Jump to content

Påmelding 500 meter UNL, Numedal 2011.


jofla

Recommended Posts

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gudbedre Rufus, det derre var skremmende bra!!!

Klarer du disse gruppene over tid er jeg redd "Trønderhegemoniet" er på vikende front.....

Har såvidt begynt å teste 6,5x47....unevnelig... selv, men sliter med å finne presisjon.

Etter info fra en som var på frigeværlandslaget den gangen de brukte Wichita-kassene sleit de noe forjækli med å få presisjon i disse 6,5 pipene som fulgte med.......

Så det blir nok 6mm Br-en iår, så får tiden vise hva som skjer neste år.

 

Ps: Forøvrig har vi arrangert Klubbstevne 500m gruppe fri hos oss i helga.

Vinneren ble Venator Rex med aggregate 109mm, han hadde også beste 10 skuddsguppe på 87mm under tildels vanskelige forhold.

Link to comment
Share on other sites

Ps: Forøvrig har vi arrangert Klubbstevne 500m gruppe fri hos oss i helga.

Vinneren ble Venator Rex med aggregate 109mm, han hadde også beste 10 skuddsguppe på 87mm under tildels vanskelige forhold.

:shock:

Godt at Venator Rex ikke er påmeldt til Numedal da. :mrgreen: Det var godt skutt!

Link to comment
Share on other sites

husk at det er et 500m stevne!!!

Jau, den 25. februar testet jag noen nye kuler og krutt med godt resultat. (mellom 5-6mm på 100m) Ladninger skulle så verifiseres nå i helgen ved klubbmesterskapet men jag fikk ikke til å delta.

 

Nå var ikke det noe tap (for meg) da jag på mandag fikk testet, under hva jag forstår, bedre forhold. Det lignet r--a alt sammen. :oops:

 

Så egentlig burte jag stille og rolig trukket meg og skutt 10 – 20 konkurranser på hjemmebane for å unngå å bli ”listefyll”.

 

Men ikke f-n jag trekker meg. Det er ved konkurranse på andre steder jag kan lære noe nytt og få impulser om andre forandringer.

 

Min første konkurranse var to dager etter jag fikk hjelp av Alias og Tor at skyte in kikkertsikte på 500m. Innskyting av kikkert var den første gangen jag skjøt på hold over 300m.

 

Jag endte på andre plass og siden har det kun gått ”nedover”. Men har det fått meg til å bli mindre interessert???

 

Snarere mer motivert men konkurrerer kun mot meg selv.

 

Så til Dere som trur at Dere må vinne for å delta: Tenk om :oops::lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Såhhh......nå begynner det etterhvert å flaske seg her.

Børse med bolt....check

Ammo.................check

Sovepose............check

Mat.....................check

 

Kart................næhh, pokker kan da ikke være vanskelig å finne frem dit....rett sørover,

en kjapp tur innom Lampeland (les banjoland), en touch høyre, simsalabim...fremme!!

Snakkes imorra kveld folkens.

Link to comment
Share on other sites

Kaffekoppen og knekkebrødene vel plassert i magan, så da er det ut i snøværet og begynne å bære.......

Det var da pokker til vær da!!?

Får koble inn firhjulstrekken og lav-serien. Går ikke det så får jeg ut å legge på kjettinger, for til Numedal skal jeg!

Sees! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var det vanskelige forhold i går, eller er det NM-nervene som gir all spredninga? :D

:? som gir all spredninga? :?

Først - noen "NM-nerver" var det ingen som hadde. Dette var ikke noe "Norgesmesterskap". Men det var et meget krevende stevne som ble avviklet under tildels meget varierende vindforhold som satte selv den mest rutinerte av oss på prøve. Gratulere til alle sammen.

Dernest så burde man ha deltatt for å uttale seg om vanskelighetsgraden.

Det at bare en skytter klarte ei 10-skuddsgruppe under 100mm (10 cm) i løpet av helga - sier litt om hvor ustabil - og vanskelig - vinden var under stevnet.

Normalt med de beste "Langholdskytterne" på plass ville det mest sansynnelig ha vært 4 - 6 skyttere under 10 cm (100 mm) i "Grad Agg". (3 x 10 skudd)

Jeg sier ikke dette pga at det tilfeldigvis var jeg som kom best ut denne gangen. Jeg vet at de 5 - 6 fremste på resultatlista kunne vunnet her. Alle disse er gode nok til det når alt klaffer.

Denne gangen var det min dag - neste gang er det slett ikke sikkert at jeg er på første sida på resultatlista - det er det som er så fasinerende med denne type skyting.

 

Jeg vil benytte anledningen til å takke alle skyttere som deltok i Numedal i helga - og alle dere som hjalp til med at dette stevnet ble avviklet så effektivt og kjapt.

Link to comment
Share on other sites

Der kom John meg i forkjøpet, så jeg kan bare nikke erkjennende til det han sier her.

På vegne av klubben vil jeg få takke alle sammen som var med og gjorde dette vellykket, alle som hjalp til, skytterne (både fighten på banen, og det sosiale på kveldene), ELI (som atter en gang stiller seg og sitt til disposisjon for sporten, våre sponsorer (Jaktfall, Skytterlinken, Kongsberg Microelektronikk), og sist men ikke minst John som var stevnegeneral og styrte et meget vellykket mesterskap.

 

Og ikke minst:

Gratulerer med seieren til, John Flatby!! :mrgreen:

Endelig fikk vi has på trønderbanden(men vi er glad i dere også da)........men de er hakk i hæl.

Gratulerer også til Geir og Frode.

 

Jeg regner med at "IT-sjefen" snart får ut resten av resultatlista. :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vil få legge til følgende:

Vi hadde fått noen gavepremier av våre sponsorer som ble loddet ut til de som hadde skutt full deltagelse.

Jaktfall AS hadde gitt ett spottescope fra Vortex, som ble vunnet av Tord Strandvik, og et våpen-verktøysett som gikk til Jan Olsson. I tillegg noen capser som ble gitt ut til de 10 første plassene. Jaktfall stilte også en del kikkertsikter til disposisjon for de som ønsket å se nærmere på noen eksemplarer. Kan nevne Sightron og Vortex bla.

Skytterlinken hadde gitt en skyteveske/bag, som ble vunnet av Arvid Skoland.

Gratulerer til vinnerene!

Og en stående applaus til sponsorene!! :D

Link to comment
Share on other sites

Ser at snittssamlingen gikk fra 359,9 mm på første serien til 230,7 på andre:D

Det var takk vare meg. Greide å sette seks skudd til venstre om skive, uten å være borti naboskiva. Må skylde på ”dårlig” lesing av vinden. (kantring 180°?)

 

Ellers gikk det kun bedre, skulle vært en serie til med tanke på min forbedring fra ene serie til neste.

 

Jag studerte John da han skjøt andre serien. Han studerte vindforhold og så plutselig matet han i vei alle skudd raskest mulig. Det resulterte i stevnets minste gruppe.

 

Gratulerer nokk en gang John.

 

Et stort takk til alle deltaker for et hyggelig stevne.

 

Utgår fra at vi ses snart igjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...