Jump to content

hvilken harris tofot?


skullerud

Recommended Posts

Slik jeg har forstått det er det tre størrelser. Jeg har den midt i mellom som heter 9-13. Når jeg er på banen bruker jeg den på laveste og på jakt må jeg dra ut beina i full lengde for å komme over stubben på jordene. Syns dette er det laveste det kan være på jakt. Hadde tak i den lengste men ble anbefalt å ikke velge den, da den ble litt for høy for liggende skyting. Glad jeg hørte på han som sa det.

Link to comment
Share on other sites

eg har den laveste utgaven med vugge, syns den er best for meg på liggende skyting. hadde først den uten vugge, men va så irriterende når du ikkje ligger i vater og må til å skifte plass, så eg vil påstå at du garantert angrer vist du kjøpe uten vugge..

eg bruker min på både ruger 10/22 og tikka t3. tar berre 30 sekunder å skifte fra eine børsa til den andre :)

Link to comment
Share on other sites

Nå mens det fremdeles (kanskje) står stubbåkere igjen, legg deg i kanten av en med børsa og så hvor høyt du må opp. De fleste jorder har litt helling, og jeg vil påstå at jeg hadde sliti med noe lavere enn det jeg har (9-13). Når du ligger i jordekanten og dyrene står litt på andre siden av "haugen" lissom...

Dere som har den lave, hvordan er deres erfaringer med dette, er den høy nok?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Låner tråden din litt :) (har jo fått STRENG beskjed om å ikke starte unødvendige nye tråder)

 

Jeg sitter å ser på Harris tofot i USA nå, og er det flere modeller mtp festeanordning? Ser den jeg skal kjøpe er Model SL.. Den er i allefall med vugge og størrelse 9-13"...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk min Harris SL (9"-13") i posten i dag. Kom på 716,- totalt med frakt og alt fra England.. Syns da dette var veldig billig? :) Ferdig montert, og er utrolig fornøyd..

 

Regner med noen vil vite hvor jeg kjøpte denne, til den summen? Kan sende det i PM til de som ønsker det :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...