Jump to content

Apps og program.


Autoloader

Recommended Posts

Det er vel snart lettere å liste opp de produsenter av krutt og kuler som ikke har slikt tilgjengelig på nett eller app. Det er bare å søke feks på Norma, Nosler, VV, Hodgdon osv. Så finnes linker på hjemmesidene. Evt gå direkte til appbutikken. Hvilke som er mest aktuelle kommer litt an på hvilke komponenter en skal bruke. 

Link to comment
Share on other sites

Sitat

er det noen av disse appene og etc som det ikke er verdt å bruke tia på?😉

Ca alt annet enn QL vel ;) QL er nyttig, og veldig lærerikt om brukt riktig. Mange ideer og drømmer som har havarert i QL tipper jeg - men det er billigere enn om de hadde havarert som riflebygg.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Noen som vet om man kun får tak i QL på cd? Litt upraktisk med tanke på at jeg ikke eier pc med cd-stasjon.

Evt. hvor man kan finne som nedlasting eller på minnepinne? (utenom piratebay, har vist blitt så ordentlig at jeg jeg ikke gidder gjøre meg til kjeltring for noen hundrelapper lenger😝) 

 

Ja, det kan løses med ekstern stasjon, men litt tungvint i 2018 synes jeg 😉

Link to comment
Share on other sites

Har vel nevnt det et par ganger, men jeg mener en skal bruke flere kilder til ladedata, om mulig. Jo mindre erfaring, jo viktigere. Empiriske data (ladetabeller) er greie som et utgangspunkt. QL er et kjekt verktøy, men ersatter ikke ladetabeller. Bruk det gjerne I tillegg. Kronograf er gull verdt. Jeg bruker gjerne QL til å finne ladning for andre kuler enn den ladetabellen har. Mater f eks inn tabelldata I QL for ei ladning og ser hvordan den kommer ut ift oppgitte data I tabellen. (Er tabell og QL fryktelig uenige så velg det sikre alternativet) Endrer så til aktuell kule ( og evt annen col) og ser hvilke utslag det gir I QL, for å se om jeg bør justere vekta på startladninga. Har erfart at tabeller og QL kan være skikkelig på bærtur (I mine våpen) fra tid til annen, så start på ei sikker ladning, spesielt om du ikke har ladet til denne rifla noe tidligere, og vet omtrent hva du kan forvente deg. Merk deg at QL ikke tar høyde for liten friflukt. QL vil gi deg tyngre ladning når col øker, men når friflukt begynner å bli liten ( mindre enn 2 mm har jeg sett) kan hastighet (trykk) stige igjen uten at det vises I programmet.

Edited by vavlo
sklrivefeil
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar @350 Rem mag.

Det tekniske er ikke noe problem, det er mange måter løse det på. Håpet var bare at det fantes som f.eks nedlasting.

(slipper å vente på posten, slipper å styre med å legge inn programmer jeg ikke trenger ellers osv..)

 

Men virker som å handle fysisk cd er eneste alternativ uten å være kjeltring👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...