Jump to content

TopShot 22 lr Ammo


NRB89

Recommended Posts

Fugerer like bra som CCI standard, iallefall i ar15,ruger10/22 og sauer 200 str. Har du lest de 2 andre diskusjonene som er om Top shot 22lr?

CCI standard er kurrant.

Eley er jo noe å se på http://www.dfs.no/Documents/Skytterkont ... d_2012.pdf" target="_blank

Ikke prøvd den selv. Men stikk innom ett lokalt dfs skytterlag og hør med dem om hvordan 22 dem har, har ikke skytt dfs på ei stund så er ikke helt oppdatert der. Men lokallaga bruker å ha grei 22lr

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jepp, veit det er forskjell, men kommer jo litt ann på hvordan bane det er å da, noen bruker det for trening til jakta,konkuranse innafor dfs og andre for morro, selv velger jeg top shot når jeg skal plinke litt med aren :D

Er finnes utroligvis nok noen som er fornøyd etter 30 skudd:O eller mindre

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært konkurranse hadde jeg brukt thunderbolt. Ammo som veksler knirkefritt i halvautoer (Ihvertfall i de jeg har/har hatt). Betaler vel 100-lappen mer enn topshot.

 

PS: Jeg er ikke fornøyd etter 30 skudd :twisted: Jeg må brenne av 2-3 pakker bare for litt uformell plinking i skogen. På en god dag på banen brenner jeg av en kartong og da er det forskjell på 19,- pakka og 30,- pakka :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er nysgjerrig på folks erfaring med denne patronen. Jeg skal begynne å skyte på 100 meters bane og trenger en rimlig patron med grei presisjon. Kom gjerne med andre ammo-alternativer :)

Har Cz 455 varmint

Har ikkje prøvd den aktuelle børsa, men eg har ganske solid erfaring med Sauer og Anschütz banerifler på 100 meter. Og viss TopShot er meir eller mindre lik CCI Std ville eg styrt unna. Du vil nok få hovudtyngda innanfor tiarsamling, men eit og anna skotet sleng avgarde og gjerne ut i åttaren. Legg du på litt på prisen får du langt betre presisjon. For ca 60-70 øre (avhengig av mengde) får du t.d. Eley Sport og SK Std+. Og kostar du på ammo til litt under krona får du t.d. Norma 2 og Eley Practice 100. Blant dei kan du finne lottar som går like godt som det Ole Kristian Bryhn & co brukar i store mesterskap.

 

Viss målet er topp presisjon må du prøve alle ammotypar du får tak i, og helst fleire ulike lottar(produksjonsseriar) av kvar. To ulike lottar av same merke kan gå veldig forskjellig. Lott A kan gå godt i rifle X og dårleg i rifle Y, mens i rifle B kan det vera stikk motsett. Men generelt kan ein seia at sjansen for å finne ein ammolott som går godt blir betre til dyrare ammo ein kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har testa TopShot og CCI standard i 7 forskjellige .22 pistoler i forbindelse med innkjøp av 100 000 skudd til klubben, og i samtlige våpen samla CCI litt bedre enn TopShot, men det var ikke mye det var snakk om.. Ca 0,5 - 1 cm større skuddbilder med TopShot.

 

Skutt i skrustikke.....

 

Min konklusjon er vel at begge patronene samler greit. Prøvde også noen dyrere patroner av forskjellig merke, men ikke bedre samling på dem...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Syns topshot er helt ok.. I min cz 455 gikk den slik på 75 meter:

IMG_0812.jpg

Topshot er øverst til høyre.

 

Her er skuddene som ble testet:

IMG_0811.jpg

De ligger i den rekkefølgen de ble testet...

 

Skal sies at skuddene ble testet da rifla var helt ny, og den går noe bedre nå etter noen hundre/tusen skudd.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg fikk et gavekort hos XXL til jul, det ble omsatt i en kartong Top Shot (5 000), da hadde de rikelig med skudd (XXL i Tune).

 

Jeg har skutt opp 10 000 Top Shot før denne kartongen, har aldri hatt en klikk eller feilfunksjon som jeg vil tilskrive patronen, av og til kastes ikke tomhylsa korrekt ut og blokkerer for mating av neste patron, men det er når jeg ikke har pusset GSP'en på en stund.

 

Men, jeg bruker ikke Top Shot (eller CCI) i konkurranser.

 

Top Shot er jo forøvrig produsert av CCI.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...