potten” som det vil bli loddtrekning på. Størrelse og mengde her er avhengig av antall deltagere.

 

Bet. STARTKONTINGENT WEB CUP 2009

Oppdatert pr 12.08.09

----------------------------------------------------------------------------------------------------

FalcClaw. Bet.

Tika - Bet.

300Kongen - Bet.

sirKandal - Bet.

Ole-Netland - Bet.

Jmonsen - Bet.

Maxx - Bet.

Lakelanderen - Bet.

deerhunt - Bet.

VeTLUs - Bet.

Osse - Bet.

Geronimo - Bet.

cavemann - Bet.

Bamrud - Bet.

Reinhard. - Bet.

Gravningsmyhr. Bet.

RBerg - Bet.

Jofla - Bet.

Skaaning - Bet.

gunny - Bet.

Junell - Bet.

Tembo - Bet.

Kjetil-

Makkieboy - Bet.

Lindstedt - Bet.

Turboesel. Bet.

"001". Bet.

"JRDyrseth. Bet.

ASkoland. Bet.

"Minutemann" ?

TRG22. Bet

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

RETNINGSLINJER FOR WEB CUP 2009.

 

Det vil bli skutt i 4 klasser som tidligere.

BR-50. (.22lr).

Skytes med fritt våpen, fri kikkert og fri vekt.

 

Jegerklasse.

Skytes med godkjent storvilt kaliber. Dvs. våpen med minimum kaliber 6,5mm, og som kan benytte ammunisjon med godkjent anslags energikrav for jakt på elg, hjort og villrein. Kikkersikte med maks. 12 ganger forstørrelse. Vekt som ikke oversiger 4,5 kg. inklusiv siktemidler.

 

Sporterklassen.

Her er det fritt kaliber, fri vekt, fri kikkert. Fungerende magasin og sikring. Avtrekksvekt minst 500 g.

 

BR-klassen. (Benchrest/Fri-KLasse)

LV & HV i samme klasse.

 

Avstand. BR-50(.22lr) skytes på 50m. De øvrige klasser skytes på 100 meter.

 

Alle resultater vil bli publisert på NBSF`s hjemmesider, også her inne på ”Kammeret.no”. Legg gjerne ut bilder med tekst og omtale av avviklingen av Cup skytingen. Man kan delta i alle 4 klasser. Sørg for at de enkelte skiver merkes godt med fult navn + nick, og hvilken klasse det er skutt i – og hvilke kaliber som er brukt.

 

Cup regler.

1. Konkurransen er åpen for alle.

For å delta i Cupen må startkontingent på kr. 150,- være registrert innbetalt til Norges Benkeskytterforbund før event. resultater blir offentliggjort.

NBSF konto: 6205 05 19185.

 

2. Innbetaling må merkes med: NAVN, Adresse. (pluss. ”Nickname”) og ”Web Cup 2009”.

 

Send påmeldingen direkte til meg på PM. eller på: j-flat@online.no

slik at jeg kan få registrert dette så tidlig som mulig.

 

Skivene sendes til:

Norges Benkeskytterforbund. Postboks 551.2057 ALGARHEIM

 

3. Alle deltagere i Cupen vil - når deres innbetaling er registrert hos NBSF – få tildelt et ”Startnummer”. Dette ”Startnummeret” er med i loddtrekningen av en ”Ekstrapremie” som foretas når Cupen er avsluttet i september. Forutsetningen for å bli med i trekningen er at det er registrert 3 tellende resultater i løpet av sesongen – av fem mulige.

 

4. Uhildet person må være til stede på banen når tellende serier avvikles/skytes for å kunne rapporteres inn. Vedkommende skal bekrefte at korrekte serier sendes inn.

 

5. Offisielle benkeskytterskiver anbefales, men i mangel av disse kan det anvendes liknende blinker/skiver. Du kan hente ned skiver fra nettet.

 

6. Blinkene skrives ut fra skriver i A4 format og kan klebes/limes på en stivere/tykkere kartong eller lign. (For å slippe at papiret ”fliser” seg opp)

 

7. Skyteavstand er 50 meter for BR-50 (kal. 22), og 100 meter for de øvrige klasser.

 

8. Det er ikke behov for å sende inn hele skiva. Klipp ut eks. i ca. A4 størrelse der 5-skudds gruppen ligger godt innenfor - slik at det enkelt kan måles senteravstand mellom de kulehull som sitter lengst fra hverandre i gruppa. Husk bare å få signert/datert på den respektive skiva.

 

9. Er det for liten plass til de øvrige opplysninger - hvilke våpenklasse det er skutt i, våpentype/vekt, kaliber, kikkertforstørrelse. – legg ved et ekstra skriv (med dato/signering)

 

10. Skytingen skal skje ”utendørs” og omfatte tre serier hver på 5 skudd. Om det skytes flere serier – er det kun de tre første seriene som er tellende.

