Jump to content

Hjelp til valg av rifle..


Darkbull

Recommended Posts

Kanskje litt mer info hadde hjulpet... Kaliber har du fra før? Hvilket kunne du tenkt deg nå?

Hvilken avstand snakker vi om?

Hvilken type kikkert, MOA eller cm klikk?

Fast kikkert, Zoom kikkert?

Hvor høy zoom liker du?

 

Hadde vært greit å gitt folket en pekepinn...

Link to comment
Share on other sites

Ser at den at sako 42`en får man i 338cal er dette gode cal til langehold?. Kikkert så må det bli zeiss eller schmidt & Bender. På `den gammle trg`en står en sånn kikkert på SCHMIDT & BENDER 4-16X50 PM II / LP RET MIL DOT GEN II. liker den greit, men ikke meg som har valgt den, var far i huset. Hva vil dere anbefale av kikkert tips, er jo sabla mye og få kjøpt.

Link to comment
Share on other sites

Skal du under 40 000 så er det vel bare TRG 42 som er tilgjengelig. Skal du ha noe som er grovere og mer "futt" (mer fart? mer rekyl? mer anslagsverdi?). Så fins det en del vilkatter som er spennende, men da må du nok plusse på 10-15 000 til på budsjettet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bitt meg merke i at det er en hel del folk som bruker betegnelsen "grovere". Dette er komplett feil norsk skriftspåk, da den riktige betegnelsen er "grøvre". Stor - storere ringer sikkert bjeller hos de av dere det gjelder, men det er også feil norsk om de av dere det gjelder måtte lure.

 

Dette gjelder både journalist og menig mann.

 

- For hva det er verdt... :lol:

Link to comment
Share on other sites

vil ikke ha trg får vel vente noe månder da. åssen vilkatter er dette da.

 

Spol tilbake og les innlegget til Poacher en gang til. At du og faren din har en TRG på deling er greit nok det, men det sier ingenting om hva du er ute etter. Er du litt mer presis vil nok mange flere medlemmer være i stand til å gi deg input.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...