Jump to content

Påmelding 500 meter UNL, Numedal 2011.


jofla

Recommended Posts

NUMEDAL 2011.

Velkommen til årets 500 meter stevne i Numedal

19 og 20 mars.

HADELAND & OMÆGN BENKESKYTTER KLUBB (HOBK) inviterer i år til 500 meter stevne i Numedal.

Norges ”kaldeste” (og morsomste) langholdsstevne

avholdes lørdag 19. og søndag 20. mars.

i Åsbøgrend ved Norefjord i Nore Og Uvdal kommune.

 

Administrativt:

Vi starter skytingen begge dager. kl 09:00.

Det vil være El. skiver på 500 meter for innskyting og testing før tellende serier starter begge dager.

Stålgonger vil bli hengt opp på samme avstand..

Pluss at det også er pappskiver oppsatt på både 100m og 500m for test.

 

Se forøvrig NBSF`s hjemmeside. "REGLER FOR 500 METER FRI-KLASSE"

http://benchrest.no/images/tekn_regelverk.pdf" target="_blank" target="_blank" target="_blank" ="_

Konkurransen er åpen for alle.

 

Startavgift,

Startavgift – inklusiv varm lunsj (gryterett m/ris) begge dager er kr. 350,-

OBS: Ang. pris på lunsj så tar vi forbehold om en liten økning av prisen pga. prisøkning på råvarer etter 1. januar - dette etter informasjon fra leverandør av lunsjen.

 

Forhåndspåmelding senest innen 28. februar til j-flat@online.no.

 

Følgende opplysninger oppgis ved påmelding.

Navn og adresse

Riflekaliber

Om det brukes munningsbrems.

Skytestilling. (benk – eller liggende)

Startkontingent på kr. 350,- må være registrert innbetalt før event. startliste blir offentliggjort.

 

Innbetaling må merkes med: NAVN, Adresse. (event. ”Nickname”) og ”Numedal 2011

 

Skyttere må selv sørge for å bestille innkvartering.

Her er to gode alternativer.

Nærmeste Hotell er i Rødberg sentrum: http://www.rodberg.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" "_ Hotellet ligger, ca. 20 min. kjøring fra banen.

 

Nærmeste Camping er ved Norefjord: http://www.norefjordcamp.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" . ca. 5min. kjøring fra banen.

Her vet jeg de fleste skytterne leier hytter for helgen. Vær rask med bestilling av hytte.

 

Ved bestilling på Norefjord Camping bruk helst tlf. 32 74 51 54 (mob. 90675112)

Priser her er kr. 380,-/døgn, samt kr. 100,- for eventuelt rengjøring av hytta.

Betalingsinfo. vil bli gitt ved bestilling av hytte.

 

Om det er interesse for annen form for overnatting i område.

Se også. http://reiselivsbasen.no/overnatting/kommune/0633" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank"

 

Så til alle.

"VELKOMMEN TIL NUMEDAL"

 

John Flatby.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Påmeldt (02.03.11)

- "Skaaning"

- kkarlsen

- 1/4 trønderbataljon.

- "frode k"

- Mildot.

- geirlindstedt

- Buster

- Hagen

- Olsson

- ”Bentolini”

- ”Ron”

- Rufus.

- ”goborgen”

- ”338 RUM”

- Bamrud.

- Gravningsmyhr.

- ”EliHE”

- jofla

- "LarryF"

- "Loddfåvne"

- "Warthog"

- "JohnnyB"

- "Poacher"

- "minuteman"

- "Tord"

- "mariuspeersen"

- "Holtern"

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi får vel håpe på godt føre over lampeland i år også. I klubben har vi en snakkende GPS med stemmen til Siv Jensen. Og når hun forteller oss at vi skal ta den usosiale snarveien, skogsbilveien over lampeland, da blir det hele avgjort ved at det sitter 2 sossialisster bakerst i bussen og er kristiske (men fulgte ikke helt med), mens resten er av den lettlurte sorten som sitter nærmere rattet og gjerne følger Siv langt til skogs. Og det funker jo på et vis.

 

 

Stevnet går jo mye seinere i år, kunne det vært mulig å få til noen slags skitur/topptur før middag på lørdag? Jeg mener Andersnatten er jo et fint fjell mener jeg og huske og ligger vel borti høgget nedenfor campingen.

 

Hilsen Osse

Link to comment
Share on other sites

Sponsorer for stevnet er

 

Jaktfall.no

 

Kongsberg mikroelektronikk

 

STORARTET!! :D:D

 

Moro at det blir litt gavepremier også!

Da vil jeg på forhånd takke. Bjørnar og KM er som vanlig rundhåndete!

Men det er fortsatt mulig å bidra for andre også! :wink:

 

Og det er åpent for alle og delta! Kom igjen, møt opp og se hvordan jeg nådeløst knuser mine motstandere.......hihi :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

påmeldt og innlosjert

 

Ps

Trist å reise så langt for å bli gruset :cry:

8) Og for å beroligere deg ytterligere - om det ville bli behov (noe jeg tviler på) :shock: Trenger du tips - eller undskyldninger for å forklare plasseringen langt nede på side to på resultatlista - bare spør meg :mrgreen:

Det er få som har mer erfaring enn meg for å finne bortforklaring. :wink::wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Har våren kommet?