 

11. Treffbildene måles med skyvelære og angis i millimeter. Gruppene blir kontrollmålt av en person i NBSF`s styre – iht. gjeldende regler for kontrollmåling. Gruppestørrelse angis i millimeter med to desimalers nøyaktighet. Alle innsendte skiver blir oppbevart til Cupen er avsluttet.

 

12. Web cupen avvikles i følgende perioder:

• Periode 1: 1. mai – 31. mai.

• Periode 2: 1. juni – 30. juni.

• Periode 3: 1. juli – 31. juli.

• Periode 4: 1. august – 31. august.

• Periode 5: 1. september – 30. september.

 

13. Resultatene må – for å telle i cupen – være NBSF i hende senest 1 uke etter gjeldene Cup periode.

 

14. Vinner i de respektive våpenklasser er den som har det minste gjennomsnitt på tre registrerte resulter i løpet av sesongen (av fem mulige)

 

Når gyldig påmelding er registrert, og startkontingenten er er kommet inn på NBSF bankkonto vil deltagerne legges ut her fortløpende.

 

LYKKE TIL MED ÅRETS CUP.

John Flatby

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Holder det ikke og være medlem i forbundet lenger nå da, skal man ha ekstra bet for og være med? :shock:

Det er fordi benkskytteforbundet har fått en god del medlemmer gjennom klubber og lag tilsluttet forbundet.

Da det kun var direktemedlemmer og alle medlemmene betalte samme beløp til forbundet ble deler av medlemsavgiften brukt til premier.

 

For at alle skal stille likt i år, har det nå blitt bestemt en startavgift på Webcupen.

Link to comment
Share on other sites

Holder det ikke og være medlem i forbundet lenger nå da, skal man ha ekstra bet for og være med? :shock:

Det er fordi benkskytteforbundet har fått en god del medlemmer gjennom klubber og lag tilsluttet forbundet.

Da det kun var direktemedlemmer og alle medlemmene betalte samme beløp til forbundet ble deler av medlemsavgiften brukt til premier.

 

For at alle skal stille likt i år, har det nå blitt bestemt en startavgift på Webcupen.

 

 

Men det og satse kr. 150,- i et lotteri - med odds på 1 - 40. :wink: - og ha muligheten for å vinne ei rifla til ca. 9500,- det er da ikke dårlige odds det - eller :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er riktig. Det er i år mulig å skyte web-cup for alle uansett om man er medlem eller ikke.

Sjøl vil jeg vel si at det totalt sett lønner seg godt å være medlem i NBSF. :wink:

 

Du kaster deg vel med du DJT ? I så fall gi meg et hint om hvilken klasse du vil skyte, så jeg kan velge en annen. :lol:

 

For å gi meg sjøl større mulighet til å få fullført køppen blir det i hvert fall å skyte sporter for min del. De første tre seriene er allerede skutt, men jeg får vente med å sende de til betalinga er i boks tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som det er "Startvansker" :? med og komme i gang med årets Cup.

Muligheten for å vinne ei rifle til en utsalgspris på nærmere 10 lapper ved og satse kr. 150,- i et lotteri - med odds på 1 - 40.:( ser definitivt ikke ut til og friste - eller............... :?:o

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det 40 påmeldte da?

Hvis ikke blir det vel ikke noe av den premien?

 

Håper selv å få skutt iløpet av helgen, evt neste uke etter at jeg er ferdig med siste eksamen.

 

:wink::wink: Nemelig - om du og 39 andre skyttere melder dere på til Cupen, og leverer tre resultater i løpet av sommer/høst - ja, da blir det loddtrekning om nevnte rifle.

Link to comment
Share on other sites

Du har da ikke behov for noe startnummer for og begynne og skyte? :wink:

Det nummeret den enkelte får tildelt (senere) er det som er loddnummer ifm loddtrekningen av ekstrapremien.

Det er bare og skyte og sende inn resultatene, og når din innbetaling på kr. 150,- er registrert hos NBSF - så vil resultatene bli lagt ut fortløpende på Kammeret, samt på NBSF`shjemmeside.

Skyt i vei.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er kommet hjem fra jobb, og melder meg herved på WEB CUP. I første omgang BR 50, men når TRG 22 kommer tilbake fra børsisen etter cal bytte, så deltar jeg også med denne. Det ser ut som det er sporterklassen som er riktig for TRGen, er dette feil, gi beskjed.

En annen ting, er det lov å bytte våpen i løpet av cupen? Jeg har i dag en CZ452 som går som en hagle :oops: Men ny Anschutz MPR er bestillt, og det er leveringstid ca 3-4 uker, dvs rett før jeg drar på jobb igjen. Dette medfører at jeg skyter de to første seriene med CZ, og de 3 siste med Anschutz, er dette lov? Vil ikke bli tatt for juks vet dere :wink:

Jeg betaler i kveld, og PMer innbetalinga da.

