Jump to content

Rødpunktsikte-noe å ha?


motordude

Recommended Posts

Spørsmålet her er såvidt jeg skjønner om det er noe poeng å ha rødpunktsikte på hagle.

 

Jeg kan kun svare for meg selv. Jeg ville aldri vurdert å montert et siktemiddel på toppen av ei hagle.

 

Jeg har aimpoint på kombien og har skutt endel serier på leirduer med siktet på for å bli komfortabel med dette. Det funker faktisk overraskene bra, men det er mye morsommere å skyte uten siktet.

Link to comment
Share on other sites

Har det og rødpunkt virker fint til fugl i fart. Litt mer blandet erfaring på leirduebanen. Duene oppleves som veldig små og kjappe med et slikt sikte - du 'sikter' mer og ting går ikke like raskt som uten.

 

Hvis du ikke har et bestemt behov (f.eks problemer med dominant øye), så bør du tenke på om du virkelig trenger en dings til som krever vedlikehold og batterier.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker rødpunkt til figurjaktskyting og der fungerer det bra siden man har god tid til å legge an, sikte inn osv. og jeg ville sikkert også brukt det på rådyr

Til lerdueskyting ville jeg ikke brukt det, det hadde kanskje fungert på jegertrap hvor man har god tid, men til skeet kan jeg tenke meg det bare ville vært i veien.

Link to comment
Share on other sites

Prikken i midten på Eotech'en er som sagt kun 1 MOA og gjør det lettere å skyte presist med rifle på lengre hold, en tilsvarende Aimpoint med 2MOA eller 4MOA. Det jeg har erfart er at jeg skyter merkbart dårligere hvis jeg har mye lysstyrke på! Virker som jeg lettere fokuserer på hvor prikken plasseres fra skudd til skudd hvis lyssettingen er lav.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...