Jump to content

Praktisk trening på Myhrespiten/hpk hver onsdag


stille 6,5x55

Recommended Posts

  • Replies 279
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

er vell flere som har men jeg kjøpte det hos børsemakerverkstedet a/s tlf 32870140 mellom 1400-1700, husk ett 30 skudds magasin :wink: og skal du ha comp........hør med han så tryller han fram en og nytt avtrekk.men husk at du må ha litt smekk i hammerfjøra hvis du skal skyte .22.......er det noe han er usikker på så ber du han ringe jørgen :mrgreen:

 

Haha....

 

@Benjamin: Bare å spørre her i begynnelsen av uka om det er noen som skal trene. Er stort sett noen som skal opp en tur. Du får komme å trene litt med pistol også da. (eller hagle 8))

Er i hvertfall ikke no fare for å ikke få skutt der... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Denne uken blir preget av dugnad og forberedelser til helgens feltstevne. Dette har prioritet forran organisert trening, men regner man med litt fleksibilitet er i stand til å få til begge deler på onsdag. Ellers trenger vi flere hjelpemannskap til helga, så si fra om du har anledning til bidra.

 

Ellers savnet jeg mange av dere på siste helgs stevne på Løvenskjold, (SNO2009 og NM i Standard)

Link to comment
Share on other sites

Bli med å tren med meg i ettermiddag noen.

Hadde store planer om å dra på trening idag men våknet med feber av alle ting :S Men jeg skal forsøke å dukke opp en del fremover, friske opp ferdighetene litt! Skal du dra neste onsdag?

Hakke peiling i grunn. Er ikke sikker på om jeg jobber da eller ikke.

Jobber jeg ikke så tar jeg turen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei folkens!

Skal noen på trening i morgen?

Vi som deltok i Rifle NM sist søndag har vel erfart at vi må TRENE på skyting i krøkkete stillinger, om skal det bli noe dreis på sakene; det er for seint på selve stevnedagen. Skal vi som skal skyte EM Rifle møtes og legge opp noen planer for oppkjøring frem til mesterskapet? Selvsagt åpent for alle andre også.

 

Ellers er det vel Sandaknallen og Angry Moose som står for tur i Pistol. Burda hatt poppere og svingere på plass nå. Noen selvanvisere i stål også. Skal vi ta en ide-dugnad på treningen i morgen? Må ta en sjekk på materiell også. Og ellers pange litt med både lang og kort panger. (langpanger av det for tiden ukorrekte slaget må ligge hjemme)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

HVEM ER DRITTSEKKENE? :evil:

 

For n-te gang har noen herpet stålfigurene for feltpistol og skivestativer med kraftige langvåpen. Dette har skjedd senest denne uken. Dette er ikke lenger guttestreker eller uhell, men rett og slett hærverk.

 

I tillegg til å ødelegge det som vi har brukt utallige dugnadstimer på å skaffe til veie, er dette klare brudd på sikkerhetsforskriftene. Sikkerhetsavstanden til stålmål for praktisk rifle er som kjent minimum 50m, samt rikosjettsikring. Stålmålene til feltpistol har aldri vært ment å brukes til praktisk rifle; vi bruker spesielt hardt stål til riflemål. Kun godkjente skyttere kan trene Praktisk Rifle i klubben.

 

Slik bavianoppførsel som vi har sett her, vil vi ikke ha i klubben. Skjønner man ikke effekten av våpenet sitt, burde man søke kunnskap om dette, eller levere inn våpen og våpenkortet umiddelbart. Konsekvensen av slik hjernedød oppførsel fra noen få rammer et stort antall skyteinteresserte som vet å oppføre seg.

 

Fra nå av er det derfor IKKE tillatt å trene med langvåpen i anlegget lenger! , så fremt dette ikke utøves under ledelse av undertegnede, dennes stedfortreder eller fullmektig.

 

Har noen observert noe sist uke, er klubbens ledelse interessert i å høre om dette.

 

Har noen bevisst gjort dette for å sette Praktisk Skyting i vanry, vil det få alvorlige konsekvenser for vedkommende.

