Jump to content

Elektroniske timere som hjelpemiddel på pistolbana.


Woff

Recommended Posts

Noen som har erfaring med elektroniske timere her? Er dette et brukbart verktøy for felttrening (egentrening)?

Er det mulig å få denne til å starte og stoppe en 10 sekunders serie for eksempel?

Hva kan en sånn duppeditt egentlig gjøre? Og hvilke modeller anbefales? Forhandlere?

Link to comment
Share on other sites

Hallo, en timer kan brukes til så mangt. Jeg har brukt dette for å kjøre ned skytetiden på første skuddet samt at man enkelt kan se hvordan skuddfrekvensen utover i serien ved forflytning blir.

 

Bruker også dette på min(e) elev(er) slik at jeg kan pushe de ned på første skuddet. Dvs at ett perfekt første skudd for meg (innen feltskyting) kommer rundt 2 sek og man kan treffe en figur som er 1/1 (1cm diameter pr m avstand). Fikser man dette så treffer man stort sett alt....innen felt ihvertfall....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker denne!

 

Den gir deg start øyeblikkelig eller tilfeldig etter 1-3 sek. Gir deg tid på når skuddene kommer. Den viser da tid fra start til første skudd, andre skudd osv.

 

Til felttrening bruker jeg den hele tiden. Det er kjekt å kjenne på kroppen hvor lenge 6,7,8,9,10 sekunder (osv) egentlig føles. Man slipper da den "oi, oi, nå har jeg dårlig tid og må trekke av fort" når man er på feltstevne.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som kan hjelpe er å lese inn kommando på feks mobil tlf, jeg har gjort dette og bruker det hvis jeg trener alene. Da kan man lese inn med 30-40 sek fra fyll tønne/magasin og kjøre 6, 8, 10 og 12 sekundere....de fleste har sikkert mobil tlf med øreplugger, dette er helt okai og gjør nytten....spesielt hvis man skal lære seg tidsfølelsen.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

8) Det er selvsagt en utrolig god løsning, Bromark! Med den prisen de oppererer med på disse timerene kan man jo kjøpe en ganske dyr mp3 spiller.... Hmmmmmmm :mrgreen:

 

Du trenger begge deler, MP3 spilleren til det adminstrative i forbindelse med seriene og timeren for å gi feedback på hvordan du fikk skuddene avgårde samt pappen for hvordan du fikk de avgårde... :wink::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:lol: Min gode hukommelse sier meg at jeg har sneiet innom dette før.... Men er det noen der ute som har tatt opp kommandoer og har lyst til å dele de med meg?

 

Jepp, Flashman.. Tilbakemeldingen klarer neppe en mp3 spiller nei! Der er nok disse timerene uvurdelige!

Så da er jeg tilbake til hva som anbefales da... Må vel være mer enn et par typer av disse?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Slik bruker jeg CED 7000 når jeg trener felt.

 

F.eks skytetid 10.sek.

Programerer:

Setter på "Delay" - "Costum" på 7.sek.

"Par"-"Multi-par 1" til 8.sek.

"Multi-par 2" til 1(2).sek

"multi-par 3" ingen tid.

(Husk "E" knappen for hver programering)

 

Det som skjer:

Du trykker start.

Det går 7.sek til det piper første gang - Ild eller start.

Det går 8.sek til det piper for andre gang - starten på "stans"

Det går 1(2).sek til det piper for tredje gang - slutten på "stans"

Pipene varer ca 1.sek

Funker bra for meg.

 

Liker ikke kaldt vær. Må da ha den under jakka.

Funka bedre i regvær enn Pact.

 

Kjøpt hos Capsicum.no

Link to comment
Share on other sites

Det er vel generelt CED eller en eller annen modell fra PACT. Selv bruker jeg en gammel og stor PACT med kronograf funksjon som ekstra tilbud... Hadde nok tittet litt ekstra på Pacten hvis jeg skulle handle igjen.

 

Ellers så har jeg oppfattet at du er litt av en technogeek, Woof og hvis du da har en Iphone (muligens også en av de større Ipodene) tror jeg det er surefire om har ett timerprogram som kan benyttes... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...