Jump to content

Hvilken børsemaker skal jeg velge i hordaland.


Recommended Posts

Jeg har og brukt begge. Han på sletta engang til justering av ett avtrekk. Han på Tysnes til alt det andre :mrgreen: Avtrekksjusteringen var grei den, leverert til tid, og fast pris. Men så er det nå sånn at når man blir kjent med en kar, og synes at han både gjør en god jobb, og er en grei kar, så bruker man han. Derfor bruker jeg han på Tysnes.

Link to comment
Share on other sites

norges beste våpensmed er og blir albert inge rafdal held til i etne. han r meget dyktig og kan alt

 

Og hvem har kåret han som norges beste ?

Det finns mange gode børsemakere/våpensmeder.

Noen er gode på stål, andre på tre, noen på ombygginger, noen lager det meste fra scratch osv, osv.

At en enkelt skal være "norges beste" stiller jeg meg meget tvilende til.

Link to comment
Share on other sites

Det er mange gode børsemakere her i landet !

Når man snakker om børsemakere som er dyktige, tenker jeg ofte på di mer kjente som for eksempel

Rafdal, Gujord, Vågsland, Ragnar Hansen og Vikensbørsemakerverksted.

Link to comment
Share on other sites

Når man skal bestemme kriterier for en god børsemaker,så mener jeg at man også må ta med punktet:"holder det de lover". Kanskje med en skala fra 1 til 10 å velge mellom. Jeg skal ikke nevne noen navn...enda.. , men jeg har en liten sak gående med en kjent børsemaker som hadde fått en ener (minus) på denne skalaen, av meg.Akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Litt "hobbymoderering";

 

Pass på at denne tråden ikke sklir ut til å bli en tråd for/mot ulike børsemakere. La oss holde oss til å omtale børsemakere i "positive vendinger" hvis vi mener de fortjener det/ kan gå god for det de utfører med bakgrunn i egne erfaringer, og så lar vi heller det negative som man eventuelt har opplevd ligge, eller tar dette direkte opp med den enkelte børsemaker dette måtte gjelde.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i hordaland?

posten sender over hele landet.

tror heller ikke det postgangen som tar lengst tid.ikke blir det billigere å kjøre til sletta eller tysnes heller.

jeg har brukt jakt og friluft i arendal endel.godt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Men blir fort litt dyrt å chartre egnet transport og drive spesialopplæring av personell, for å frakte "finske damer" og andre verdifulle saker til Tysnes. Derfor blir det heller en egenhendig transport til Tysnes i ny og ne. Fin plass for en dagstur...

 

Med all respekt,- jeg liker ikke når damene på den lokale "post i butikk" her jeg bor ikke finner våpnene mine, fordi de i sin mangel på respekt for andres pakker og våpen har stappet sakene inn på pauserommet sitt. :x

Link to comment
Share on other sites

Litt "hobbymoderering";

 

Pass på at denne tråden ikke sklir ut til å bli en tråd for/mot ulike børsemakere. La oss holde oss til å omtale børsemakere i "positive vendinger" hvis vi mener de fortjener det/ kan gå god for det de utfører med bakgrunn i egne erfaringer, og så lar vi heller det negative som man eventuelt har opplevd ligge, eller tar dette direkte opp med den enkelte børsemaker dette måtte gjelde.

 

Hvorfor positive vendinger ?

 

Man må jo få lov til å sei negative ting også...

Link to comment
Share on other sites

Har brukt 3 børsemakere på di børsene jeg har bygd. Og den ene skal alderi få ta i et våpen fra meg,Han har bygd først en Howa for meg, Den må jeg gi ros for knall god jobb på.Den andre var en remington 700 som han kamra i 6br ( skulle være det Mangla 2 tinedeler og ta ut av kammere,Dette ble retta opp av tore sivertsen som er min faste "doktor" nå. Er kjedelig når en sender ting til en du burde stole på.og det verste av alt så påsto han at han hadde skutt 43 skudd med rifla,DET ER REGELRETT LØGN. Så jeg bruker tore og kan anbefale han på det sterkeste. Nå venter jeg bare på og få retta sako 75 n og sett inn 260 lohtar walter pipe . Hadde den "gamle" børsemakern retta opp feila sine og ikke jugd meg rett i fleisen så hadde han hatt meg som kunde enda.Ble litt negatift noe av dette men er ikke alle som gjør bra jobb,og en kan vel si at en børsemaker må kunne jobben sin,mye av det som gjøres er jo dødlig hvis det ikke er gjort på riktig måte.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...