 

Snillismens tid er herved over.

 

/Bjørn :evil:

 

PS: En betingelsesløs tilståelse, og en uforbeholden unnskyldning samt en konstruktiv erstattning/oppgjør kan spare vedkommende drittsekker for en eksklusjonssak med de konsekvenser det har. Husk at det alltid er noen som kan ha sett noe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vært dårlig med treninger på meg den siste tida da jeg stort sett må jobbe kveldsvakter på onsdager.. :(

Men er der stort sett når jeg har mulighet..

 

Aktiviteten der oppe har i grunn vært veldig laber det siste året, men håper det blir litt mer trykk snart

Link to comment
Share on other sites

Det blir Level II stevne den 18.10.09, noe som jeg håper alle har fått med seg nå!

Mange forhåndspåmeldete - men ikke så mange fra vår egen klubb. Hvorfor?

 

Den samme slappheten merkes på oppmøtet til trening. Hva skyldes dette? Alle medlemmer kan kvittere ut nøkkel; skivemateriell ligger som regel fremme i skiveboden; skivestativ og vegger står klare; mangler noe er det bare å gi beskjed til meg eller materialforvalter. Lappesaker, strips, timer og litt verktøy er nødvendig personlig utstyr man bør ha med selv uansett. Noen skiver kan også være greit å ha liggende. Hardox-stålplatene skal være innelåst utenom org trening pga tyveri. Husk at det skal ryddes etter trening! Trening med langvåpen er under stram regi for øyeblikket, men mulig for de som vil, og er i stand til å følge de retningslinjer som er gitt for dette.

 

Utover senhøst og vinter planlegges mer innhold og struktur på treningen. Både pistol og rifle. Det vil også bli regelmessige klubbstevner. Det vil bli satt opp skyteledere med ansvar for dette, som møter i GOD TID før trening og forbereder dagens denne - som begynner til fast klokkeslett. Kan også sette av noen helger til org trening og klubbstevner. Mer info om dette kommer, men forutsetter at noen flere kommer og hjelper til. Gi beskjed til meg om du vil være med på dette, og i hvilken grad du kan bidra. /Bjørn

Link to comment
Share on other sites

1) Eget område for praktisk ble i fjor prioritert ETTER et utbygging av klubbhus med fliser, varmekabler, vann, kloakk, toaletter mv var på plass. Sistnevnte ble av flere årsaker mere omfattende enn ventet, men råbygg med tak ventes å være ferdig før snøen kommer i høst. Container må også flyttes. Forventer at skoghogst i det aktuelle området blir gjort i vinter. Valg av løsning for voller er ikke klar enda.

 

2) Det var i år mange arrangement på forsommeren. Litt for mange kanskje. Ikke noe i veien for at vi legger et tidspunket til like etter snøsmeltingen - april/mai dersom mange nok kan hjelpe til.

 

3) Flytte dag eller bruke 2 dager er ikke noe problem. Når mere areal er klart vil det være mulig å trene hver dag.

 

4) Viktig at flere gir litt feedback. Vi skal jo drive klubben til det beste for medlemmene - men trenger tilbakemelding på hva medlemmen ønsker og hvem som kan bidre.

Link to comment
Share on other sites

Kan jo jeg svare for meg også da:

 

1: Lei all den rigginga halve kvelden jeg også..

 

2: Føler at det stort sett bare er meg der oppe sjøl om jeg veit det er andre som også er der innimellom. Virker som hele praktisk miljøet hos oss er rett og slett elendig på trene.

 

3: Klarer ikke få tilpassa jobbinga like lett for å få trent lenger.

 

4: Jeg satser i grunn mer mot praktisk rifle, og det krever en del mer rigging. Noe som er ennå kjipere når jeg er der aleine

Link to comment
Share on other sites

Antar jeg ser deg der i morgen da, tror et par andre tenkte seg oppom og. Tenkte å svinge innom Bjørn og ta med noen feilfargede lapper, så har vi ihvertfall noe å lappe med, dårlig med det sist gitt. Godt man får rigget litt der, for det begynner å bli bra kjølig der oppe nå...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...