Jump to content

Crispi Stetind skisko


gordon setter

Recommended Posts

Har et par Crispi gore-tex skisko, vet da fan ka de heter. Tette og lette, rimelig stødig. Men plaget med friksjons-gnagsår på den ene hælen. Trodde det skulle gå seg til etterhvert, men den gang ei... Skal jeg bruke dem flere dager på rad er det bare å lete frem "Compeed'n".

Et bra alternativ til jaktbruk er å lete fram et par gamle Kandahar-bindinger, (eller nye Kaby-bindinger), og bruke dine standard fjellsko. Da vet du at du har sko som passer, og som er gode og gå med hvis skiene skal av en periode.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har disse skoene. Litt stive når de er nye, men etter noe bruk er jeg veldig fornøyd.

Folk er jaggu forskjellige, gitt! Da jeg kjøpte Varg Morgedal, prøvde jeg for ordens skyld to ulike Crispi-modeller. Antarctic og Sydpolen. Ingen av dem var stive nok i verken overlær eller såle etter min smak, så jeg endte med Varg slik jeg hadde planlagt...

Link to comment
Share on other sites

:lol: Sånn er det. Stetind er noen ganske høye skistøvler med tykt, brunt lær og GT membran. Jeg kjenner ikke til de to som du nevnte.

 

OT: Forøvrig gjorde jeg den generaltabben at jeg kjøpte disse støvlene rett før jeg skulle på jaktprøve og brukte de en hel dag i løssnøen. Dette var i en VK kvalifiseringsparti og jeg var videre dagen etterpå i semifinale.

Skoene hadde nok klemt på noen uheldige nerver, og utover kvelden hadde jeg så vondt i foten og beinet at jeg hadde store problemer med å komme meg ut og lufte egne bikkjer. Heldigvis var det en kompis som er lege og lå på samme hytte som fikk dyttet i meg noen piller som fikk smertene bort og muliggjorde start dagen etterpå.

Mitt tips: Sørg for å gå inn sko før den store turen, både skistøvler og jaktstøvler :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har nettopp kjøpt disse støvlene og har nå store gnagsår på begge heler.

 

Jeg har hatt 6 dager på ski og fortsatt er støvlene vonde.

 

En kameret av meg har disse støvlene også, han gir støvlene snart opp. da han mener de ikke lar seg gå inn.

 

Jeg har fortsatt tro på at de kan bli bra, må kanskje bløte dem skikkelig før neste tur.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Kjøpte Crispi Stetind i vinter og har gått mange turer med de i vinter. Gnagsår fra dag en og blir ikke bedre. På venstre foten har jeg så vondt i ankelkulen pga det metall goretex merket at var jammen så vidt jeg skulle komme meg ned fra fjellet på siste jakttur.

Så skal tilbake til sportsbutikken med disse skoene, aldri opplevd så store problemer i noen sko jeg har hatt. Og tviler på at de blir stort mer inngått en de er nå.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...