Jump to content

Snart bestemt meg!


beech5

Recommended Posts

Da har jeg snart bestemt meg for mitt valg av rifle, men, har 2 sterke kandidater..

Har dere tips som kan hjelpe meg ta besluttningen.

 

*Remington Model Seven™ XCR Camo

*Browning X-Bolt Stainless Stalker

 

Hvilken av de riflene bør jeg gå for? Sett på begge, begge virker svært bra.. men valgets kvaler...

 

begge er i .308w

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Uansett lykke til med valg av skytejern :D

 

Jeg har selv både Remington og Browning A- bolt, og det er nok Browningen som er mitt soleklare førstevalg. Det er flere grunner til det, men hevarmsløftet, magasinløsning og vekt er vel hovedgrunnene. I tillegg sitter sikringen på kolbehalsen, noe jeg synes er bra.

 

Men for all del.. Remingtonen fungerer den og

Link to comment
Share on other sites

Jeg går for tiden med stort sett de samme grubleriene vedrørende rifle. Jeg har vært en ihuga Remington (700) tilhenger i mange år. Dette skyldes i stor del tilgangen på "stæsj" som gir anledning til å tilpasse børsene etter egne ønsker. Jeg har klådd litt på en Browning, riktog nok en A-bolt og ikke den nye X- bolt. Det jeg liker ved Browningen er kolbehalssikringen og balansen. Jeg heller litt mot denne pågrunn av magasinløsningen som jeg synes er en glimrende "hybridløsning" mellom hengslet underbeslag og løs boks.

 

I det siste har jeg også vurdert et "dypdykk" i sparepengene og en Mauser 03 Ekstreme. Vanvittig tiltalende børse, men en ikke fullt så tiltalende prislapp...

 

Uansett så tror jeg du ender opp med en duganes børse. Lykke til med valget :D !

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke akkurat Remington 7 veldig mye utstyr å velge i, men noe er det. Mulig mye 700 utstyr passer på en 7 også?

Compact modeller tiltrekker meg egentlig veldig, elsker lette og kompakte våpen.

 

Hadde vært artig å laga et prosjekt med en Remington Seven i .223 og bedda i en H-S Precision stokk! :mrgreen:

http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=256783

Link to comment
Share on other sites

Remington 7 har ikke de samme målene som 700, og har derfor ikke de samme "utbyggings" mulighetene som en stander 700 kasse.

 

Har selv en Remmy 7 SS i 223, og synes at den er en liten, lett og hendig rifle til bruk i ulent terreng, opp og ned av båter ved sjåfugljakt i skjærgården. Har meget god presisjon, men er krevende å skyte med da den er lett, og man kan "vingle" litt uten støtte eller god trening.

 

Ved kjøp av Remmy 7 anbefaler eg deg Leopold qr montsjer da det med fører at du får kikkertsiktet lavest mulig fra riflen.

 

Men får å hjele deg bør du opplyse hvilke type jakt du skal på, hvilke type kikkert du tenker og eventuelt kaliber.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde valgt Remington uten tvil.

Har selv en 7'en og er meget godt fornøyd.

Vær klar over at Browningen har limte gjenger mellom pipe/kasse.

Dette startet de med for noen år siden.

Dette gjør løpsskifte nesten umulig da gjengene som regel river seg under demontering. :shock:

Dette har Browning gjort med vilje, muligens fordi de er redde for søksmål...

Link to comment
Share on other sites

Slapp av, du skal skyte mange 1000skudd med rifla di i .308 før det blir skutt ut. Og når løpet er "skutt ut" så er dette bare for konkurranse/baneskyttere og til jakt har ikke dette noe å si.

Vet jegere som kjøper utskutte baneløp til jaktrifla si for en billig penge.

 

Dessuten så er .308 veldig snill mot løp i forhold til magnumpatroner med mye krutt feks. .300winmag.

 

Regner med du ikke kjøper disse riflene til konkurransebruk med 10k skudd i årent? :)

Men til jakt og normal enkel trening trenger du ikke tenke på det.

 

Men kunne jo hende du ville customize rifla en gang, trur 700 piper passer på 7 og da har man mange muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest det på minst to forum at de nye modellene har limt sammen pipe og kasse. Men, hvis du vet om det og bruker varme er det nok mulig å få det fra hverandre.

Det er vel en eller annen dust som har brukt en 6mm pipe til sin nye 300 SuperDuper og blåst rifla i lufta. Så saksøker man Browning for at rifla deres ikke er sterk nok... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...