Jump to content

308 til under 12 000,-


Gammel Nybegynner

Recommended Posts

Hei,
Skal kjøpe meg en 308 på stramt budsjett. Kan ikke under noen omstendighet bruke mer enn 12 000,- på den og aller helst under 10 000,- Dette gjelder for komplett pakke med optikk, vet ikke om jeg absolutt må/bør ha med lyddemper?
Og nei, det er ikke et alternativ å vente og spare til noe bedre, det får eventuelt komme på sikt :) 
Hva er så det minst dårlige kjøpet å gjøre her, enten brukt eller nytt?

Link to comment
Share on other sites

Det beste er vel å lagre et søk for 308 win på finn.no og holde utkikk etter våpen som dukker opp. Nei, du MÅ ikke ha lyddemper, og det gikk helt fint for meg når jeg jaktet uten lyddemper det første året (muligens fordi jeg ikke fikk skutt noe da), men jeg ville anbefalt å se etter noe ferdig gjenget, siden lyddempere er lette å skaffe seg når du har råd. Ville også brukt litt tid å skrolle gjennom annonsene for våpen som allerede eksisterer på finn! Jakter du på rundt 100m er det rimelig vanskelig å finne en rifle som ikke duger, og med et budsjett på ca 10 000kr er det mange gode brukte rifler på finn!

Link to comment
Share on other sites

bardp skrev (11 minutter siden):

Her hadde jeg helt klart gått for Sako m75 30-06 SPRG. Om en nå ikke sitter med 10000 gamle natoskudd en skulle ha brukt opp.

 

Du kan kjøpe Sakoen i 30-06 med god samvittighet.

Så kan jeg ta slitasjen i mine rifler og skyte opp natoammoen for deg 8)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...