Jump to content

Er dette verdens heldigste elgkalv?


Salmon

Recommended Posts

Saken var at vi hadde fått melding om at det stod ku med kalv i skogen. Vi postet slik at flokken var tilnærmet omringet.

Etter å ha ventet i ca.1 time på at flokken skulle komme ut av skogen, sendte vi en mann inn for å få de ut.

De hadde først kurs skrått fra meg, men fikk teften av en av postene og bråsnudde. Deretter kom de ut på myra og kurset rett mot der jeg og han som filmet satt. Jeg ventet i det lengste, for jeg ville ikke skyte på løpende elg på langt hold. Til slutt hadde jeg kalven på ca 10m men da jeg skulle skyte klikket patronen....

Hadde glemt å fylle krutt i... :D

 

I ettertid er jeg blitt kalt både pasifist, herr klikk og det som verre er... :D

 

Vel, her er link til videoen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig fint med sånne filmklipp. Dessverre gjer fotografen den feilen som dei fleste amatørfotografar gjer nemlig til stadigheit å panorere.Når ein ikkje har stativ så blir det enda verre slik som i dette tilfellet. Om ein ser på proffe fotografar så er det faktisk sjelden dei beveger kameraet på ein slik panorerande måte.

 

Eg har sjølv gjort samme feilen, det er veldig lett å bli frista til det. Dessverre blir resultatet sjelden så bra som mange trur på forhånd.

 

Men uansett er det flott med jaktopptak,min smule kritikk var berre eit lite tips. Innholdet er tross alt viktigare enn det tekniske.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke bra skuddsjanse i "scene 2"? Eller hadde du veldig forskjellig vinkel i forhold til fotografen?

 

Vi hadde 2 kalver og okse igjen på kvota. Som du ser i scene 2 så ser vi bare ørene på kalven på siden av kua. Jeg fant det ikke forsvarlig der og da å prøve på skudd. Kalven stod vent rett mot oss og tett på kua og en kvist e.l. ville kunne ført kula på ville veier.

 

Men, en artig opplevelse som jeg vil bli påmindt i mange år... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...