Jump to content

Forsterke co ax 7x57R


SUPER REDHAWK

Recommended Posts

Hei! Har en gammel, men naggande god Bonanza co ax presse. Samme som Forster, bare eldre. Lader stort sett 308 på den. Tenkte å lade litt 7x57R, men det er litt knotete å sette i og ta ut hylsene fra hylseholderen. Blir litt trang. Må jeg bytte «jaws», hylseholder, eller er det bare slik det er? I tilfelle jeg må bytte noe, hva bytter jeg til? 

Link to comment
Share on other sites

Du må ha hylseholder som passer til patronen du skal lade ja, jeg har ikke konkret kunskap om din presse men regner med at den bruker standard hylseholder.

 

Google er din venn, søk på: hylseholder 7x57r

 

Link to comment
Share on other sites

HVSJT skrev (8 timer siden):

Du må ha hylseholder som passer til patronen du skal lade ja, jeg har ikke konkret kunskap om din presse men regner med at den bruker standard hylseholder.

 

Google er din venn, søk på: hylseholder 7x57r

Co Ax pressen bruker ikke vanlige hylseholdere, de er utstyrt med universell hylseholder som dekker de fleste hylsetyper. Med standard hylseholder fungerer det greit med alle vanlige hylser. Hvor mye hylseholderen åpner seg justeres med den spisse tappen som er vist i forrige innlegg. Skru denne tappen opp gradvis til hylseholderen er helt åpen. Du kan se hvordan tappen åpner hylseholderen når plattformen senkes slik at du kan justere den riktig. For langt oppskrudd vil den hindre plattformen å komme helt ned. Det finnes ekstra stor og ekstra liten hylseholder, dersom du ikke får justert den riktig kan det være en ekstra liten som er i pressen. Normalt vil en litt for stor hylseholder fungere, jeg bruker mest en ekstra stor, den fungerer greit fra 416 Rigby og ned til 308 størrelse på hylser. Du bør også rengjøre hylseholderen, gammel olje og skitt kan hindre at den virker optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde noen hylser, husker ikke hvilket kaliber, som hadde tykkere rim enn det hylseholder platene var beregnet for, jeg klippet til en shims av en brusboks, denne ble lagt under hylseholderen, og hadde et hull i midten for hylsa. Hvis dette er problemet  ditt, kan det løses slik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...