Jump to content

Tiur leik


Revejunkie

Recommended Posts

tiuren kan komme allerede i 20-21 tida på kvelden..da legger vi oss i ro og sovner til vi våkner av spillinga...vi våkner som regel i 4 tida på morgenen og da er det full fres til 7-8tida på morgenen, veldig arti :D

 

husker en gang da vi skulle legge oss inn i gapahuken, hørte vi plutselig vingeslag, da kom det en tiur og satte seg i topp 60m unna oss, ikke noe skog imellom oss så vi sto bare helt i ro leeeenge :roll: men den fikk nok øye på oss til slutt siden den fløy, men gikk ikke lenge før det kom flere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Forsøkte meg på tiurleik 18.04. i området rundt Hurdal. Ikke en eneste fugl å se eller høre. Lå ei hel natt spent som en unge uten en fugl større enn ei jerpe Noen andre som har erfaringer fra leik i år, eller er det bare for tidlig? Er snømengde en avgjørende faktor for leiken? Har god erfaring fra samme området på denne tiden fra tidligere. Ingen endringer av biotopen i området.

Link to comment
Share on other sites

Da er min første tiurleik for i år over, så 5 tiurer hørte 2-3 til litt unna mye røy på bakken,satt 9 i trea rundt meg som hadde vært på sjekkern,men virka nok litt for tidlig for dem bare løp unna når tiuren kom, to stk som barka i sammen og :lol:

Jeg våkna kl 04 og da var dem i gang, det kom inn 8 fugler på leiken på kvelden :D

 

en morro natt :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper trådstarter ikke har noe i mot at jeg stiller et spørsmål i denne tråden..

 

Er det noen som vet hvor en kan finne en tiurleik i nærheten av Oslo? Jeg har ambisjoner om få tatt noen tiurspill-bilder i helga, men vet ikke hvor jeg skal starte.

 

Jeg vet at "folk" sjelden vil fortelle hvor spillplassene er, og at jeg strengt tatt burde traske rundt i sakuen til jeg finner en selv. Men som travel trønder i Tigerstaden har jeg rett og slett ikke tid til spore opp en spillplass selv. Jeg klamrer meg til håpet om at en eller annen vil forbarme seg over meg og fortelle meg hvor jeg kan finne slike.

Link to comment
Share on other sites

Forsøkte meg på tiurleik 18.04. i området rundt Hurdal. Ikke en eneste fugl å se eller høre. Lå ei hel natt spent som en unge uten en fugl større enn ei jerpe Noen andre som har erfaringer fra leik i år, eller er det bare for tidlig? Er snømengde en avgjørende faktor for leiken? Har god erfaring fra samme området på denne tiden fra tidligere. Ingen endringer av biotopen i området.

 

 

viss det er litt snø er det bare bra, tiuren vil helst der det her snø har jeg hørt, også erfart selv

 

tror kanskje jeg skal komme meg på leik til neste helg selv, langhelg samtidig så :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...