Jump to content

7,57R eller 7,57 diesett


Blaser

Recommended Posts

Det finnes en teoretisk mulighet for at dien er ørlite for lang, altså at du ikke får satt skulderen tilbake. Jeg har ikke hørt om noen som faktisk har hatt problemet, men det kan skje. Det er i så fall snakk om å få dratt av litt nederst på dien, evnt forsøke med andre hylseholdere.

7x57mauserdie funker utmerket for min del!

Link to comment
Share on other sites

:!:

 

Det er derfor jeg må skru dien (RCBS) helt ned i hylseholderen for å få presset hylsen slik at den går akkurat i kammeret. Men det er ikke noe problem i utgangspunktet. Bare trodde jeg hadde langt kammer i forhold til normen.

 

Ta med dien, hvis du skal besøke en som har drei-benk. Så dreier du av en mm eller to nederst på dien. Men husk å poler opp kanten som blir, ellers skreller den messing.

Link to comment
Share on other sites

Kan det være derfor Lee sin Collet i 7x57 die ikke funker til R patroner da.

 

Lee sin collett til 7x57 fungerer som bare det til 7x57R hos meg. Hadde litt problemer i starten, men etter litt pollering og litt bruk fungerer den som bare det. Helt genial die som sørger for lang levetid på hylsene og god presisjon, også er det jo så enkelt. Har kjøpt collett die til alle kaliber jeg lader til nå. Anbefales på det varmeste, men krever som regel litt polering før den fungerer optimalt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har nå for første gang prøvd min splitter nye Lee 7x57 mauser die-sett. Bruker Colleten, setter i en hylse av typen 7x57R og forsøker å presse den. Men hylsehalsen blir klemt ned i hylsa.

 

Har forsøkt å justere dia så godt det lar seg gjøre, men det ender med samme resultat hver gang.

 

Hva må justeres?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...