Jump to content

Tv Boden på Svinesund


McKay

Recommended Posts

Om du kjører inn ved Ørje og til Grums, så finner du Bofab der. OK butikk. Värmlands største, sier de i reklamen, men det er nok litt overdrevet.

 

Kjører du inn ved Kongsvinger så finner du ei lita sjappe i Charlottenberg. Ikke det store utvalget, men trivelige og hjelpsomme folk.

 

Kjører du litt lengre inn i landet i øst, så finner du 3 forskjellige i Karlstad. Husker ikke navnene i farten, men kan skaffe om du er interessert. Ingen store butikker der heller.

 

Butikk med litt størrelse: Nya Vapenaffären i Trollhättan og Kjells Vapen ved Götene sør for Mariestad. Fra Götene er det ikke så langt til Torsbo heller.

 

Finnes sikkert flere innenfor den avstanden, men det var de jeg kom på i farten.

Link to comment
Share on other sites

Butikk med litt størrelse: Nya Vapenaffären i Trollhättan

Har vært der noen ganger (også lagt igjen "noen" daler...) og har et godt inntrykk av butikken. Flink betjening (de skjønte fort at jeg var Norsk og trengte "spesialbehandling"... :wink: ) og brukbart utvalg av "ting og tang". Prisene var ikke superbillige, men i forhold til våre, er det verdt turen! (Jeg var "i området" på en jobb, Lidkøping...)

Link to comment
Share on other sites

Er vel en i Strømstad også, tror den heter Harboe. Vet at de importerer Rhino kuler.

 

Heter nå for tiden Rhinobullets og har europaagenturen for rhinokuler +svensk og finsk agentur for schultz og larsen.

 

Tv-boden selger også norma ammo og winchester hagleammo(men det er jo unödvendig å informere dere som bor i norge om da dere ikke får bruke blyhagl)

 

Nermeste våpenbutikk med orntlie utvaslg er nya vapenaffären i trollhättan.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

@ Ulken: Helt klart, han har ikke så mye som de store men det er brukbart med ammo. Pluss noe våpen har han jo også. Ellers skaffer han ganske raskt det du måtte ønske. Det var i alle fall det han sa til meg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Graahund, delvis enig. Men, hvis man skal følge boka etter punkt og prikke,så deklarerer du ammo fra norge og inn i sverige, som du igjen skal ta med tilbake etter endt jakt. Har selv blitt stoppet på grensa med ammo i bilen, som riktig nok har blitt lignende. Dette var ikke noe problem, men om man deklarer inn 250 hagleskudd, tror jeg en litt over middels ivrig toller vil stusse hvis det ligger en uåpnet kartong i bilen. Skal man være helt sikker så bør man ha med seg børsa i bilen og, da kan man ihvertfall si man har vært på jakt.

 

Så etter boka har man nok ikke lov til å handle ammo i sverige for å ta med til norge, men kommer man åpenbart fra jakt er det jo ikke så lett å bevise at skudda er kjøpt i sverige eller ei... Tror uansett sett ikke det er noe stort problem. F.eks må jo vi som jakter i hovedsak i sverige handle blyammo der...

Link to comment
Share on other sites

Ligger en liten våpenbutikk i Tøksfors også. Rett på oversiden av "Skrotbutikken" :wink: Har noe våpen + ammo.

Den ser så liten og unnseelig ut... er det verdt å ta turen innom der når en er på Harrytur?

 

mvh

Ulken

Om ikke annet, så er den verdt et besøk for å se hvor rotete en butikk KAN bli! :lol:

Kjøpte forresten en jaktradio der engang, da vi var på vei til Sverige for å jakte. (Hadde selvfølgelig glemt min egen...) Da jeg skulle montere den før jakta, oppdaget jeg at det fulgte med feil antenne. :evil: Stoppet på tilbakevei og forklarte problemet. Og skulle du ha sett: Under en haug papirer på disken lå den riktige antennen! Men mitt behov for ny radio hadde gått over, og jeg fikk faktisk pengene tilbake. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Om du kjører inn ved Ørje og til Grums, så finner du Bofab der. OK butikk. Värmlands største, sier de i reklamen, men det er nok litt overdrevet.

 

Har vært noen ganger i denne butikken, da svigerforeldrene mine bor 15 min unna, men er ikke noe spess billig, det er faktisk billigere på det meste i norge nå, iallefall på det jeg skulle handle. (eks.eka swingblade)

Tror nesten det er letter å spare penger hvis man handler på systembolaget litt lenger borte i gata, og heller bruke litt mere på jaktutstyr :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...