Jump to content

Hylser og skudd sitter igjen i kammeret. CZ 452 22Lr


Blood Trail

Recommended Posts

Problemet er det att slutstykke ikke drar ut ikkeavfyrte skudd i 99% av tilfellene.

Hadde litt det problemet med "jakt ammo" tidligere, men nå er det slik med all ammo.

Rifla begynte også og nekte å dra ut tomhylsene i vinter, rifla og slutstykke fikk da en grundig puss.

Det gikk da greit en ca 100 skudd, så begynte den å slurrve igjen.

 

Det er også ganske iriterende å måtte avfyre skuddet for og få tømt løpet.

Jeg hadde ikke dette problemet da børsa var ny.

 

Det er også en til i min klubb som sliter med samme problemet, hann har en varmint utgave av samme våpenet,

Min er ein heildempa lux.

 

Noen som har vert borti det samme problemet? Noen som har funnet en løsning?

 

Vurderer selv og smergle av litt på sidene på uttrekker armene, Håper da att armene skal slutte seg tettere rundt randa på patronen og da dra den ut. Vet ikke om det kan hjelpe, men det skader vell ikke å prøve?

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problem med en Sako Finnfire. Dvs. den dro ikke ut tomhylser. Full puss og det var ok til rundt 50 skudd så begynte den igjen. Butikken mente det var litt for trangt kammer. Børsa ble sendt til børsemaker og de "åpnet" kammeret litt. Problem solved. Ikke mer kluss etter det.

Link to comment
Share on other sites

Dette er et kjent problem på enkelte CZ'er.

Det er utdrager som er feil på.

Hadde samme på min når den var ny. Reklamerte og butikken måtte krangle litt med Scou.

Fikk ny utdrager og problem solved. :mrgreen:

(Slik jeg så det var vinkel på gripekanten for liten, slik at utdrager glapp. Mulig du kan slipe den mer 90 grader for å løse det, men ville nå reklamert først).

Link to comment
Share on other sites

vet ikke hvordan kammeret er på brno 22LR (har en slik, men den er ikke her nå) men på min sauer 200STR sitter kula i bommene når patronen er kamret(dvs tar jeg ut en patron fra kammeret er det riflingsmerker på kula) vet at enkelte merker ammo (med harde kuler kansje?) er vanskelige å få ut når først kamret om man ikke skyter den da... for det virker som kula henger fast i riflene... mens tomhylser aldri sitter fast....

 

var derfor jeg spurte.

Link to comment
Share on other sites

takker. tror faktisk skifte sku la seg gjøre på 1 min og :D har vært av med de en del ganger for og gjøre rent. det jeg mente var att jeg antagelig må sende in stæssjet for og få det vurdert for reklamasjon.

 

Takker igjen allesammen :D

No skin faktisk sola her i Trøndelag :mrgreen: må vell ut en tur med pulk og ski. PIP (Pappa i Perm) :D

Link to comment
Share on other sites

riflingsmerker på kula
Amerikanske patroner pleier å ha kulene lengre ut enn europeiske, velkjent problem i pistolkretsar blant dei med røyrtenger i olympisk ånd. Mange av dei som ikkje taklar td. CCI Standard særleg godt. Får du det same med Lapua/RWS/Schönebeck/Fiocchi etc?
Link to comment
Share on other sites

på sauern min får du riflingsmerker på alle patrontyper jeg har prøvd.. den har altså ikke friflukt i det heletatt.

i børsa er det testa: (det jeg husker på stående fot)

cci std

federal classic

rws R50

eley club/std/target/sport

lapua master/superclub/biathlon

remington thunderbolt

cci minimag

RWS geco

 

å alle får merker på kula om jeg tar ut en patron fra kammeret.

om jeg ikke husker feil er det slik på alle 200STR jeg har sett....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...