Jump to content

Løpsslitasje kalkulator


350 Rem mag

Recommended Posts

Hei, jeg har i det siste mekket på et program som viser løpsslitasje ut fra hvilket krutt og trykk du opererer med.

Dataene for kruttets varmeverdi er de samme som QuickLoad bruker. Videre er det lagt ved muligheten for å konvertere Cup til PSI.

Antall skudd som vises betyr ikke at løpet er utslitt, men at utbrenningen begynner å få betyding for presisjonen.

Dette er et verktøy som viser forskjellen i løpsslitasje mellom de forskjellige kruttypene.

Nedlasting: http://www.weatherbyrifler.com/index.php?ind=downloads&op=section_view&idev=1

Filnavn: "Barrel Life Calculator"

 

blc.gif

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tipper du bruker Vista!

Høyreklikk på filen "BLC.exe" velg Egenskaper.

Velg fanen "Kompabilitet", kjør som Windows XP.

Huk av boksen "kjør dette programmet som administrator"

Da burde det fungere. Jeg har testet programmet i både XP og Vista.

 

Lykke til!

 

PS. Linken er fikset. Det er en feil i forumet, av og til blir linkene herpet...

Link to comment
Share on other sites

Får en feilmelding når jeg prøver å kjøre fila jeg lasta ned....

 

Component "TabCtl32.ocx" or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid

 

Og ja, har prøvd å kjøre denne i komp modus for xp, samt "kjør som administrator" (har deaktiver uac).

 

Edit : Skrivefeil

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Får en feilmelding når jeg prøver å kjøre fila jeg lasta ned....

 

Component "TabCtl32.ocx" or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid

 

Og ja, har prøvd å kjøre denne i komp modus for xp, samt "kjør som administrator" (har deaktiver uac).

 

Edit : Skrivefeil

 

Tror du skal finne svaret her

 

http://www.ascentive.com/support/new/support_dll.phtml?dllname=TABCTL32.OCX

 

Den vil sansynligvis bli nedlastet med htm ending men forandret det bare til ocx før jeg kopierte den inn

Link to comment
Share on other sites

Får den ikke til å virke jeg heller

 

Bruker Win XP, når jeg prøver å starte filen får jeg opp feilmeldingslyd (men ingen feilmelding kommer)

Forslag?

 

Det første jeg gjorde var å høyreklikke blc.exe / kjør som og fjernet avhakningen for beskytte data for uatorisert bruk osv. da kom feilmeldingen om at osx fila manglet

 

lastet ned denne og registrerte den

Link to comment
Share on other sites

Testa den Ladeveksts kalkulatoren til Norma, som låg på sida di 350 Rem mag, og når eg installerte den, så fekk eg feilmelding om ei fil ( TABCTL32.OCX ) som mangla. Denne fila googla eg og fant nedlastning på ei side med forskjelllige filer. Lasta ned fila, og kopierte denne inn under c:\windows\system og ( og C:\windows\system32, for sikkerheits skyld ) og då fungerte programmet heilt fint. Sikkert akkurat det samme du fleire her må gjere.

 

Linken ligg under her :

 

http://www.ocxdump.com/download-ocx-files_new.php/ocxfiles/T/TABCTL32.OCX/6.01.9782/download.html

Link to comment
Share on other sites

Det som er hensikten med programmet, (som også er skrevet i About boksen...kremt) er at du kan beregne forskjellen i løpsslitasje ut fra kruttype, kruttvekt og trykk i et gitt kaliber.

Dermed ser du fort hvilke krutt med et gitt trykk som gir lengre/lengst levetid i ditt våpen.

 

PS. programmet beregner også flere verdier, fek. minimum tidsintervall mellom hvert skudd for å ikke øke slitasjen.

Men jeg finner dette såpass usikkert, at jeg foreløpig ikke viser dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...