Jump to content

optikk fra biltema


Tronic

Recommended Posts

Biltema skriver jo

Kikkertsiktet er beregnet for jakt på dagtid,
da blir det feil å sammenligne med høykvalitetsoptikk. "Kvalitetslinser" - njaa - "kvalitet er evnen til å innfri de krav kunden setter", er visst en deinisjon. Enhver får sette de krav man vil.

 

Men når de skriver

Et kikkertsikte i mellomklassesegmentet -
- tror jeg de kan få problemer med å sannsynliggjøre påstanden. Noen av oss regner Meopta, Leupold og Nikon som "mellomklasse" - det vil forbause meg om Biltema-produktene når "opp til knærne" i forhold til disse merkene. "Et sikte i koffertklasse-segmentet" er nok mer dekkende. Jeg styrer hvertfall unna.
Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvordan noen kan regne Kinaoptikk som dette fra Biltema som billig. Det er noe av det dyreste du kan kjøpe om man regner med verditap. Kjøper man kvalitetsoptikk så er verditapet så lite at det rett og slett er dumt og handle i "kinaklassen"

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer fortsatt ikke å forstå hvordan noen kan regne Kinaoptikk som dette fra Biltema som billig. Det er noe av det dyreste du kan kjøpe om man regner med verditap. Kjøper man kvalitetsoptikk så er verditapet så lite at det rett og slett er dumt og handle i "kinaklassen"

 

Svaret er såpass klart at til og med turistene har forstått det for lenge siden.

 

En Tysk fisketurist stillte spørsmålet for 30 år siden :

 

Hvorfor er Nordmenn ekstremt prisbevisste men når det kommer til kvalitet så er nivået nær null ?? :wink:

Link to comment
Share on other sites

De tingene Biltema leverer som er kvalitet er utelukkende handverktøyet de gir 10 års garanti på. ALT! annet er til engangsbruk eller forbruk.

Det var da en voldsom påstand. Jeg har såpass erfaring med produkter fra Biltema at jeg med sikkerhet kan si at du tar feil her. 8)

Link to comment
Share on other sites

Usedvanlig mye dritt.. i det en butikk selger spinnere (fiskeutstyr) der det påklistrede mønsteret ikke tåler vann, så bør noen varsellamper lyse angående kvalitetsjekk av det de tar inn. Det er neppe stedet man legger igjen flere tusen for optikk.

 

Sist jeg var innom biltema kjøpte jeg hageslange og koblingsstykker, trodde det burde være grei skuring. Hageslangen blæret seg og revnet av vanlig trykk og skjøtestykkene i sølvfarget liksom metall fikk jeg aldri til å tette.

Jeg må kjeppjages inn på Biltema, de har solgt meg omtrent 90% ræl.

Link to comment
Share on other sites

Noen av oss regner Meopta, Leupold og Nikon som "mellomklasse"

 

No får du jo faktisk enkelte Nikon-sikter (prostaff) til den prisen hos både XXL og Jaktdepotet, utan at eg veit noko om kvaliteten på dei.

 

Det eg lurer på med desse Biltema-sikta er kva du skal med opplyst retikkel på eit sikte som kun er beregna til dagbruk.

Link to comment
Share on other sites

Biltema har noen bra greier, for eksempel er børsereima i skinn med neopren bakside en av de beste reimene jeg har hatt. Den virker til å være relativt slitesterk også.

 

Når det er sagt hadde jeg aldri kjøpt meg børsekikkert på Biltema...

Link to comment
Share on other sites

Fett nok. Men Ali Express har ikke 5års reklamasjonsrett, det er faktisk verdt noe. Om det forsvarer prisen aner jeg ikke, men et bomkjøp på Biltema får en gjort noe med.

Jo, men når butikken kjøper billig, så er tapet såppas minimalt at det river ikke akkurat i budsjettet å punge ut.

 

Jeg tror bestemt at Biltema vet at enkelte varer ikke holder mål, men vurderer det slik at de fleste ikke gidder reklamere på noe til 29.90kr. Med det som mulig filosofi, vil jeg aldri kjøpe noe for flere tusen der.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har kikket litt på disse siktene, og ble litt overasket over at siktet i realiteten er en Bushnell trophy xlt, som jeg forøvrig har selv på pumperifla mi i 35 whelen.

Eneste forskjellen er logo på siktene.

Erfaringa mi med trophy siktet (1-4x24 ir) er at det er svært skarpe og lyssterke sikter i forhold til målene og prisen på siktet.

Det er ikke som de beste europeiske når det gjelder synsfelt og kantskarphet, men i forhold til mekanikk og senterskarphet er det svært bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...