Jump to content

LAdning 375 H&H m\260 gr Accubond


jerognal

Recommended Posts

Sjekk på Vhitavuori sine hjemmesider,men jeg har brukt Norma 203B på 260 grs Accubond med 73,0 grs

 

Her er data fra ladeboka:

http://www.lapua.com/fileadmin/user_upl ... Magnum.jpg

 

Her er fra Norma, men mangler 250, 260 og 270 grs kuler:

http://www.norma.cc/sortimentladd.asp?K ... num&Lang=1

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skal bare ha en ladning i en fei til Kammersmellen.

Accubond brukes pga bc.

Ut fra det jeg har funnet av 270 gr, kuler og N150 så syntes jeg kanskje 68-69 gr. N140 hørtes fornuftig ut.

Vet at max-hastigheter går best i børsa.

 

På jakt er det 300 gr. A-Frame. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvd 74grain N540 bak en barnes TSX (270gn)? Det gav kjempe samling i mi rifle.

 

I Vihtavuori sin tabell så er det over max, men på barnes sine sider er det satt 78,3 som max. Fikk ingen indikasjon at det var for høyt trykk. Hettene er flate, men det er de uansett hva jeg putter i.

Link to comment
Share on other sites

Min 375 Ruger er bygget på M98 kasse som er standar 30-06 lengde.

Rulle krimp (forsiktig) med isetter die i kuler uten krimperille stuker hylsehalsen og kamrer ikke.

Har bestillt Lee Factory crimp die, men denne må lages. 2 mnd. leveringstid.

Link to comment
Share on other sites

Min 375 Ruger er bygget på M98 kasse som er standar 30-06 lengde.

Rulle krimp (forsiktig) med isetter die i kuler uten krimperille stuker hylsehalsen og kamrer ikke.

Har bestillt Lee Factory crimp die, men denne må lages. 2 mnd. leveringstid.

 

Jeg kjøpte først et Rcbs die sett som ikke var korrekt tilpasset. Deretter kjøpte jeg en Redding die, da hang kula mye bedre. Jeg bruker nå Lee factory crimp, og må si at dette er et genialt verktøy.

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke være noe problem, Accubond 260 grs kommer med krymperille.

Som jeg skrev over i denne tråden, jeg har ikke hatt noe problem med at kula har blitt stuket inn i hylsa ved skyting, det begynner å bli en anseelig menge med skudd som jeg har skutt i Sakoen min, har ladd alt mulig fra 200 grs til 350 grs med max ladning, både med og uten krymperille Woodleigh pp og RN kulene i 270 og 300 grs kommer uten krymperille disse går som en drøm i børsa mi, jeg setter alle disse med patronlengde 91 mm. Rhino kulene som er coated går like herlig, har til dagsdato ikke hatt dette "problemet"

Jeg lader med ett RCBS ladedie med enkel kuleisetter

Jeg ladet 260 grs Accubond i remington hylser, federal 215 hetter, 73 grs Norma 203B krutt, patronlengde 91 mm Chronografert i 58 cm løp 825 m/sek Kula er her satt med minimal krymp fordi kula har krymperille.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...