Jump to content

Drilling i links


Tyr

Recommended Posts

Har i lengre tid drømt om å anskaffe meg en drilling. Som linksskytter har jeg noen spørsmål:

 

Blir drillinger produsert som links eller er det bare kolben og ikke mekanismen som er links. Hvilke drillinger fungerer greiest for en linksskytter hvis jeg skal være på utkikk etter en brukt drilling (regner med at utvalget i linksvåpen er svært begrenset). Vektlegger lav vekt da den kommer til å bli brukt mye til beveglig jakt (fugel, gaupe m.m). Ser for meg at 7x57 er et greit riflekaliber da en også har mulighet for å bruke det til storvilt.

Link to comment
Share on other sites

Har du sett denne? viewtopic.php?f=29&t=1471

Denne kommer i kaliber 20, som er perfekt i en drilling til bevegelig jakt. Riktignok ikke i storviltkaliber. Men, dette er en god pris dersom våpenet er bra... Har ikke sett så mange brukte links drillinger. Er en som er 11 lapper dyrere, med topp kikkert, hos Jaktdepotet. Denne er i 7x57r, men hagleløp kaliber 16. http://www.jaktdepotet.no/webshop/defau ... 48&uid=288

Link to comment
Share on other sites

Var i utgangspunktet ute etter et grovere kaliber på rifleløpet, for å ha mulighet til å bruke kombien i kombinasjon med fuglejakt de siste dagene av elgjakta, men uansett interessant. Er det forresten noen som kan ta seg bryderiet med å forklare meg modellutvalget når det gjelder krieghoff, har intrykk av at de har flere modeller. Uoversiktelig for en uinvidd.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Jeg også linksskytter. Sjansen for å finne en brukt drilling i links er minimale. Jeg kjøpte derfor en ny Krieghoff Optima, og jeg angrer ikke et sekund, børsa ble helt nydelig. Med Grade 4 stokk, gravyre på sidene, gravyre under, navn i pistolgrep, gravert avtrekkerbøyle, nitrert stål og swarovski på toppen ble det en dyr liten sak. men vel verdt pengene!! :D

Eneste minus er at det koster mye ekstra for links, i dette tilfellet 8000kr..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...