Har nettopp fått en tlf fra Nore og Uvdal lensmannskontor, der de lurer på om jeg vet noe om en mistenkelig sak. :wink:

 

De hadde fått rapporter om to gamle gråskjeggete karer som snek seg igjennom Lampeland, med kun parklys på, og var væpnet til tennene. Ei diger elektronisk skive trodde de at de hadde med seg også. De lurte på om dette var noen luringer som skulle tjuvtrene, eller om de skulle innkalle terrorpolitiet?

Grunnen til at det ble reagert er jo at det er et sikkert vårtegn i Lampeland at Trønderene trekker sørover. Det er like sikkert som at grågåsa trekker nordover, men SÅ tidlig hadde de ikke sett før. Og ved å skotte bortpå gradestokken så var det ingen indikasjoner på at dette kunne stemme. :|:mrgreen:

 

Er det noen andre som har observert noe?? :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha glær mæ grusomt til turen , hvor vi dukker ut fra skogen aner vi ikke enda. Vi finner alltids fram gjør alltid det.

Vi vet at dere har ligget i hardtrening siden jul og vi har ikke løsnet skudd siden i fjor høst :oops: Måtte det beste kaliberet vinne :mrgreen:

Ps. Bang har begynt og kle seg i rosa(han har begynt og handle lapua hylser i 47!!!) :lol:

 

Hilsen kvarten :D

Link to comment
Share on other sites

Har våren kommet?

Har nettopp fått en tlf fra Nore og Uvdal lensmannskontor, der de lurer på om jeg vet noe om en mistenkelig sak. :wink:

 

De hadde fått rapporter om to gamle gråskjeggete karer som snek seg igjennom Lampeland, med kun parklys på, og var væpnet til tennene. Ei diger elektronisk skive trodde de at de hadde med seg også. De lurte på om dette var noen luringer som skulle tjuvtrene, eller om de skulle innkalle terrorpolitiet?

. :|:mrgreen:

 

Er det noen andre som har observert noe?? :lol::mrgreen:

To :mrgreen: Neidu - da var det ikke oss som ble oppservert gjennom Lampeland. Vi var nemelig tre - og vi er da ikke gamle vi - eller............. :wink:8)

 

IMG_1823-1.jpg

 

Forøverig lager jeg en egen tråd om "innvielse" av benkeskytterforbundets nye EL skive fra Kongsberg.

Link: viewtopic.php?f=43&t=48876&p=544728#p544728

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:P Jeg vil også være med. Det skal bli satans moro å skyte sammen med dere alle.

Noen må jo havne nederst på lista også.... He he.

Glenn hjelper meg med lading og trening. Børsa til pappa skal på banen igjen.

Melder meg på snart jeg..... 8)

8)8) Watch out for dame i varmedress, men ikke i tresko tror jeg.

 

Da må du få ut finger'n, frøken!

Vi begynner å "tune" resskapen nå, og du bør vel ha hørt børsa smelle før vi drar, kanskje? :|

Du får ta kontakt, så får vi til litt "trening"....

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å bare delta på lørdagen på dette? Sliter litt med å frigjøre hele helga fra andre forpliktelser.

Det er nok dessverre værre!

Konkurransen går over to dager, pga korte dager. Vi skyter, vanligvis, to runder på lørdag og èn på søndag. :|

Som Buster nevner her så er det tre tellende serier a` 10 skudd -to runder på lørdag og en på søndag. Totalt 30 skudd.

Men du er selvfølgelig velkommen til å ta turen opp på lørdag og "lukte på miljøet" og skyte, men da utenfor konkurransen. (Men med et lite forbehold om at det er ledige plasser i de oppsatte lagene - men du kan bare kontakte meg - eller Buster så sjekker vi dette.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ehh...joda.. :wink: som Trønder er vi litt træge vet du.

Måtte bare få teste om den nye rest-toppen med joystick fungerte..........og det gjorde den noe alldeles fortreffelig.

Denne er forøvrig bygget i Trondheim av ett av Nidaros Benkskytter Klubb sine medlemmer.

Legger med ettpar bilder bare for å skjerpe interessen:

Ny_rest_%281%29.JPG

Ny_rest_%282%29.JPG

 

Påmelding ifra meg kommer med det første John.

Link to comment
Share on other sites

Bare 5 stykker så langt :shock::shock::?:(

 

Merkverdig dette....... :!:

Her skrives det sider opp og sider ned om langholdsrigger, det er egne bildetrådertråder om langholds :roll: "rigger", opptil flere tråder om langholdskalibre, langholdsikter og langholdsstokker??????

Hvoriallverden er "eierene" til all denne gromstasen når slike stemner skal arrangeres?

