Jump to content

Lovlig løpslengde 40cm?


Primer

Recommended Posts

leser i noen tråder at det er snakk om 40cm løpslengde... har nettopp levert inn en cz452 til kapping til 47cm...

er dette med 40 cm noe som kommer til å bli tillatt i nermeste fremtid?

 

Endra trådtittelen din, sånn at den er litt forståelsefull og lett søkbar, Mauser68

Link to comment
Share on other sites

En ting som irriterer meg bittelitt er at en del våpenkontor har fått beskjed om å "behandle våpensøknader ihht den nye forskriften."

Dette gjelder langvåpen til jakt. Har selv opplevd det, da jeg har 6 våpen og ikke får flere uten videre...

(skulle nok klart en kombi eller drilling...)

 

Men til tross for dette ville de neppe godtatt at vi begynte å "kappe løp ihht ny forskrift"! :lol:

Litt dårlig gjort egentlig!

At det bare er ulempene som "liksom-gjelder" nå alt, ikke fordelene i ny forskrift...

Link to comment
Share on other sites

saksbehandlere bruker det som passer dem av ting og tang.

venta nesten 4 mnd på våpensøknad fordi jeg har mer enn 6 geværer. å det var ikke et jaktvåpen jeg økte om heller. men 6våpen regelen ble nevnt fordet. (fikk innvilga etter en samtale med våpenkontoret da...)

Link to comment
Share on other sites

Stabilisering av kula har med spinn, hastighet og prosjektillengde å gjøre. Det betyr med andre ord ingen verdens ting i dette tilfellet
Jeg vet om minst ett tilfelle hvor ei marginalt stabilisert kule gikk til å være for dårlig stabilisert pga. pipekapping. Men det var naturligvis en indirekte effekt av pipekappingen: Den kortere pipa førte til lavere hastighet på ei kule som i utgangspunktet lå akkurat på stabilitetsgrensa.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...