Jump to content

cz 452 vanlig eller varmint?


oah

Recommended Posts

hei flott forum dette her.er ny når det kommer til krutt børsjer. har prøvd litt da så er ikke helt novice.

har et stort utvalg luft våpen :oops: da har drevet med dette i mange år.

i dag har jeg vert å levert søknad på 22lr. har prøvd en vanlig cz452 å må si at jeg ble meget overrasket over presisjonen!

brus korker på 100 meter hva ikke no problem i hvertfall.dette med vanlig billig whincester sub sonic ammo.

så til spørsmålet er varmint løpet vert de extra kronene?

noen som kan komme med fordeler/ulemper innspill tas i mot med stor takk.

 

hvis dette er besvart i en annen tråd så er det bare å slette denne etter at noen har geleidet meg ditt. har prøvd å søke litt men har ikke funnet no.

 

mvh ove

Link to comment
Share on other sites

ok den e go har fått et tilbud på en cz 452 american varmint med gjenget løp å med en sånn hylse som dekker gjengene når demper ikke er i bruk det fulgte også med en sako demper pris på dette hva 5800kr.uten kikkert.

har liggende flere stk.

noe jeg ikke synes er gærnt da jeg har luft luffer som koster mer en dette.

men klart kan jeg få den biligere en anna plass så er jeg åpen for det!?!

 

takk for raskt svar :D

Link to comment
Share on other sites

Stemmer nok det Rypert, den varmint modellen har American stokk, slik eg ser det ut i frå denne sida her :

 

http://www.czusa.com/products_rimfire_rifles.php

 

Ellers så ville eg helst hatt ein 453 varmint, med set-trigger, det skal være eit fint avtrekk på dei der. Men kjøper du ein 452, så bruk et par hundrelapper på litt modifisering av avtrekket. Det vil du ikkje angre på. :)

Link to comment
Share on other sites

har fått et tilbud på en cz 452 american varmint med gjenget løp å med en sånn hylse som dekker gjengene når demper ikke er i bruk det fulgte også med en sako demper pris på dette hva 5800kr.uten kikkert.

har liggende flere stk.

 

Hvilken forhandler er dette???

Ser at Jaktdepotet selger 452 America varmint for 3850.- og tar 1400.- for sett med demper, kikkert og baser, samt 400.- for å montere dette på America'en.

Jeg kommer da til en pris på 5750.- for ferdig børse med kikkert og demper, så 5800.- tilbudet du har fått uten kikkert....?

Greit at Sako demperen sikkert er noe dyrere enn ParkerHale demperen fra Jaktdepotet, men alikevell syntes jeg prisen var litt drøy.

Link to comment
Share on other sites

For guds skyld ikkje kjøp Parker&Hale lyddemper. Det er dårlige greier. Alms, A-tec og kanskje den beste BR Reflex sin rimfire demper har eg høyrd gode ting om.. Har sjølv Alms sin, og den er ok, men med tanke på plast innmaten, så held eg ein knapp på A-tec og BR Reflex...

Link to comment
Share on other sites

Har også sett på A-tec og BR demperne som kanskje de beste, og dette er noe det går å oppgradere til etter hvert.

Poenget mitt var at trådstarter får en større pakke til billigere pris.

Den Nikko Stirling Mountmaster kikkerten som er med i pakken er heller ikke den beste, men er ett utgangspungt så han får begynne å skyte, oppgradering tar man som man har råd og lyst til, kan nevne, tuning av avtrekk (eller nytt avtrek), bedding av stokk, bedre demper, bedre kikkert, bedre ringer, tofot, ti skuds magasin, kolbeforhøyer osv. osv.

Som nevnt pakkeløsningene er ett utgangspungt for egne forbedringer.

Link to comment
Share on other sites

5800kr dette hva hos jaktpartner gjøvik lokale våpen sjappa. fikk et tilbud av jaktdepotet også 5400kr men da med a-tec demper hva ikke med kikkert på den prisen heller! han nevnte også det ville bli å dyrere kjøpe cz pga valuta endringer.

de anbefalte faktisk ikke parkerhale demperen han nevnte den da mente a-tek demperen hva mye bedre.ble heller ikke nevnt den hylsa som beskjytter gjengene på løpet.så når det ikke skiller mer en fire hundre kr synes jeg det er litt bedre å kunne gå til butikken på hjørnet i stedet for å måtte sende land å strand rundt.ved evt reklamasjon.

 

har fått et tilbud på en cz 452 american varmint med gjenget løp å med en sånn hylse som dekker gjengene når demper ikke er i bruk det fulgte også med en sako demper pris på dette hva 5800kr.uten kikkert.

har liggende flere stk.

 

Hvilken forhandler er dette???

Ser at Jaktdepotet selger 452 America varmint for 3850.- og tar 1400.- for sett med demper, kikkert og baser, samt 400.- for å montere dette på America'en.

Jeg kommer da til en pris på 5750.- for ferdig børse med kikkert og demper, så 5800.- tilbudet du har fått uten kikkert....?

Greit at Sako demperen sikkert er noe dyrere enn ParkerHale demperen fra Jaktdepotet, men alikevell syntes jeg prisen var litt drøy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Har lagt av en CZ 452 i buttiken. Men det heter ikke mer en det. Er det da en slags standar type?

Det er vel en 22lb. ?

Koster 4000 kr. Med en gamo lyddemper, futterael, våpenreim, montering, pussesett og en gamo kikkertsikte. Er dette et bra kjøp?

Skal brukes mest til kråke jakt og linkskyting. Er 16 år med jegerprøve , har akkurat levert inn våpentillatelse på en salong, er det stor sjans for at jeg ikke får godkjent?

Link to comment
Share on other sites

Du mener vel 22LR (Long Rifle)

Jeg ser ingen grunn til at du ikke skal få godkjent våpensøknaden din, tror det er den helt vanlige standard hvis den bare har en bokstavkode som 452lux og ikke har ett navn som feks American.

Ser at Jaktdepotet i sin katalog oppgir kr2690.- for standard og vil ha kr1500.- i tillegg for pakke med kikkert og demper, så det blir kr4190.- på Jaktdepotet + postens frakt, mens du får også med futterael, våpenreim, montering, pussesett i ditt tilbud for kr4000.-

Kvaliteten på kikkert og demper kan nok diskuteres på begge plassene men dette er noe du kan gjøre senere når du føler at tiden er inne for oppgraderinger av våpenet.

MEN.....hvis du skal skyte med kikkertsikte så råder jeg deg til å legge mere penger i kjøpet for å få en CZ452 med rettere stokk slik som America modellene.

Men, i alle fall, lykke til, å velkommen som våpen eier med alle regler og ansvar det medfølger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...