Jump to content

Kjøpe Blaser R93 med KKC


Baneskyttarn

Recommended Posts

Hei,

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en Blaser R93 i 6,5x55. Har fått godt tilbud, 18 000,- med KKC-stokk.

Er det noen som har erfaring med Blaser R93? Gode børser?

Har hørt om ulykker med denne modellen. Bør jeg bekymre meg over dette?

Vurderer også et løp i .223 til jaktfelt. Noen med .223 i sin Blaser som vil dele erfaringer. Har ikke funnet nye Blaser R93 løp i .223 på nett, noen som vet om de er gått ut av produksjon eller om det er å få tak i?

 

På forhånd takk :D

Link to comment
Share on other sites

Hørtes ut til å være en grei pris det med kkc stokk. Har du lyst til å kjøpe denne pakken så bør du gjøre det. Har R93 selv og er veldig godt fornøyd med det, jeg har .30-06 og .243win løp til min. Men garanterer ikke for at handelen må gå og at jeg selger den en eller annen gang til fordel for noe annet

Link to comment
Share on other sites

dårlig avtrekk i blaser R 93... du må kjøpe bix\andy avtrekk til den til ca 3000 kr til å vere på same nivå som sauer 202.. så kommer det i tilleg at du kan få sluttstykket gennom trynet uten grunn... veit ikkje hvis ditte er så bra ... tikka selges med kkc uten at du får sluttstykket i.. :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte nettopp en R93 med elendig avtrekk (hang på 2 kg uten at det klikket...) Byttet til bix'n andy. I bytteprosessen ser jeg at originalavtrekket antagelig kan justeres. Både skrue som kan skrus ut/inn og fjær som kan byttes. Noen som har prøvd dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har og R93(2006 mod tror jeg). Mitt avtrekk er helt nydelig(er godt vant fra Sauers glass klare avtrekk). Er stilt på lettest stillet, og meget fornøyd med mitt avtrekk. For øvrig nydelig rifle å skyte med, og liker min godt.

 

PS, har ikke snakka med tidligere eier ang avtrekket, så jeg er ikke sikker om han hadde vært inne hos børsemaker og polert i avtrekket da?, men er orginal avtrekket i mi. Var vel de første utgavene av R93 som hadde veldig tungt avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

dårlig avtrekk i blaser R 93... du må kjøpe bix\andy avtrekk til den til ca 3000 kr til å vere på same nivå som sauer 202..
Da lurer jeg på om du har/har hatt R93 selv? Eller om du faktisk har prøvd en? Jeg har for øvrig hatt fire stk R93- alle med bedre avtrekk -og presisjon-enn min 202.. :wink: ett tips, et avtrekk fullt av rust er elendig uansett merke. Til trådstarter, minuset er vel magasinløsningen, det kan være litt plundrete greier om en skal skyte feltskyting, tømming mm. Mitt råd, har du lyst på børsa så kjøp den :wink:
Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at dette er ei bra børse! :smile:

Tipper det blir en R93 på meg da gitt :mrgreen::mrgreen:

Noen som vet det med .223 løp nytt? Hvor kan man få tak i det?

Har tenkt til å sette på lyddemper på løpet. Blir smellen på .223 noe ala .22lr da? Stor forskjell?

Hvordan er rekylen på .223? Har aldri skutt med det kaliberet :?:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen vits å sette på lyddemper på .223 egentlig? Har det mye å si på rekylen?

Kunne kanskje satt på en demper om smellet blir som en .22lr så jeg kunne trent hjemme med den :roll::roll:

Har tenkt på en Hausken 224 :D

Dere som har .223 i Blaseren deres; hvordan er presisjonen? Til jaktfelt trenger man ikke kjempesamling, men er greit om løpet samler sånn noen lunde.

Sist, men ikke minst; er det stor forskjell på rekylen på .223 og 6,5 eller er de så og si like?

 

Baneskyttarn

Link to comment
Share on other sites

Rekylen i en 223Rem er så liten at en person med ekstrem benskjørhet, leddgikt eller alvorlige muskelsykdommer, ville kost seg på skytebanen !

Kan skjønne at folk kjøper lyddemper på 223 med tanke på smell, ikke rekyl :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...