Jump to content

Kan noen gå god for den karen?


Keith

Recommended Posts

På SL har man er årlig tråd om nytt fra pressen som vedrører jakt, friluft og skyting.

 

Hva med en tråd her hvor man kan undersøke på egen hånd om noen har handla med godt resultat med noen her inne?

 

Tenker absolutt IKKE på en tråd hvor folk blir hengt ut for den minste småting (slik man kan se andre steder) men en positiv tråd hvor en istemmer "Ja! Jeg kan gå gfod for den karen, han levere varene til rett tid og som lovet!!"

 

Så får heller de som konsentrerer seg om det negative lage sitt eget...

 

Hva sier Kammerherrene?

Link to comment
Share on other sites

Dette kan bli en grei trå..

 

Jeg har handlet en 30 demper av osw, han sendt hvertfall demperen så jeg er fornøyd.

Etter dette har jeg ikke hørt noe fra han, så jeg regner med alt er i orden fra min side også.

(betaling tenkte jeg på)

 

 

Jeg har også handlet en del kuler og ei rifle med Ole_Netland, aldri noe tull..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

De jeg virkelig kan gå god for er:

 

1.Poacher og Castor på SL. Meget rimelige, slipper postoppkrav, meget rask levering og ikke minst lang åpningstid :wink:

 

2.Jakt & Friluft: Bare positive erfaringer.

 

3.Interarms: Billig, meget god på reklamasjon.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Du mener en slags "GoodGuyList" slik som på dette Danske Forumet ? http://www.riffeljagt.com/forum/code/to ... IC_ID=6546

 

Ingen dum tanke.....

 

raudnakke

 

Fint at flere har vært inne på tanken, her kjenner ikke alle hverandre, og det går i forkortelser, nick og annet, men når en treffer en hyggelig kar, bør det absolutt påskjønnes!

 

Kid og Solheimen: dere er for kjappe og ivrige, vi kan da vel ikke ha denne tråden under DRIFT?

 

Åsså må nesten de "store fuglene" si OK, for det må vel være noen regler, slik at det ikke blir en tråd/forum for ryggstikking og åtak?

 

Rett og slett en tråd forbeholdt de positive kjøp, assistanse osv, hvor en med gods samvittighet kan be de negative om å ta med seg sitt ut på PM og slette eventuelle ubehageligheter?

 

Ikke at jeg tror det er så fordømrade mange her som er ute etter å lure noen, men de som anstrenger seg for å være slik VI alle vil at ANDRE skal være mot oss selv, fortjener en påskjønnesle

(redd de ble litt Ny-Testamentlige overtoner her nå, jeg fant plutselig en anselig haug palmeblader rundt stolen jeg sitter på!)

Link to comment
Share on other sites

 

Åsså må nesten de "store fuglene" si OK, for det må vel være noen regler, slik at det ikke blir en tråd/forum for ryggstikking og åtak?

!)

 

Er ikke farlig, det er jo et brukerstyrt forum ala det politiske parti :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Ingen skal slette noe som helst Kid, her bevarere vi optimismen og hommøret!

 

Men om/når vi kommer i gang med et slikt filantropisk forehavende, så kan du jo kopiere over og bidra litt dder og?

 

Har allerede merka meg tipsene jeg, og regner med at om det får tilslutning fra 1200 brukere, i en tråd som er lett søkbar, så vil det være enkelt å finne ut hva brukerne her er enige om, stort sett!

Link to comment
Share on other sites

Men det som er viktig er at tråen er "rein" altså ikke en tråd med masse surr på.. kun om positive handler eller handler som ikke gikk som planlakt og at det ble ordnet greit opp i eller ei..

 

jeg mener det bør være lov og fortelle hvis det er noen som ikke har levert en vare som avtalt (mener totalt utteblitt,ikke 2 dager forsinket) eller at en ikke har betalt som avtalt.. det bør jo svinge begge veier mener jeg..

 

 

Som for eksempel hvis noen sender meg en pakke som prisen er avtalt 500kr for, og ikke jeg hadde betalt dette, så burde dette være lov og skrive i tråen.

Link to comment
Share on other sites

Dachs skreiv i en annen tråd:

" Dachs Tir Jan 29, 2008 9:44 pm

 

Denne tråden er nødt til å skli ut. Gjør mine mistanker til skamme og hold den ryddig og følg trådstarters oppfordring til punkt og prikke. Det er en del aspekter og svakheter ved en slik tråd som vil bli diskutert blant moderatorene. F.eks. sparker anonyme seg selv i rumpa her: En god anbefaling er ikke verdt noe som helst - uten at man kan holde noen ansvarlig for feil informasjon - ei heller har vi kontrollmuligheter på at en anonym ikke anbefaler seg selv. Sånn sett er sannhetsgehalten i en slik tråd null verdt.

 

(diskusjonene tar vi i en annen tråd - men advarselen måtte ut i denne)

Dachs

Styret "

 

Det er viktige aspekter ved et slikt tiltak som luftes her.

 

Helt klart er Nick er problem - verifisering og falske poster kan bare kontrolleres av de som kan lese hele headeren.

 

Men nå er jo bruk av Nick et problem generelt på alle nettforum, sist belyst ved Agderposten go saken med Start-teenerne i nyhetene i dag. Der vil det komme endringer, i alle fall på det som har med offisielle aviuser å gjøre - det kan få betydning for private forum også, spesielt om vi tenker på endel av trådene med anonyme angrep på oppegående handelsbedrifter innen jakt og våpen som vi har sett på et annet forum.....

 

Vi kan gjerne kjøre debatt, Dachs......

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser den, problemet med firma, greitt nok, har jobbet med salg og service slikt og vet at det flyter alltid noen forbi som det ikke nytter med, uansett.....

 

Men jeg tenkte nå mest på dette vis-a-vis vanlige menige medlemmer jeg da, for min del.

 

Og mens vi snakker om firma, hadde det vært OK om de som poster på vegne av et frima, eller i nær kontakt med firma, flagga det feks i SIG-line..... Forumet rekker bredt og vidt ikke alle som er på fornavn med eller følger med hvem som er diskenspringer på denne eller hin butikken. :oops:

Link to comment
Share on other sites

En tråd av typen KAMMERat ser jeg ingen verdi i. At én person tilfeldigvis er fornøyd med en forhandler sier meg ingenting, det finnes få aktører som ikke klarer å få til det.

 

Et alternativ er et karaktersystem, feks i form av en avstemning. Man kan gi karakter fra feks -2 til +2, en stemme per bruker. Dette vil raskt avsløre det generelle inntrykket av en forhandler uten fare for drittslenging.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...