 

Kom nå frem av deres skjulested, bli med på 500 metersskyting og få testet redskapen!

Det kan til og med tenkes at dere liker dette arrangementet....og ikke minst..treffe likesinnede langholdsskyttere....og som om ikke det var nok..muligens lært noe nytt om langholdspresisjonsskyting!

 

At det blir morro, kan jeg etter flere deltagelser i Numedal, nesten garantere.

Link to comment
Share on other sites

Meld meg på.

 

6,5x47 i benk.

---------------------

Det kjæm sæ.

 

Har du lest rettningslinjer for påmelding i første innlegg i denne tråden?

 

Hei. Kugre Diken :mrgreen: - Jeg åpnet mailboksen min nå for 5 min. siden - og der lå forklaringen - og "Kugre Diken" nicket er avklart. Du er velkommen. Vi snakkes.

Link to comment
Share on other sites

Merkverdig dette.......

Er det det? - merk at dette ikke er surmuling, men mine betraktninger om hvorfor jeg ikke deltar - jeg har lyst, men ikke SÅ lyst.

Det er flere som har snakket sammen her, om å dra - og jeg hadde i utgangspunktet tenkt å dra, men:

 

- det er jævlig langt, fra 4-5 timer fra mye av østlandet, 6-7timer fra Sørlandet, og gud hjelpe meg fra Trøndelag :roll:

- for folk som liker å skyte er det forholdsvis lite skyting, og det er styrt skyting

- for folk som liker å konkurrere/vinne, så vet vi sånn ca. hvem som vinner, 5-6mann har rifler til det (hørte jeg en deling mellom rifler på bord/rest og rifler på tofot/skytter på magen på bakken?*)

- for de som driter i konkurranser, så kan f.eks. jeg skyte minst 4 dager og 8 ganger så mye, og på flere hold, og dobbelt så langt, lokalt, for like mange penger og "lost points" hos ØKH/familie

- og være hjemme til middag :wink:

 

Ja jeg er gammel og lat, hjemmekjær, og vel inne i ungdomsgruppa av GGG, men det gjelder sikkert flere. Dessverre - det er bare å håpe at flere melder seg på, og at de får det like gøy som vi hadde det på Abusdal.

 

 

 

 

 

K

 

*vi er så få at det er farlig å begynne å dele, selv kan jeg godt skyte mot ultrasuperBRbørse på 16kg rest med Saueren eller lille-223en, men jeg konkurrerer bare mot meg selv, det gjelder ikke alle.

Link to comment
Share on other sites

det er jævlig langt, fra 4-5 timer fra mye av østlandet, 6-7timer fra Sørlandet, og gud hjelpe meg fra Trøndelag

 

Langt?? Vi har faktisk planer om å besøke dere nede på sørlandet vi... Håper du vil sette pris på besøk utenfra når dere arrangerer stevner.

 

Arrangementet i Numedal er faktisk så bra at det fortjener et besøk fra oss som driver med langhold gjennom NBSF, selv om det ikke ligger i nabolaget.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi ikke drar denne tråden off topic men:

Jeg synes fremdeles at det er merkverdig.

 

Skyte kan da jeg også gjøre HELE året!

Her er det snakk om ei-1 helg....

 

Her oppe hos Nidaros skyter jeg faktisk når jeg vil.

 

Men det er da vel ikke defor vi drar til Numedal!

Det er da ikke mengdeskytingen som drar oss dit?

Det er selvfølgelig muligheten for å få målt seg selv opp mot andre skyttere, og deres utstyr.

Kappestrid fremmer prestasjoner!

Pluss selvfølgelig det sosiale på kveldstid.

 

Vet vi hvem som vinner??? Den skjønte jeg ikke.

Her konkurrer alle på like vilkår. Ta med deg den børsa du har og kom å skyt.

 

5-6 mann har rifler til å vinne?? Skjønte ikke den heller jeg…..

 

For å ta meg selv: benytter meg av ei Remm-700 kasse med br stokk og ei Kriegerpipe. Allt dette satt sammen av en lokal våpensmed. Etter resultatene har da det iallefall fungert greit nok.

Andre fra vår klubb har sågar bygget sin egen rifle!

Om det er noen som deler rifle/rest...godt mulig.

Kom du så skal du mer enn gjerne få skyte med min rifle, og fra min rest.

 

Det virker på meg som det er greit å skyte masse, og på laaange hold, så lenge en ikke legger ett prestasjons mål i det.

Jeg synes det er moro å konkurere, måle seg oppimot andre.

 

Om alle vi som drev med langholdsskyting her i landet hadde denne "hjemme best skyte masse" holdningen, og ikke liker å konkurrere ble det jo bare ”innavl” av hele greia.

Nå som det er startet langholdsklubber over det ganske land vil i alle fall jeg, og flere med meg i Nidaros, satse på å få reist rundt og hilst på ved stevner.

Å reise til Sørlandet for å skyte på gonger oppi ei fjellside……..hvorfor det? Det gjør jeg da like greit på Jonsvatnet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...