 

Edit 1: kan jeg også skyte de 2 første med feks Tikka T3 i 243, for så og bytte til TRGen når den blir ferdig?

 

Edit 2: er det noen i området grimstad/sørlandet, som er intressert å skyte sammen med meg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg "klipper og limer litt jeg også" ref. mailen jeg sendte deg tidligere i dag.

 

For å svare på spørsmålene dine kort.

 

Edit 1: kan jeg også skyte de 2 første med feks Tikka T3 i 243, for så og bytte til TRGen når den blir ferdig?

Ja, det kan du. Så fremt den rifla du bytter over til også tilfredstiller den klasse du started opp i - og det gjør det. (Sporter - ikke sant)?

 

Edit 2: er det noen i området grimstad/sørlandet, som er intressert å skyte sammen med meg?

Jeg har ikke akkurat nå oversikt over skyttere i ditt nærområdesom har meldt seg på Web cupen - men vil anbefale at du legger ut en tråd her på "Kammeret" - og etterlyser "Skytterkompiser for Web Cupen.

 

mvh JohnF

Link to comment
Share on other sites

Nederst til venstre er det en knapp som sier "skriv svar", vi bør rette dette til "skriv spørsmål".

Jeg er ny i dette BR greiene, og ønsker svar på følgende:

 

Etter å ha finlest, våpenreglemanget vårt, så klarer jeg og tyde at det er kun i Friklassen for langhold/500 meter, det er tillat med feks lyddemper.

Gjelder dette også BR50 våpen?

 

Grunnen til mitt spørsmål, er jo selvfølgelig pga skyting hjemme på jordet, uten og forstyrre naboer, og heller ikke bryte reglemanget.

Link to comment
Share on other sites

Nå handler denne tråden om vebbkøppen, så da går jeg ut i fra at det er denne du tenker på. Her er det ikke noen begrensninger mht lydemper. HV/LV, friklasse er slått sammen til en klasse.

 

I andre BR-konkuranser i Norge er det regelverket for NBSF som gjelder. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da er første trådinnlegg oppdatert med registrert betalt startkontingent pr. 29.05.09 for Web Cupen 2009.

Men, her er det flere som har betalt iht. til utskrift fra banken, men det er manglende opplysninger - slik at jeg ikke er i stand til og finne ut hvem dette er.

Vennligst send meg info om det er noen av dere som har betalt, men ikke er registrert i første innlegg.

Jeg klarer ikke og finne ut hvem som er hvem om dere bare oppgir et "Nick" ved påmelding - og så får jeg utskrift fra banken der vanlig navn er påført, men ikke "Nick".

JEG MÅ HA FULT NAVN OG ADRESSE - PLUSS "NICK"

 

OBS: For å repetere nok en gang.

Jeg henstiller også til alle og gå inn i første innlegg på denne tråden og lese kriteriene for påmelding til Cupen: OBS

Konkurransen er åpen for alle.

For å delta i Cupen må startkontingent på kr. 150,- være registrert innbetalt til Norges Benkeskytterforbund før event. resultater blir offentliggjort.

NBSF konto: 6205 05 19185.

 

2. Innbetaling må merkes med: NAVN, Adresse. (pluss. ”Nickname”) og ”Web Cup 2009”.

 

Send påmeldingen direkte til meg på PM. eller på: j-flat@online.no

slik at jeg kan få registrert dette så tidlig som mulig.

 

Skivene sendes til:

Norges Benkeskytterforbund. Postboks 551. 2057 ALGARHEIM

Link to comment
Share on other sites

Første sett med blinker sendes imorgen.

Samme her!

Det ble en liten nedtur fra det jeg klarte i forige sesong.

Ikke helt det samme her! :mrgreen:

 

Hehe, neida. Saken er den at jeg har for første gang skutt tre femskuddsgrupper for web-cupen.

Skal bli artig å se hvor mange konkurrenter vi får Monsen.

Link to comment
Share on other sites

Da er 2. periode i Web Cupen i gang.

Nå må dere komme dere ut på banen og skyte Web Cup, folkens.

 

Er det ikke flere som har resultater fra 1. perioden?

Husk de må være NBSF i hende innen en uke etter periodens utløp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

BR 50 (kal. 22 LR)

1. "JMonsen". 5,84 - 3,72 - 12,24 = 7,27

2. "Bamrud". 9,75 - 8,73 - 11,19 = 9,89

3. "Gravningsmyhr". 8,35 - 13,75 - 9,18 = 10,43

4. "Ole-Netland". 16,97 - 20,11 - 13,46 = 16,85

5. "Makkie Boy". 24,99 - 29,85 - 18,68 = 24,51

:shock::shock::shock::shock::shock::oops::oops::oops:

Hadde ikke trodd at den siste griseserien ville gitt meg den posisjonen der.

To forsøk nå i juli har endt på bortimot 15mm i snitt. :cry::cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...